/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Gmail på værktøjslinien
Fra : ipbirk
Vist : 753 gange
100 point
Dato : 14-11-07 21:02

Hej
Jeg har en Gmail , nu vil jeg gerne have at den vises på værktøjslinien i IE og Firefox, er der nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-07 21:12

Som hyperlink.....

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 14-11-07 21:14

Ja tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-07 21:19

Højreklik på google toolbaren - hyperlink
Højreklik på hyperlinks - tilpas - så opretter du det bare......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-07 21:21

Citat
Højreklik på google toolbaren - hyperlink

Eller "Vis" værktøjslinier.... - v ved hyperlinks

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 14-11-07 21:29

Citat
Højreklik på google toolbaren - hyperlink

Kan du uddybe det lidt nærmere beskrivelse

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 14-11-07 22:11

Hvis du helle vil have den nede ved din ur er det denne lille program, som du skal install.

http://toolbar.google.com/gmail-helper/notifier_windows.html

Den vil popup når du får Gmail

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-07 07:53

Citat
Kan du uddybe det lidt nærmere beskrivelse

Det er et ganske alm "bogmærke" - "foretrukne" hvad du nu vil kalde det.....

Gå ind på din gmail startside - så står adressen i adressefeltet - det gemmer du bare.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-07 07:55

Hvis din ide var at lave en "knap" ala dem du har i forvejen - så beklager jeg - det er IE ikke i stand til mig bekendt.....

Accepteret svar
Fra : hidane

Modtaget 100 point
Dato : 15-11-07 08:25

IE 7 kan sagtens vise en 'knap', hvis man har slået værktøjslinien 'Links' til (jeg bruger en engelsk IE, så den hedder måske noget andet i en dansk version?).

I en engelsk IE gør du sådan:

-tryk på <Alt>, så dukker der en menubjælke frem, hvor du vælger 'View' og 'Toolbars'; hér skal du have et 'flueben' (en markering) t.v. for 'Links' (hvis der ikke er nogen, så klik på den)

-nu har du værktøjslinien 'Links'; hér kan du trække et bogmærke ned til både hjemmesider, men også mapper og filer på din pc

-sådan får du en 'knap' til Gmail: -stå på Gmails forside og træk dernæst det lille ikon t.v. for URL'en i adresselinien (http://www.gmail.com) ned på din 'Links'-bjælke og voilâ...så har du en lille knap direkte til Gmail

-hvis navnet på 'knappen' er for langt, så højreklik på den og vælg 'Properties' og fanebladet 'General', hvor du kan rette navnet i det første felt.

I Firefox (aka Mozilla Firefox) er det nogenlunde samme fremgangsmåde: vælg 'view' og 'Toolbars' og markér 'Bookmarks Toolbar'....

I IE kan man efterfølgende flytte rundt på bjælken...det er tilsyneladende ikke muligt i Firefox...

Hjalp det??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-07 08:30

Ja korrekt....

På googles menubar kan du, men ikke på IE´s.....

Men muligheden er selvfølgelig at oprette en "egen ny" toolbar.....

Jeg vil nu stadig sige det "blot" er hyperlinks du opretter....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-11-07 08:36

Ganske simpelt>højreklik på den side du vil gemme>tilføj til foretrukne>scroll ned til og marker hyperlink>ok

Nu ligger linket i hyperlinks i toppen af browseren.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-11-07 08:40

vis den ikke er fremme>højreklik på værktøjs linjen i toppen>klik på hyperlinks,det samme når du ikke vil have den fremme.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-11-07 08:45

Ganske simpelt>højreklik på den side du vil gemme>føj foretrukne>scroll ned til og marker hyperlink>ok

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-07 08:45

Ja - alle veje fører til Rom.....

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 15-11-07 08:49

Manse9933

Se, dét var jo smart....altså i IE....den kendte jeg ikke....i en engelsk IE bliver det til 'Add to Favorites...' og så skifte til 'Links' under 'Create in:'

Man skal iøvrigt være opmærksom på, at man kan få forskellige menuer afhængig af, hvor på en hjemmeside man højreklikker!! (Prøv fx at højreklikke i kommentarfeltet på denne side....)

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 15-11-07 08:51

refi

jo, det er da et hyperlink - men din kommentar re. Google kræver at man har installeret Google toolbar....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-07 08:55

Derfor fik du også en mere.....

"Vis" "hyperlink"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-07 08:57

Men da du bruger Gmail er der overvejende sandsynlighed for du OGSÅ bruger google

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-11-07 09:02

ingen magi i det

Godkendelse af svar
Fra : ipbirk

Dato : 15-11-07 10:01

Tak for svaret hidane.

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 15-11-07 10:32

ipbirk, vlbk