/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hvor mange psykisk syge i Dk?
Fra : idaw
Vist : 2988 gange
100 point
Dato : 16-11-07 11:54

Hej!!

Er der nogen der kan finde et link hvorpå der står hvor mange psykisk syge der er i Dk?

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-11-07 11:56

Danmarks statistik måske.
http://www.dst.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-07 11:59

Og så er der alle dem, der aldrig har fået stillet en diagnose.

Specielt den ældre årgang, nægter at de kan være psygisk syge.

De mener psygiske sygdomme er noget pjat, men at de har det af h til er noget helt andet

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 16-11-07 12:02

Hmm, kunne ikke lige umiddelbart finde noget der...Kan du?

Ja, der er mange der ikke har en diagnose, men det er til en opgave jeg skal bruge disse tal...

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-11-07 12:04
Kommentar
Fra : idaw

Dato : 16-11-07 12:07

Haha,Lars Lykke-piller

Tak for linket, kigger på det:)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-07 12:12

Dette er det nærmeste jeg kan komme det ind til videre

Citat
Hvor mange mennesker lider af angst?
Angst er en af de almindeligste psykiske lidelser. Det skønnes at ca. hver femte dansker på et tidspunkt i livet rammes af en eller anden form for angst.

Det er godt nok mange

herfra http://www.netpsykiater.dk/HTMsgdf/angst.htm

Måske du skulle prøve at spørge her http://www.netpsykiater.dk/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-11-07 12:13

Citat
Der er på landsplan ikke foretaget en systematisk registrering af psykisk syge forældre på de psykiatriske institutioner, i den primære sundhedstjeneste eller de sociale forvaltninger, så problemets omfang er ukendt.

http://www.puuf.dk/dk/147.asp

Hvis der ikke er foretaget en registrering af psykisk syge forældre, så tvivler jeg på, at du kan finde et sted med det "nøjagtige" antal.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-11-07 12:19
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-07 12:19

Citat
Mens der i 1984 ifølge Danmarks Statistik var 16.000 pladser til behandling af psykisk syge, var tallet i 2006 bare 3.366. Og i 2008 forventer regionerne 3270 pladser, viser en rundringning foretaget af Ritzau.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-11-07 12:23

Ans

Skal man være forælder for at være psykisk syg?

Citat
en registrering af psykisk syge forældre

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-11-07 12:25

Det hjælper klumme, ans ved sikkert besked.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-11-07 12:28

Så må de unge passe på ikke at få børn. Det blir man tosset i hovedet af. Syns nok jeg kunne mærke noget LOOL

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 100 point
Dato : 16-11-07 13:00
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-07 13:08

WinXPeter..... flot klaret, sådan

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-11-07 13:12

Citat
Skal man være forælder for at være psykisk syg?

Nej Klumme, det skal man ikke .... læs nu mit tidligere citat ...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-11-07 13:21

"Teil

Dato : 16-11-07 12:25

--------------------------------------------------------------------------------
Det hjælper klumme, ans ved sikkert besked. "

På hvilket grundlag udtaler du dig Teil !!!!

Det undrer mig ikke, at så mange brugere har blacklistet dig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-07 13:23

Åhh ans, find nu lige noget fredags humør

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-11-07 13:26

Mit humør skal du ikke blande dig i Nordsted1 .... det klarer jeg selv og det uanset ugedag

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-07 13:31

Ja ja og i psykologi lærte jeg at man skulle holde skulle lægge mærke til om kropssprog og sprog fulgtes ad.

Her må det så være skrivemåde og smilys

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-11-07 14:07

Ans
Så er det jo ikke sjovt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-11-07 14:09

Det var det såmænd nok ikke alligevel.... hmmm man kan jo ikke vinde hvergang

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-07 14:22

Der findes KUN 1 i DK der IKKE er psykisk syg......

Rigtig gættet - det er MIG

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-11-07 14:26

Det er nemlig rigtigt. Det eneste du fejler er sygdommen: "Manglende evne til sygdomserkendelse"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-07 14:27

refi.... storhedsvanvid, er det ikke en psygisk diagnose

Undskyld men ku' ike la' være

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-07 14:28

Godt ord igen

hiver lige et ben af fluen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-11-07 14:29

Nej det er det ikke Nordstedt.....

Men det er en psykisk sygdom.... ku ik la være som du selv siger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-07 14:38

Stræber syndromet hører IKKE til under Psykiske dygdomme

Det er en "force" kun tildelt "visse" individer her på kloden....

Det kræver en psykisk syg at erkende det er alle de andre der fejler noget, men en psykisk STABIL at indse men ikke er som de andre....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-11-07 14:42

Ved du hvad.... jeg går ud og bager rosinboller. Så kan I være syge som I vil det.

Jeg er ved at teste min nethastighed, og kan bare ikke finde ud af en dyt..... tror de tar røven på mig

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-11-07 14:46

Gør du det Klumme, så vil jeg finde mig en stavekontrol :_D

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-11-07 14:48

heheeh Go weekend

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-07 14:51

Kommentar
Fra : Curtis66

Dato : 16-11-07 14:56

Ida var vist ude for at høre hvor mange psykisk syge der var i hele DK...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-11-07 14:56

Ja osse til dig "StræberÅge"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-11-07 14:59

Selv om man ikke er psykisk syg, kan man jo godt komme i tvivl om visse ting, f.eks. hvor mange rosiner skal der være i en rosinbolle?? 19 el.20.... Jeg mener ikke halve tæller med

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-11-07 15:02

Jamen det er rigtigt curtis 66. Sorry Godt hun har dig, når hun selv er for fin til at sige fra...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-07 18:28

Citat
f.eks. hvor mange rosiner skal der være i en rosinbolle?? 19 el.20

Næh....

Såmænd bare EEN - så må den "kaldes" rosinbolle

Er der for mange hedder det en Bollerosin.....

Godkendelse af svar
Fra : idaw

Dato : 19-11-07 20:44

Tak for svaret WinXPeter.