/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Glemt pærer
Fra : kETCHIKAN
Vist : 619 gange
200 point
Dato : 14-11-07 10:25

Hej med jer

Da jeg skulle skifte pærer på forlygten på min bil smuttede den brugte for mig og røg ja ind i "lygtehuset" og nu ligger den der, ikke til at få ud, øv.

Spørgsmålet, sker der noget ved det? Den nye pærer virker perfekt, men kan der ske nogen skade ved det?

Skal snart til eftersyn om ca 1 måned og vil selvfølgelig bede dem om at fjerne den gamle pærer.

På forhånd tak

Ketchikan

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-11-07 10:58

- du kan roligt vente den måned, det kan højst rasle lidt...

Kommentar
Fra : Haps

Dato : 14-11-07 11:20

Ja, det vil jeg også mene. Afvent du bare.

/Haps

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-11-07 15:27

der må ikke ligge fremmedlegemer i lygten. parabolen er udformet så den kaster lyset ud på en ganske bestemt måde, og det kan den ikke gøre når der ligger noget i lygten. du får en bøde for at køre med det, da det regnes som en defekt lygte.

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 200 point
Dato : 14-11-07 16:41

hvis den er smuttet ind i parabolen (der hvor lyset er), skal denud omgående, da den vil ridse og dermed ødelægge "spejlbelægningen", hvis den ligger mellem parabolen og det ydre lygtehus vil den bare rasle lidt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-11-07 16:58

Det er svært at forestille sig hvordan du har fået en glødelampe til at smutte ind i lygtehuset, hvis lampen da ikke ligefrem gik i stykker.
Men måske var det bare en lille positionslyslampe ?

Du må da kunne afmontere lygtehuset og ryste pæren ud. Det er normalt ikke så svært at skrue lygtehuset af.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-11-07 17:57

På nyere biler er reflektoren som oftest lavet af plastic. Et fremmedlegeme i parabolen, vil derfor ødeløgge belægningen, som hjkofoed også er inde på. Det er alene et tidsspørgsmål.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-07 18:22

Du skal bruge en såkaldt "glasmagnet" - den løser problemet.....

Ved du ikke hvilken må du lige give lyd.....

Kommentar
Fra : narhat

Dato : 15-11-07 22:40

Du skaffer bare en nødhammer og slår hårdt på lygteglasset, så kan du tage pæren ud. Glasset er vel ikke så vigtigt

Godkendelse af svar
Fra : kETCHIKAN

Dato : 18-11-07 10:02

Tak for svaret hjkofoed.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 19-11-07 02:49

jeg takker, men transor og alka, kom med væsentlige tilføjelser