/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
styring af projektor
Fra : michaelmoeslund
Vist : 2238 gange
200 point
Dato : 16-11-07 10:12

Prøver desperat at finde ud af, hvor jeg kan ændre opsætningen af en projektor, problemet er, at projektoren lige nu kører 2 seperate skærme,Altså projektoren viser ikke det der foregår på min computerskærm men et tomt pausebillede, hvor jeg kan fører musen over på

Har engang faldet over stedet det skal ændres.. noget med at projektoren skal kører som "klon"

Men hvor er det nu lige jeg ændre det...

Har prøvet at lede i egenskaber for skærm/indstillinger...

Kan ikke hitte ud af det....

Kandu?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-11-07 11:41

Bruge Dobbeltvisning
På mange bærbare computere og nogle stationære computere (dem med to videoporte på et enkelt videokort) kan du udvide skærmen med en skærm mere ved hjælp af Dobbeltvisning. Dobbeltvisning svarer til funktionen Flere skærme, bortset fra at du ikke kan vælge den primære skærm. På en bærbar computer er den primære skærm altid LCD-skærmen. På en stationær computer er det den skærm, der er tilsluttet til den første videoudgangsport.

Når du har tilsluttet den anden skærm og tænder computeren, skal du konfigurere indstillingerne i Skærm i Kontrolpanel, på samme måde som du gør med flere skærme. Dobbeltvisning kan bruges med dockede eller fradockede bærbare computere.

Fra XP hjælp søge ord > flere skærme

Accepteret svar
Fra : mjbest

Modtaget 200 point
Dato : 16-11-07 12:25

Hej Michael,

Opsætningen af 'klon' funktionen er meget forskellig fra PC til PC.

I de fleste tilfælde (Stationære og bærbare med NVidia eller ATI kort), skal du i Egenskaber for skærm, Indstillinger, Avanceret, og så klikke på fanebladet med producentens navn. Her vil du finde en menu der hedder 'skærme', og få muligheden for at vælge "Enkelt skærm", "Udvidet skrivebord" eller "Klon".

Hvis du sidder på en bærbar med INTEL grafikkort, kan du højreklikke på det lille blå skærmikon nederst til højre i skærmen, og under menupunktet 'skærme' vælge 'Klon'.

Det er også muligt du kan få det til at køre blot ved at trykke [Fn]+[F5] på en bærbar.

Hvis det stadig ikke kører, så skriv hvilken PC / hvilket grafikkort du sidder med!

/ MJ

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-11-07 12:37

Eller Fn+F4 (Compaq)

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 17-11-07 18:11

Tak for svaret mjbest.

Det var Fn F2 der gjorde det på min MSI...

Blev bare lidt forvirret over, at når jeg aktiverede "udvid til denne skærm" fra, så var der bare blå skærm på projekteren.....men det kan man jo så åbentbart styrer på den der "Fn" knap.....