/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Uopfordrede handlinger
Fra : s_søren
Vist : 377 gange
40 point
Dato : 14-11-07 23:04

Hejsa

Jeg har en del vrøvl med min 3 uger gamle pc fra dell. Det er en inspiron bærbar, og en uge
efter jeg købte den skulle jeg have skiftet ram og bundkort.
Det var træls, men nu til sagen (Skriver det andet i tilfælde det har noget med sagen at gøre)

Min computer gør en del ting jeg ikke har bedt om.
Den åbner explorer og laver en 4-5 klik lyde, som hvis jeg havde trykket med musen og lukker derefter vinduet af sig selv igen.
Nogen gange er der ikke nogen programlinie at finde nogen steder, uden jeg har gjort noget for at fjerne den.
Der kommer også pop ups selvom jeg går ind på sider som min skoles side, kandu eller google for eksempel, hvor man ikke ville forvente det.

Jeg har gendannet mine firewallindstillinger til standard for at fjerne internet adgang fra programmer jeg måske har givet tilladelse, men de fleste af problemerne består

Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-07 01:23

Det lyder bestemt ikke rart når computeren vil selv, mon du har noget virus eller spyware ? Hvilken styresystem er der på ? Vista eller XP ? En firewall alene kan ikke holde dig beskyttet, har du antivirus/antispyware programmer ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-11-07 01:44

gør dig selv en tjeneste og tilmeld dig gratis her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/

følge så vejledningen i kategorien hijackthis logs og læg logsene ind hos malwarecheck så får du bedst mulig hjælp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-07 08:10

Citat
gør dig selv en tjeneste

Den største du kan gøre dig selv er nok at meddele Dell support at de må enten få det til at køre ordentligt eller give dig en ny maskine......

Du bør ikke selv spilde tid og kræfter på at få den slags op at køre.....

Det SKAL være iorden fra NY.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-07 08:11

Iøvrigt syntes jeg der er lige lovlig mange problemer med Dell for tiden

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 15-11-07 12:40

Hej s_søren

som du siger du er nød til at skifter ram og bundkort, så har du et måneds garanti på returnere det og får et nye maskine. så skal du sikkre dig med et antivirus. jeg har et links hvor du kan downloader gratis

http://www.1afghan.com