/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Eksterne HDD
Fra : marc43
Vist : 506 gange
100 point
Dato : 13-11-07 12:06

Jeg har en ekstern harddisk. Når PC´en slukkes fortsætter den med at køre en lille times tid, hvilket er lidt irriterende at høre på. Kan man slå det fra?

Det er en Maxtor 3200 USB.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-11-07 12:10

- sluk for den, der sidder en knap til det samme...!!

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 13-11-07 12:24

Der er ingen knap. Jeg kan selvfølgelig tage stikket ud, men det er ikke let at komme til.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-11-07 12:26

Jeg har da en afbryder på min Maxtor.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 13-11-07 12:29

Er det samme model 3200?

Jeg har sat min fast på computeren for ellers så vælter den.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-11-07 12:34

Jeps, leveret med "stativ" så den står selv

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-11-07 12:35

Afbryderes sidder på bagsiden, liger over stikket til strømforsyningen.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 13-11-07 12:42

Jeg har kigget på http://www.tweak.dk/tests2.php?id=851 og kan se, at der er en afbryder. På min er der et hul, hvor den åbenbart skulle have siddet men mangler

Tilbage er der så en anden genvej, hvis der er nogen, der kender en.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 13-11-07 12:48

Klik på - sikker fjernelse af hardware - og hiv usb stikket ud

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-11-07 12:49

Sæt strømforsyningen til din harddisk i usb spareskinne, så slukker den sammen med det øvrige udstyr, som er koblet på computeren, du har da en spareskinne eller ? http://www.dataworld.dk/index.php?sideid=shop&vare=2825

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 13-11-07 12:54

Det var det jeg ville undgå, da det er svært at komme til stikket.

Strømspareskinnen har jeg prøvet, men det virkede ikke, da USB var always on. Prøvede at lave det om i BIOS, men fik det ikke til at fungere.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-11-07 13:23

Du kunne måske ændre det ved at gå i konrolpanel/
system/ avanceret/ hardware/ hardwareprofiler/ egenskaber
og prøve med et kryds ved bærbar puter.
Så kan det være, den lukker ned hurtigere, hvis den tror
din pc kører på batteri.
Eller kan du prøve start/ højreklik på denne komputer/
administrer/ tjenester og programmer/ tjenester og se om
du kan lave noget om der.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 13-11-07 23:47

Hey.

Ville lige give mit besyv med.

Har selv et par eksterne - mellem 80 og 300 Gb.
Hvoraf en af dem ikke har egen afbryder. Da har jeg lavet en forlængerledning med en afbryder i midten, som så ligger ved harddisken, så er det bare lige at trykke på den når den skal bruges og slukkes igen. Bruger desuden samme princip på mit isdn.

Godkendelse af svar
Fra : marc43

Dato : 14-11-07 09:48

Tak for svaret Teil.

Det blev så den løsning jeg selv kunne klare, men du skal have point for din indsats alligevel.