/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Save as --> file lost
Fra : bhermann
Vist : 501 gange
100 point
Dato : 16-11-07 08:11

Har lige glimret ved at gemme en fil som et allerede eksisterende regneark - et vigtigt et. Ja, jeg fik det sædvanlige checkspørgsmål, om jeg nu virkelige ville det, og fik sagt ja. Jeg sov. Nu er den oprindelige exl fil væk. Kan man finde gamle versioner af den et eller andet sted i MS Windows dyndet.....?

Hvilke muligheder har jeg?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-07 08:13

Kort og godt

INGEN....

Filen ER overskrevet.....

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 16-11-07 08:21

Jeg har haft held med at genskabe overskrevne filer et par gange. Chancerne er ca. 50/50 :)
Du skal bruge et specielt værktøj, der opretter et IMAGE af harddisken med filen, og så bearbejder det IMAGE bagefter, for at genskabe de versioner af den pågældende fil der findes.
(Du skal have to harddiske i maskinen for at dette kan lade sig gøre)

Værktøjet hedder R-Studio, og det koster knapper at anskaffe:
http://www.r-studio.com/

- Dog kan du bruge deres demo version til at finde ud af hvorvidt din fil kan genskabes først.

/ MJ

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-07 08:25

Citat
genskabe overskrevne filer

Det lyder spændende....

Programmet du henviser til siger INTET om overskrevne filer, men om slettede.....

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 16-11-07 08:39

Programmet er ganske rigtigt lavet til at genskabe slettede filer, men kører helt uden om FAT tabellerne og finder _alle_ filer der har eksisteret på disken, også filer med samme navn og placering.
Chancerne for at redde den overskrevne fil forværres jo større den nye fil er.

- Der er vel ikke andet for end at prøve demo versionen, og se om det virker i dette tilfælde.

/MJ

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-11-07 11:57

For sent at fortælle, men brug altid F12 (gem som) og navngiv filerne i fortløbende
navne.
eks.:
abc.xls
abc1.xls
abc2.xls
efterhånden som du arbejder med filen.
Så kan du altid vende tilbage til forrige fil og der forsvandt ikke så meget.