/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Bad download
Fra : o.v.n.
Vist : 638 gange
100 point
Dato : 16-11-07 12:29

Ja det poppede op i min browser, da jeg besøgte siden her: http://kingkongcapture.com jeg kiggede ind fordi jeg læste tippet fra Mari7anne: http://www.kandu.dk/tip16919.aspx tippet har fået mange stjerner, også fra vores sikkerheds ekspert stl_s, sov han eller er det falsk alarm ? Det er den download som ligger først som skulle indeholde malware, browserudvidelsen fandt også en ok download, kingkongcapture v1.2 men det er ikke den man henter, hvis ikke man leder efter den

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 16-11-07 12:46

Min McFee siteAdvisor sagde dette om web-siten

Under vores tests fandt vi downloads på dette websted, som nogen vil betragte som adware, spyware og andre uønskede programmer.

King Kong Capture (KingKongCapture_Install.exe)
FUNDET: Adware-Softomate.dll

Så den er nok ikke god

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-11-07 12:52

Kunne din siteAdvisor finde et rent program på siden ? det er en anden browser udvidelse jeg bruger, den gennemsøger siden for download, og markerer dem røde eller grønne, dårlige eller gode

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 110 point
Dato : 16-11-07 12:56

Den skriver
De fleste af de links, der findes på dette websted, fører til sider, som er sikre, eller som kun har mindre problemer med sikkerhed eller gener"adobe.com"
Men den skriver også,at hvis man installer
King Kong Capture (KingKongCapture_Install.exe) installerede følgende programmer på vores computer:
*

Følgende programmer blev registreret i vores Tilføj eller fjern programmer:

King Kong Capture, 3 Search with Google
*

Standardsøgeindstillingerne i vores browser blev ændret til:

http://kingkongsearch.com/
Startsiden i vores browser blev ændret til:
http://kingkongsearch.com/
Der er blevet ændret på knapper, værktøjslinjer og andet i vores browser.
Følgende ikoner blev tilføjet skrivebordet:
King Kong Capture.lnk

Kommentar
Fra : akle

Dato : 16-11-07 15:09

Også jeg blev advaret, af BullGuard, ved at gå ind på 'kingkongcapture' - så heller sikker som risikere noget skidt - jeg skyndte mig langt væk!
MVH Akle

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-11-07 17:50

- jeg kunne slet ikke åbne den??? Men jeg er også en af de fladpander der kører Norton 360...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-11-07 22:15

Jeg lægger lige lidt point på, jeg vil gerne have nogen kommentarer fra sikkerheds eksperterne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-07 22:21

Citat
5. Du bør aldrig downloade filer og programmer, du ikke ved noget om. Søg altid oplysninger på nettet, om et program du ønsker at installere. Selv om en hjemmeside ser hæderlig ud, kan de tilbudte freeware og shareware programmer, sagtens indeholde ubehagelige overraskelser. Vi anbefaler, at du primært henter dine programmer på sider, som er kendt for kun at levere "rene" programmer.

sakset herfra:

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=156 kapitlet grundlæggende sikkerhed

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-11-07 22:24

Er det ikke lige det jeg har gjort miritdk så du slet ikke at jeg drillede dig i et andet spørgsmål

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-11-07 22:33

Citat
også fra vores sikkerheds ekspert stl_s, sov han eller er det falsk alarm ?

o.v.n. Min bedømmelse af et tip, er altså ikke ensbetydende med, at jeg har tjekket programmet for skidt og møg. Hvordan får du den tanke ? Iøvrigt aner jeg ikke om der er skidt i det, og har ingen intentioner om at finde ud af det, før jeg evt selv skal installere det. Du ved jo udmærket selv hvordan du undersøger programmer, så hvorfor spørger du egentlig ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-11-07 22:44

Citat
så hvorfor spørger du egentlig
jeg er temmelig blåøjet og tager høje bedømmelser fra folk som dig, som en blåstempling, den opfattelse har jeg nu revideret

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-07 22:51

intet her på den side o.v.n

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-11-07 22:57

Citat
Miritdk er vist syg, brugeren plejer altid at komme med reklame for Malwarecheck både når spørgsmålet kan løses her og når det er lidt mere berettiget at gå over i det forum, nu kommer linket så fra mig denne gang, Malwarecheck er et sikkerheds forum og de har blandt andet en omtale af firewall: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=217
mit indlæg i dette spørgsmål: http://www.kandu.dk/spg112616.aspx#1265485 så jow miritdk jeg drillede, men det er ikke sjov når du ikke reagerer

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-11-07 23:04

Kode
jeg er temmelig blåøjet og tager høje bedømmelser fra folk som dig, som en blåstempling, den opfattelse har jeg nu revideret

Revider alt det du vil, for jeg gider IKKE undersøge alle programmer der blver tippet om, i hoved og , før jeg bedømmer tippet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-11-07 23:11

Pyha hvor er du sur i aften, jeg skal nok passe på hvad jeg spørger om en anden gang

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-11-07 23:11

Tak for svaret jangchr. God weekend

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-07 23:21

o.v.n - jeg har haft installationsfilen inde - ingenting der

har du installeret programmet ??? eller bare besøgt siden (der var ingen probs her)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-11-07 23:34

Det var da jeg besøgte siden at RgGuard reagerede, den viste så samtlige programmer fra siden og v1.2 hentede jeg, ingen problemer med den, alle programmer bliver checket før installering og det er sjældent at jeg ryger i fælden og får noget skidt indenfor