/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Betaling på internettet
Fra : Kirstineka
Vist : 805 gange
50 point
Dato : 15-11-07 14:39

Jeg vil egentlig bare spørge om I synes jeg er paranoid (eller bare spilder min tid) når jeg betaler med DK-kort på nettet.
Jeg gør det nemlig på denne måde:
Jeg har oprettet jeg et dokument med mit kontonr, kontrolkode.
I stedet for at taste tallene ind, laver jeg en kopi fra dokumentet og indsætter/paster i
de felter som skal udfyldes på ved betalingen. På den måde udfører jeg ingen tastetryk af mit kontonummer.
Så tror jeg at jeg ikke at nogen kan "opsnappe" mine oplysninger.
Kom så bare med Jeres "dom"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-07 14:51

Du ER paranoid.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-11-07 14:51

Du bør aldrig kopiere dit brugernavn eller password - da det kan opsnappes fra din udklipsholder... det burde egentlig snart være noget de fleste ved !

du burde måske læse lidt om det her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=29

du kan gratis oprette dig og bruge forummet hvis du vil have vurdering eller råd osv

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-11-07 15:10
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-11-07 15:12

den ligger såmænd også i mit link til malwarecheck.dk teil

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-11-07 15:39

Den eneste fordel ved den metode du bruger er at du bedre undgår tastefejl. Men dem sker der jo ikke så meget ved , når det er betaling med kort, det gælder.

Det er ikke mere sikkert, tværtimod. ordentlige kortmodtagere bruger krypteret forbindelse, og så kan dine tastetryk ikke opsnappes. Men dit tekst dokument og din udklipsfolder kan i princippet lettere hackes.

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 15-11-07 15:58

Tak for Jeres kommentarer.
Ja Refi - jeg tænkte det nok
Tak til Miritdk for dit link og advarsel - jeg har ”hentet” det ned. Jeg har slet ikke tænkt på at det ligger og "putter" i udklipsholderen. Points tilkommer dig, men jeg lader lige spørgsmålet stå et par dage - der kunne jo være andre som kunne have glæde at svaret.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 15-11-07 16:24

bare helt i orden - det er der forresten ikke mange der tænker på med udklipsholderen

undskylder lige på forhånd - men dit id - kirstineka fik mig til at tænke på ford ka -

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-11-07 16:29

Jeg bruger denne indstilling i browseren for ikke at blive kigget i papir posen>
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#udklipsholder
Test bagefter.

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 15-11-07 19:09

Ja eller brug mozilla firefox, der kommer der ingen tekst i feltet på den side selvom man kopiere til udklipsholder...

Godkendelse af svar
Fra : Kirstineka

Dato : 22-11-07 11:09

Tak for jeres meninger og vejledning i min ”parinoide verden”
Jeg er i hvert fald blevet meget klogere.
Jeg lod spørgsmålet "stå" lidt inden jeg lukkede det, så andre også kunne blive oplyste.
Miritdk : Det bliver dig der løber med ”præmien”