/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Hypnoterapeut udd.
Fra : kimpark
Vist : 770 gange
200 point
Dato : 15-11-07 16:55

Hej igen:)

Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på disse 2 Hypnose udd.

Altså tænker på indholdsmæssigt, Ved zenius er det både hypno og master hypno udd. jeg overvejer at tage. Jeg vil gerne vide om man lærer mere hos zenius end hos Hypnoernergi nord og er der evt. nogle der har erfaringer fra nogen af dem?

http://www.hypnoenergi.dk/hypnoseuddannelse.html

Og:

http://www.zenius.dk/training.php

På forhånd tak

mvh. Kim

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-07 17:17

Citat
Altså tænker på indholdsmæssigt

Et 7 dages kursus.....

Der kan vist ikke være den store forskel udover måske tegnebogens vægt derefter....

Næppe meget uddannelse på 7 dage.....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-11-07 08:28

Jeg kender ikke Hypnoenergi, men Patrick der har Zenius er en dygtig underviser og hypnoterapeut, så der går du ikke forkert i hvert fald

Kommentar
Fra : stchrisdk

Dato : 16-11-07 09:21

Hej Kim

Jeg er selv Master Hypnoterapeut og Mater NLP Practitioner. Har taget begge udd. på http://www.hypnoseskolen.dk 2 udd. til samme pris ca. 20.000 kr

Man kan tage kurser osv. Men jeg hypnoseskolen følger de regler, som der skal følges, hvis/når udd. bliver kompetencegivende. Master udd. tager 2 år. Psykoterapeut i begge udd. 4 år

Du bruger meget NLP i hypnoterapi, så 2 fluer med et smæk. Held og lykke

Vh. stchrisdk

www.livsvekst.dk

Kommentar
Fra : kimpark

Dato : 16-11-07 16:39

Er selv i gang med NLP practitioner og coaching. Men.. tænker på hvad er forskellen af de 2 udd. indhold.?

Kommentar
Fra : stchrisdk

Dato : 17-11-07 14:22

Det kan man, som sådan aldrig vide... Som du ved er papir taknemmeligt..

Men noget af det, som jeg hæfter mig ved, er bemærkninger som dem her...

[CITAT][Bemærk, at Zenius Academy - som de eneste i Danmark - giver dig 10 procent af dine penge retur, når du refererer en ny kursist til os. Det gør vi op til 10 gange!/Som de eneste i Danmark giver Zenius Academy dig - som aktiv kursist - 50 procent rabat på terapi og coaching hos instruktør og assistenter på uddannelsen. CITAT]

Hvorfor er det vigtigere, end uddannelsesindhold? Det er en tolkning, jeg laver. Fordi det er, det første han gør opmærksom på! og kommer igen med de 50 % på terapi. Som sagt er det tolkninger. Men i min Verden, bliver jeg mistænksom, når penge bliver til slogan og et vigtigt lokkemiddel til at få flere kursister. ?

Til forskel fra Hypnoenergi.dk Som gør mere ud af indhold og det du lære. Og så er der lige det der med, samme udd. på flere måder: 7+weekend, eller 5 weekender osv. Men igen er papir taknemligt..

Så måske sku du, lade dine fornemmelser guide dig. Mærk efter, hvad der føles rigtigt... ?

På hypnoseskolen.dk er coach uddannelsen inkl. I det 4 årige forløb + Hypnose med børn,
EFT, (Emotionel Freedom Technique). Som burger same teknikker, som TFT, (Tanke Felt Terapi). Og du lære regression rejser m.m. Det skal ikke ses som reklame, men det at du er i gang med NLP Practitioner, og som jeg læser det, ønsker hypnosedelen med. Så er det tænkt, som nogle andre muligheder.

Om det besvarer dit spørgsmål bedre, ved jeg ikke... Men håber du ku bruge noget. ?

Mvh. Stchrisdk.

Kommentar
Fra : stchrisdk

Dato : 17-11-07 14:29

De spørgsmåls tegn, der virker malplaceret, var oprindeligt Smiley… Det jeg havde skrevet i words og sat ind bagefter, virkede ik efter hensigten.

Mvh stchrisdk

Kommentar
Fra : kimpark

Dato : 17-11-07 18:09

Jamen Tak for svar stchrisdk. Ja kan det delvis. Lyder som om du selv har en baggrund indenfor det psykologiske? Jeg sanser også en kinæstetiker;)

Jeg vil utrolig gerne have hypnose redskaber som en del af min kompetence som NLP coach og senerehen NLP/Hypno træner:)

Kommentar
Fra : stchrisdk

Dato : 18-11-07 12:40

Hej igen Kim

Jeg ligger faktisk meget lige i alle 4. V - A - K - AD. Men du har ret, på K ligger jeg højst.

Jeg ved ikke om du har været inde på min hjemmeside? Hvis ik, så prøv at læse det afsnit der hedder: Hvad er hypnose.

Måske er det denne udd. du har brug for? Den kan du bruge sammen med Coaching.

Certificeret Hypnoterapeut
Uddannelse over 4 weekender med evaluering sidste dag
Forudsætning: Min. NLP Practitioner

Hypnose og hypnoterapi kan bruges til alle former for terapi, men
er også meget anvendeligt i forbindelse med rygeafvænning, vægtreduktion, smertelindring, selvværdsstyrkelse, stress, undervisning mm.

Indhold bl.a.

Modul 1: Grundviden
* Hypnosens historie
* Hypnotiske induktioner
* Forankring af forandring
* Trancestemmen
* Kataleptisk arm.
* Tranceafslutning

Modul 2: Fordybelse
* Fordybelsesteknikker
* Ideomotoriske signaler
* Ressourceproces
* Biografen (Regression)
* Selvværdsstyrkelse
* Selvhypnose

Modul 3: Vaner mm.
* Smertekontrol
* Rygestop og vægttab
* Det terapeutiske forløb

Modul 4: Terapeutiske metoder
* Hypnose og Healing
* Evaluering og certificering

Undervisningen er tilrettelagt med henblik på, at du både
får et teoretisk grundlag og får praktisk træning i mindre grupper. Imellem modulerne trænes det lærte i øvegrupper, således at du er parat til at arbejde med andre, når du er uddannet. Næste hold:

Århus 9-17

Hold HN 2007-4

1.modul:
2.modul:
3.modul:
4.modul:
30.-31.aug.
4.-5.okt.
15.-16.nov.
31.jan.-1.feb.09

Pris: 10.800 kr.
Depos. 2000 kr.
Rabat på 300 kr. hvis alt er betalt senest 1 md. før start.

København 10-18

Hold HN 2008-1

1.modul:
2.modul:
3.modul:
4.modul:
10.-11.maj
21.-22.juni
23.-24.august
1.-2.nov.

Pris: 10.800 kr.
Depos. 2000 kr.
Rabat på 300 kr. hvis alt er betalt senest 1 md. før start.

Og så er det heller ikke så dyrt.

Kommentar
Fra : kimpark

Dato : 18-11-07 15:30

Wow super interessant... Lyder virkelig spændende.. ved ikke om du har nogle erfaringer med intensive udd? Altså fx. et acceleret forløb?

Kommentar
Fra : stchrisdk

Dato : 18-11-07 18:36

Jeg har selv taget de første 3 år som et accelereret forløb. Som ville svare til ca. 5 år, hvis jeg havde taget uddannelserne hver for sig. Og det er Ok. Kan godt blive træt med 4 intensive dage, og øvningen. Men det er et valg, som man tager. Og får det bedste ud af det forløb.

Kommentar
Fra : kimpark

Dato : 18-11-07 19:03

Fæler du at du har styr på det? :) altså tag det ikke ilde op. Vi snakkede om det i dag til træningen, at en acceleret måske ikke ville hjælpe, dog leger jeg med tanken om at tage Master prac. intensive,,

Kommentar
Fra : stchrisdk

Dato : 19-11-07 10:59

Citat
Fæler du at du har styr på det? :)

Jeg forstår ikke lige???

Jeg har sagt, det er som jeg ser det, og mener: Mærk efter, hvad der føles rigtigt... For dig.

Og igen, hvad skal du bruge uddannelsen til? Det ved du bedst om nogen...

Kommentar
Fra : stchrisdk

Dato : 19-11-07 11:15

Undskyld, læste det lige igen.

Nej, jeg har ikke styr på det. Men jeg gør det så godt, jeg kan og efter bedste evne.
Og så kan jeg ikke gøre det bedre.... Derfor er det vigtigt, at DU, gør hvad du finder rigtigt for dig og ikke alle de andres meninger.

Som jeg ser det; Er kunsten at tage alt det gode, det man kan bruge, fra andre.
Og så mærke efter hos sig selv. Hvad der føles rigtigt for MIG og så gøre det.

Jeg tror, at Livskunsten ligger i at være tro og ærlig mod/med sig selv.
Og derigennem, bliver man det mod sine medmennesker.

Kommentar
Fra : kimpark

Dato : 19-11-07 17:03

Kan jeg sagtens følge dig i:)
Husk jeg ikke føler og mærker efter, "jeg siger til mig selv", diskuterer med mig selv <-- Er AD

Jeg håber på at jeg i sidste ende står med en NLP/hypno træner udd.
Det jeg så overvejer nu er om jeg skal kaste mig over at åbne eget firma, synes dog det er et stort skridt:S

Hvordan har du brugt din udd?