/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows fejl
Fra : Ida_Simonsen
Vist : 710 gange
81 point
Dato : 15-11-07 18:08

Heej alle..
Jeg har et problem med min computer... Den er ofte gået i stå, eller nærmere frosset fast. jeg kunne ikke gøre andet end at genstarte computeren.
Lige for lidt siden blev skærmen pludselig helt blå, og der stod, at windows havde en fejl eller sådan noget. Men nu har jeg genstartet og der er kommet en besked op:
"Systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl"

Men hvad skal jeg gøre, for at dette ikke sker igen? Har virkelig brug for hjælp..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-07 18:32

Citat
Men hvad skal jeg gøre, for at dette ikke sker igen?

Med mindre du har lyst til at nyformatere skal/kan du ikke gøre noget.....

Du kunne måske (hvis det er en stationær) lige pille "siden" af og rense den - tjekke alle kort og ledninger sidder fast osv....

Fejlen er sandsynligvis en hardwarefejl når det sker på den måde......

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-11-07 18:40

Prøv lige næste gang den blå skærm kommer, om du du nederst kan se hvilken fil der laver fejlen

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 15-11-07 18:44

okay, jeg skal se efter hvis det sker igen.. Men det er sket et par gange i løbet af denne uge..
Der står også noget med, at den så starter lagring af disk...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-11-07 18:49

Citat
Der står også noget med, at den så starter lagring af disk...

Det gør den altid ved chrash

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 15-11-07 19:22

HUSK

Lav backup

også af dine mail indstillinger og adresser

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 16-11-07 14:33

heej alle.

Jeg har nu også oplevet, at det hele er frosset fast. Hverken mus kunne bevæge sig.. Og jeg kunne heller ikke trykke ctrl +alt + delete.. jeg var derfor nødt til at holde tænd knappen i bund for at tvinge computeren til at slukke...
Min musik stoppede også med at spille...

HJÆLP

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-11-07 16:08

Prøv lige dette: Gå i Start -> "Hjælp og support" -> "Brug værktøjer til at vise oplysninger om computeren og diagnosticere problemer" -> Klik på "Avancerede systemoplysninger" -> "vis fejlloggen". Tjek hvad der af fejlmeldinger for i dag, og læg det her ind.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-07 18:22

Det lyder mere og mere som en "lus" der slipper ........

Tjek nu lige ALLE forbindelser - både udvendig og indvendig.......

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 16-11-07 18:54

Okay jeg tjekker det med det samme.. En lus siger du ??

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 16-11-07 18:56

hvad skal jeg trykke på inde i hjælp og support? der er ikke denne funktion: "Brug værktøjer til at vise oplysninger om computeren og diagnosticere problemer"..

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-11-07 19:10

Nu gik jeg ud fra, at du kørte med Windows XP. Hvis du gør, så er den der, under "vælg en opgave".

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 16-11-07 19:36

Fejllog:

Dato - tidspunkt Kilde Beskrivelse
16. november 2007 DCOM En DCOM-server kunne ikke startes: {DB20D0C0-4CEF-11D0-8B17-00AA0 0211961}. Fejlen: "%2" Opst od ved start af denne kommando: C:\WINDOWS\system32 \LVComS.exe -Embedding
16. november 2007 DCOM En DCOM-server kunne ikke startes: {DB20D0C0-4CEF-11D0-8B17-00AA0 0211961}. Fejlen: "%2" Opst od ved start af denne kommando: C:\WINDOWS\system32 \LVComS.exe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-07 19:46

Har du et webkamera ????

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-11-07 19:48

Det ser ud til, at der er problemer med en fil fra dit webcam. Ifølge denne tråd, kan den godt få maskinen til at blive ustabil http://www.bleepingcomputer.com/forums/lofiversion/index.php/t27273.html

Så enten prøv at opdatere Logitech ImageStudio, eller også prøv at afinstallere programmet. Hvis du gør det sidste, så husk at slette alle evt restmapper, og især slette filen LVComS.exe

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 16-11-07 19:56

så afinstallere jeg det da bare.. for har det slet ikke tilslutet og bruger det aldrig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-07 19:57

Næh...

Men du har tilsynelkadende nogle rester liggende den ikke kan starte op - deraf dit problem....

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 17-11-07 17:55

jeg har nu afinstalleret det webcam-program..

Men nu har jeg flere problemer.. Når jeg har logget på computeren kan jeg ikke gå ind i noget som helst. Jeg kan ikke gå ind i hjælp og support, denne computer, netværksinstillinger, mit virus-program ... Der sker bare intet, det er som om den er gået i stå.. Jeg kan heller ikke engang trykke ctrl+alt+delete!
Og når jeg starter den op stopper den efter få sek. med at køre.. Og der kommer ikke de sædvanlige ikoner frem under værktøjslinier i højre hjørne... Den har helt fucked op... Hjælp.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-07 18:00

Så er det tilbage til "scratz"

Nyinstallation.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-07 18:01

Evt. en repair...... (med din cd...)

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 17-11-07 18:06

fortæl mig helt præcis hva I mener jeg skal gøre????

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-11-07 18:18

Prøv lige dette:

Genstart i fejlsikret. Hvis du ikke ved hvordan så kig her (Scroll ned til "Sådan får du adgang til fejlsikret tilstand") http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.html

Men du skal ikke vælge fejlsikret tilstand. Vælg i stedet med piletasterne "Sidst kendte fungerende konfiguration (hvor systemet virkede)" og tryk på <enter> knappen.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-11-07 18:19

Men sikken da et møgprogram

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 17-11-07 18:44

Nu kan jeg starte op på normalvis igen.. Men hvad foreslår I, at jeg bør gøre, så det ikke sker igen?
Er Avast et godt virus-program?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-07 18:48

Ja Avast er godt, men din fejl har jo ikke noget med virus at gøre......

Men har du ikke noget virusprogram installer du da Avast.....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-11-07 18:50

Du kan aldrig gardere 100% imod at programmer laver konflikter. Nu var det jo ikke en virus, selv om det program godt nok var noget skidt.

Avast er virkeligt godt http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=156