/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Kan ikke finde ip :S
Fra : vendhalm
Vist : 812 gange
200 point
Dato : 13-11-07 16:51

Har lige erhvervet mig en Sweex trådløs router. Når der ikke er kryptering på, får pc'en tildelt ip, og det virker som det skal. Men ligeså snart jeg har lavet kryptering, bliver pc'en ved med at skrive: Validerer identitet, og der er ingen IP adresse tildelt. Jeg har så prøvet at lave min egen IP, både på pc'en og routeren, men den skriver det samme . Hva er problemet ? :S

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 13-11-07 17:11

Det tyder på at den krypterings metode som benyttes på din router ikke understøttes af dit netkort.

Forsøg først med WEP 64 bit kryptering.

Forsøg derefter med WPA, derefter med WPA2.
Når du tester med WPA, så skal du forsøge at finde ud af om der benyttes T.. eller D... nøgle teknologi.

mvh. Per F.

P.S. hvis ikke krypterings metoderne passer sammen (på router og PC netkort), så hjælper det overhovedet ikke at du sætter manuelle IP numre op på en trådløs forbindelse.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-11-07 20:03

Tilslut en comp med ledning til router
Fjern kryptering.
tilslut wireless comp
sluk wireless comp
set kryptering til i router
Og hvis du lige starter med i routeren at vælge wep 64 hex
Og kun i første nøglefelt skriver 10 af disse tegn>> 1234567890abcdef (evt. dubletter)
tilslut wireless comp
den vil bede om krypteringskode og det er den du skrev i 1. nøglefelt.

Når dette virker kan du sætte en skrappere kryptering på routeren og den wireless

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 14-11-07 09:18

Prøv at starte helt for fra, ved at resette din router, så alt bliver default, og begynd så opsætning.

1)
Hvad du skal starte med er at ændre pass og user name til router.

2)
Nu sætter du din kryptering og og tjekker om du mac godkendelse er slået til, vis mac godkendelsen er slået til så slå den fra i første omgang til du har fået din web nøgle til at virke.

3)
Når din web nøgle virker og du kan komme på nettet kan du udvide sikkerheden med mac godkendelse, og skjult ip osv.

4)
Vis du køre vista så sørg for du for slettet det gamle trådløse netværk på din pc, fordi det er en pain at vista husker den gamle opsætning fra det når der var fejl på, og vista vil blive ved med at fejle nettet vis du ikke for det gamle fjernet så det nye kan komme til.

Mvh
Octon

Kommentar
Fra : vendhalm

Dato : 16-11-07 16:41

Jeg har fået krypteringen til at virke, og har fået ip addresse . Men den skriver at den manlger et certifikat ? Hva skyldes det ?

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 20-11-07 08:17

lige hvad skals web sikkerhed er det du har installeret og hvad Windows bruger du ?

et certifikat er et slags "adgangs check" eller "lisens file" men det lyder meget underligt at dit sikkerhed på din router skulle spørge dig om det, du er sikker på det ikke er et antivirus program som du har installeret der ligger og spørger om det her?

Mvh
Octon