/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
salat til Chili con carne?
Fra : bente64
Vist : 4243 gange
100 point
Dato : 14-11-07 10:57

Jeg skal have nogle kollegaer til lidt mad i aften.
Jeg har en rigtig god opskrift på Chili con carne som jeg plejer at servere med en klat creme fraiche og lidt godt brød.
Men hører der også en salat til? Der er masser af grøntsager i retten. Hvis der skal salat til, hvad kan den så bestå af?

Bente

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-07 11:00

Vi spiser aldig salat til den ret, jeg syntes ikke engang det vil passe til, men smag og behag, er som bekendt forskellig

Kommentar
Fra : Zofie

Dato : 14-11-07 11:05

Jeg har én gang fået salat til, og den bestod af avokado, mango og rødbedeblade. Det smagte faktisk rigtigt lækkert til.
Men jeg synes ikke, at det er nødvendigt.

-Zofie.

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 110 point
Dato : 14-11-07 11:11

jeg kan nu godt lide en salat til, da det er en ret tung (og pragtfuld) ret.

Men den skal være helt enkel; dvs. grøn salat (er ellers ikke den store tilhænger af iceberg, men lige netop her, finder jeg den frisk og sprød), en enkel dressing af en god olivenolie, hindbæreddike (3/1), en klat Dijonsennep, hvidløg, salt og peber.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-07 11:29

Citat
Serveres med majschips - eller brød/ris

fra dette link http://www.dr.dk/Mad/Kokkeopskrifter/NikolajKirk/Missionen/Udsendelse4/090053.htm

Det var måske en ide

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-07 11:32

Ehm.... det var majschips'ene jeg tænkte på

I dette link, skriver de kun brød som tilbehør

http://www.divxit.dk/billige-opskrifter/chili-con-carne.html

så igen..... smag og behag

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 14-11-07 13:04

En frisk grøn salat er perfekt til at lette denne temmeligt kraftige og bastante ret

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 14-11-07 13:36

Zofie
Den salat lyder lækker
var der nogen dressing til?

Bente

Kommentar
Fra : Zofie

Dato : 15-11-07 13:08

Hej Bente.

Nej, det var der faktisk ikke. Det er slet ikke nødvendigt, når der er mango i
Bare sørg for, at det er en sød mango.

Med venlig hilsen Zofie.

Godkendelse af svar
Fra : bente64

Dato : 15-11-07 15:09

Tak for svaret frieda.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 15-11-07 15:19

Du er meget velkommen.

Jeg er personligt lige i øjeblikket træt af salat med 1 000 forskellige ingredienser.

Vores favorit i øjeblikket er den helt enkle.

En god grøn salat (kun én slags), en god olie, hindbæreddike (min favorit) men figeneddike er f.ex. også spændende, salt, peber og så en generøs håndfuld valnødder, eller/og ristede pinjekærner.
Jummy