/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Fotoalbum på hjemmeside
Fra : CLAN
Vist : 529 gange
100 point
Dato : 15-11-07 10:06

Hejsa
Forslag og erfaringer til et fotoalbum på hjemmeside høstes.
Der er jo et hav af dem "out there", alt hvad jeg er ude efter er at man kan "bladre" i fotos (frem og tilbage), skalere størrelsen på fremvisningen... og så gør det ikke noget, at det er lidt representativt at se på. Det er mere end man kan sige om mit javascript. Tænker lidt hen a'la som at bladre i en bog (fotoalbum).
Sidst men ikke mindst... så gør det absolut ikke noget, hvis programmet er gratis / freware.
Har du/I eksempler at ku' fremvise, er det kun et ekstra +

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-11-07 10:53

Du kan prøve denne http://www.kragekjaer.dk/kviewer/ desværre kan du ikke se en demo, men det er et flash galleri som styres via en XML fil. Denne rettes bare til dine billeder og biblioteker.

Det er gratis og kræver ikke flashprogram til at rette det med.

Meget nemt at gå til og i den zip du downloader, og udpakker - kan du se det fungere.

//bentjuul

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-11-07 11:10

Nu kan jeg ikke finde det, men der var for nylig en som viste sin hjemmeside med et fotoalbum som man bladrede i.
Det var en pige som havde det, men jeg kan heller ikke huske hvad tråden drejede sig om.
OK..................det var ikke megen hjælp.

Accepteret svar
Fra : Sygate

Modtaget 100 point
Dato : 15-11-07 11:27

There can be only ONNNNEEEEEEEEEEEE:

http://www.stegmann.dk/mikkel/porta/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-11-07 12:13

bentjuul... jo der er da en demo på http://www.kragekjaer.dk/fotoAlbum/
Ser ret fedt ud...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-11-07 12:16

Sygate...det ser også godt/nemt ud
Tester lige alle prg. senere

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-11-07 17:06

I formiddag da jeg sendte linket, var demoen væk, og der lå et andet galleri som kragekjær er ved at udvikle, som jeg ikke kendte, derfor fik du linket alene til download.

Du kan rette alt i XML-filen, du kan tilføje flere mapper og alle de billeder du måtte have brug for.

//bentjuul

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-11-07 21:22

Sygate
Ja, ja...
Citat
There can be only ONNNNEEEEEEEEEEEE

Heri har du sikkert ret, jeg har set mange / testet mange, men ihhh guder hvor har de ret i, at det er et "no nonsens" photo album generator + det er overraskende hurtigt at benytte. Ikke noget dillerdaller med at editere, redigere osv. osv.
SUUUPER lille program

Bentjuul's anbefaling har en fed brugerflade, guf for øjet... men Porta vinder p.g.a. brugervenligheden - Porta er absolut værd at anbefale.

Takker...

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 15-11-07 21:23

Tak for svaret Sygate.
Super program det der Porta

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 15-11-07 22:30

Ja det bedste af det hele er at selvom dine billeder er tunge kører det stadigvæk upåklageligt, mens mange andre flash gallerier halter hvis ikke billederne bliver tvunget langt i ned i kvalitet.

Tak for point.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-11-07 00:08

Hej igen Sygate
Ja det fungere fint... faktisk over al' forventning.
Sad og lavede en hjemmeside for en 15år's gut som kører Gokart, så jeg manglede lige så'n en lille let ting - Flash Slideshow som også er på siden, det havde jeg selv.
Hvis interesse, så kig http://www.mrasmussen-racing.dk
Endnu engang... tak for Porta

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-11-07 00:32

Citat
har en fed brugerflade
og er egentligt meget nemt at bruge - men selvfølgelig skal man rette xml-filen, så får man også et rigtig flot galleri ud af det, som ikke ses mange steder.

Og dette flash galleri vil også køre upåklageligt netop fordi at billederne bliver loadet ind et ad gangen.

Så når du har lidt tid CLAN, så prøv det.

//bentjuul