/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Sjovt?
Fra : bb1
Vist : 732 gange
100 point
Dato : 14-11-07 23:39

http://www.uppslaget.se/klipp.asp?id=10037

Det er da meget sjovt - men?

Kommentar
Fra : akle

Dato : 15-11-07 00:50

Ne! Det er kun sjovt for enkelte tobenede individer. Dyrene er ikke blevet spurgt ad.
Det kan i hvert fald ikke få mig til andet end at ryste opgivende på hovedet af så malplacerede påfund!
MVH Akle

Kommentar
Fra : housegoat

Dato : 15-11-07 01:08

Jeg tilslutter mig fuldt ud svaret fra akle.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 15-11-07 06:42

:- stakkels dyr, indlægget er rædselsfuldt, lige som reklamer med Chimpanser....... Hvad er engtlig spørgsmålet??????????????????????

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 15-11-07 06:58

Næh - det er ikke sjovt - for mig - tværtimod.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-07 07:22

Det eneste hunde skal have på af tøj, er dækken om vinteren, (og kun dem der har behov for det)

Jeg er ret så sikker på min hund ville være flov over sådan en udklædning

Kommentar
Fra : akle

Dato : 15-11-07 07:48

'bb1' ... håber på dit lille 'men' betyder, at du nok heller ikke synes den udklædning af dyrene er sjovt, - trods alt! Rigtig?
MVH Akle

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 15-11-07 10:34

Ikke en af kattene så tilfredse ud........ tværtimod

Hundene så heller ikke særlig tilfredse ud, men mere tilfredse end kattene og det kan sikkert kun skyldes at de nyder den opmærksomhed som de får mens det står på.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-11-07 13:36

Næ. De ser ikke særligt tilfredse ud. --Derfor behøver der jo ikke ligefrem være tale om dyremishandling.
--Jeg synes ikke, at billederne er særlig gode. Netop fordi de bare viser ret uinteressante hunde og katte med et "lidende/tålmodigt" udtryk. Ligesom jeg har hundredvis af -af Silke.

Men netop fordi de ikke er ret gode, så siger de HELLER IKKE noget om, hvordan dyret VIRKELIG har det. Ingen af dyrene ser ud til at have det specielt dårligt. Og ingen af dyrene ser ud til at sprudle af lykke og stolthed over deres fine dress.

Hvis jeg vil tage et billede af Silke og anbringer hende i sit-stilling i sofaen, -så ser hun altså også ud som om jeg tvang hende til noget meget ubehageligt..
--Jeg har også billeder af Silke, hvor HUN SELV har taget en stofring om hovedet, -det gør hun sommetider.. Og hun ser ud som om hun er blevet mishandlet! --Ikke på grund af stofringen, men fordi jeg vil fotografere hende IGEN!
Eller et billede, hvor hun har hele mulen inde i en handskedukke, -også noget hun gør totalt frivilligt-- Og hun kikker op med våde desperate øjne, som om dukken har bidt sig fast i snuden på hende... -hvor det snarere er lige omvendt...

Så vi er, hvor vi har været så mange gange før: Nogen synes, det er synd at klæde hunde på. Nogen synes det er synd at lade hunde slide ved at trække vogne eller slæder eller lade dem have andet hårdt arbejde med at vogte får eller være redningshunde. Hårdtarbejdende hunde har jo faktisk et kortere liv end familiehunde.

Jeg tror, at set fra HUNDENS side, så er der ikke så stor forskel på om man tjener sit menneske ved at have tøj på eller ved at opsnuse døende mennesker i katastrofeområder.
En hund vil jo kun opleve det som latterligt--eller farligt-- hvis vi fortæller den at det er latterligt eller farligt.

JEG vil gemme min forargelse til jeg ser billeder af vanrøgtede selvdøde grise eller døende køer, der vælter ud af vogne efter alt for lange transporter. ---Dyr der sandsynligvis ikke har haft ÉN god dag i deres sølle liv. Altsammen for at vi tobenede kan få en mør bøf eller flæskesteg.

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 15-11-07 15:49

Historien meldte ikke noget om, hvem der vandt konkurrencen som den bedst udklædte...

Det næste blir vel, at man kan købe make-up til dyr...

Kommentar
Fra : akle

Dato : 15-11-07 16:10

Make up? - det kan man da allerede. Pudder, duftmiddel, blegemiddel, sværtemiddel i forsk. farver, neglelak til hunde, + diverse kammer, børster, hårpynt (pelspynt), foruden shampo med og uden til dit og dat, samt også en hel tøj-garderobe. Nu kan man også bestille alt hvad hjerte kan begære vedr. begravelse på dyrkirkegård, til ens kæledyr. Hver sin lyst og pengepung!
MVH Akle

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-11-07 16:13

---Man kan osse få dem udstoppet...

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 15-11-07 16:55

Kommentar
Fra : mari7anne

Dato : 15-11-07 21:24

Jeg synes ikke det er specielt morsomt, tvært imod, men hvad er egentlig dit spørgsmål??
Eller er det bare mig, der ikke fatter noget af det?
Hvis det er en debat du søger, er det helt i orden, men så skulle du måske ikke skrive dit indlæg under 'spørgsmål', men under et debatforum i stedet.

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 100 point
Dato : 15-11-07 21:37

... og hvor bliver 'bb1' af?

Godkendelse af svar
Fra : bb1

Dato : 16-11-07 03:01

Tak for svaret akle.

Du har ret i at jeg nok burde have skrevet det mere som et ? – men vi har haft emnet oppe for ikke så længe siden. Jeg fandt blot lige dette link, som tydeligt viser: At man også kan være for pjattet.