/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
2 arter Courami sammen
Fra : gade4
Vist : 595 gange
20 point
Dato : 13-11-07 15:09

Heej allesammen..

Jeg har et 112 l. akvarium med 29 fisk:

5 Flying fox
5 Tiger barber
5 Røde neon
8 Sorte neon
2 Sherry barber
1 Normal malle
1 Gul algeæder
1 Ildhale
1 Blå courami..
_____________________

Så kommer spørgsmålet:

Kan Jeg have 2 dværg couramier sammen med min anden courami??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-11-07 15:39

Der er efter min mening allerede rigeligt med fisk i det akvarium.

Og hvis du vil gøre noget godt for den blå gurami, så finder du et andet sted at bo til den, da det er en meget rolig fisk, der bestemt ikke trives optimalt sammen med de hidsige arter du har i akvariet.

Og du bør, af hensyn til fiskenes trivsel, bestemt ikke putte flere fisk deri og slet ikke flere forskellige arter.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-11-07 16:09

Hej gade4!
Det kan du sagtens, guramier er jo fredelige fisk, men når det er sagt, er der altså heller ikke plads til flere beboere.
Resten af dine fisk er jo ret fredelige måske med undtagelse af ildhalen, der kan være lidt aggresiv når pladsen er trang.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Hansriis

Dato : 13-11-07 16:13

Ja det kan du godt, men du skal ikke blande så mange arter fisk, men da det er et 112 L du har vil i havde nogle områder de vil regere i.

Hansriis

Kommentar
Fra : gade4

Dato : 13-11-07 17:51

Hvor lang tid kan disse fisk leve:?

Gul algeæder??
Ildhale??
Sort neon??
Sherry barber??

PS. Kan ikke give point da de er mine eneste Håber da stadig i vil svare på mit spørgsmål?

På forhånd: Mange tak for hjælpen!

Accepteret svar
Fra : Hansriis

Modtaget 20 point
Dato : 14-11-07 10:20

Hej.
De fisk som du omtaler her, har en levealder på omkring 6 til 8 år.

MVH.
Hansriis

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-11-07 13:29

Sort neon væsentligt mindre

Godkendelse af svar
Fra : gade4

Dato : 15-11-07 16:15

Tak for svaret Hansriis.