/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvilken bil til 30-45K
Fra : H_Lambert
Vist : 379 gange
100 point
Dato : 15-11-07 21:06

Hej Alle

Jeg står og skal tila t investere i en ny bil. I øjeblikekt har jeg fast arbejde, men til næste sommer skal jeg til at studere. Jeg søger en bil i prisklassen 30-45K som kan bringe mig fra A til B i min studietid til en overkommelig pris.

Hvilken bil skal jeg kigge efter?

Jeg har set lidt på nogle Poloer fra '96-'97. Ville det være et godt køb, elelr er pengene givet bedre ud andre steder?

Hans

Kommentar
Fra : myg

Dato : 15-11-07 21:18

VW eller Toyota.
Få en kyndig med ud at kigge. Vi har begge dele og kan kun anbefale dem. Du kan godt få en hæderlig Corolla eller Starlet eller Polo for de penge.

Kommentar
Fra : hms

Dato : 15-11-07 21:27

Polo er en skodbil. Vælg en Carina eller en anden Toyota.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-11-07 21:52
Kommentar
Fra : myg

Dato : 15-11-07 22:12

Hvis du vil blive klogere, så lav research via FDM eller lign.
Her vil du kun opleve, at der er 100 forskellige mennesker med 200 forskellige meninger, og alle har vel lidt ret og uret på hver deres subjektive måde
Find en fagmand, du har tillid til, og køb sammen med ham en bil du føler for, og som han mener er OK.
Her bliver du bare forvirret på et højere plan

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 15-11-07 23:17

hvor i landet bor du?

Kommentar
Fra : H_Lambert

Dato : 16-11-07 08:36

Bor i Sønderjylland.

Hvorfor er Polo en skodbil?

Kommentar
Fra : hms

Dato : 16-11-07 08:59

Hej H_Lambert.

Tag det lige med et gran salt. Kan kun dele ud af mine egne erfaringer, samt hvad man hører på sin arbejdsplads. Min udtalelse er ikke veldokumenteret ud fra en officiel test eller lign.

Men er næsten sikker på Du får mere driftsikker teknik ved at vælge et Japansk køretøj.

Har selv igennem flere år kørt VW , både Golf og Polo. Godt nok har disse biler et godt design, men kvaliteten når slet ikke op på Toyota's.

Men selvfølgelig kan man heller ikke forvente alverden for 35K

m.v.h.
HMS

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 17-11-07 03:29

så kan jeg ikke hjælpe, da mine kontakter er østsjælland. Men til den pris, er det lige så vigtigt, at handle med en god og ærlig mekanikker.

Kommentar
Fra : erling4401

Dato : 17-11-07 10:05

Som tidligere brugtbilhandler kan jeg stærkt anbefale dig at kigge efter en Toyota, det er efter min erfaring den mest problemfrie bil du kan købe i den prisklasse du søger, og så er vedligeholdelsesomkostningerne i den billige ende. Tag en bilkyndig med og se om bilen er velholdt.
Køb ikke en Brian bil.