/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Ukendt trafik
Fra : lassebasse-37
Vist : 423 gange
100 point
Dato : 14-11-07 12:16

Hej.
Jeg har lige fået installeret bredbånd via 3´s tråløse net med 3Mb forbindelse og det virker upåklageligt. Men den medfølgende volumetæller kører konstant og tæller hele tiden opad med ca. 100 KB hvert 10. sekund. (Dvs. at jeg modtager 100 KB) Hvad skyldes dette, da jeg jo endnu ikke har aktiveret min internet browser...!!!??? Jeg er lidt nervøs, da det er trafik der går ind i min PC og ikke ud.
Mv Lasse

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-11-07 12:25

- den tjekker vel bare forbindelsen...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-11-07 13:00

Har du noget antivirus som opdaterer automatisk ?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 14-11-07 14:46

Kan være som ovenstående og desuden kommunikerer Windows også med Microsoft.

Jeg ville først for alvor være bekymret hvis dataerne gik UD fra min PC.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-07 15:02

Din forbindelse kommunikerer KONSTANT.... (med modemet)

Det er helt normalt.....

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 14-11-07 16:46

Hej er du bange for at der komme et stort beløb på dit regning? eller er dit abonnement til fast pris?

Hvis fast pris, så skal du ikke bekymre dig!
hvis ikke så skal du lige være sikkret om en anden ikke hakket sig på dit bredbånd?

(du skal lave et bruge navn og adgangskode)

håber har jeg forstået det rigtigt

Kommentar
Fra : lassebasse-37

Dato : 14-11-07 19:48

Hej Naqibullah.
Jeg har fast abonnement. Ingen problemer der.
Der er ikke nogen, der kan hacke sig ind, da det er gennem et SIM kort og derfor en stående alene forbindelse, som kun jeg kan komme til via PIN-kode. Det må være noget andet.

Hej refi.
Hvis det er tilfældet er jeg helt rolig. (Det er en USB-dongle)

Hej WinXPeter.
Rent faktisk går der 7 KB ud hvert min......!!!!!

Hej o.v.n.
Antivirusprogram: Kaspersky nyeste.

Mvh. Lasse

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-07 20:23

Du skal IKKE lade den være online undtagen når du bruger det......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-07 20:25

Er du koblet op KONSTANT vil der ALTID være et mindre forbrug......

Dit modem vil jo altid kommunikere får at holde forbindelsen....