/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hukommelsesram.
Fra : Nul7
Vist : 537 gange
100 point
Dato : 13-11-07 11:06

Hej, nu har jeg efterhånden fået så mange point at jeg kan tilbyde 100 for et svar.
Kan jeg få glæde af, at opgradere min hukommelse?
Jeg synes den arbejder lidt trægt.
Jeg har 2047 mb. Pentium D. dual core, 3,40 GHz. Vista er blevet instaleret.
Jeg tror det er Pc 4300 ram der sidder i.
Mærket er Parkard Bell. Extreme Gold.

Hej igen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-11-07 11:11

Hvad med lidt defragmentering.
Slet temp internet filer, cookies.
Kør CCleaner

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-11-07 11:49

Citat
Kan jeg få glæde af, at opgradere min hukommelse.

Måske hvis du arbejder med programmer som 3D Max hvor den bruger meget ram til rendering.
Men ellers tror jeg du har nok.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 13-11-07 13:23

Til Teil.

Angående defragmentering m.m. foretages jævnlig, jeg troede at det måske var denne funktion der er årsag til trægheden, når den defragtede automatisk, mens jeg arbejdede.
Det er kedeligt, at man i Vista ikke kan vælge drev, og ligeså se hvorlangt den er kommet i processen.

Til e.c. Jeg kender ikke 3D max, men jeg arbejder meget med grafik, fotos m.m.
hej

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 13-11-07 14:04

Jeg kender heller ikke 3D max tegneprogrammet - men en jeg kender bruger det og han snakkede altid om ram indtil han fik nok - 2 GB som du har nu.

Men det kunne være et spørgsmål om Vista kører optimalt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-11-07 16:54

Normalt er 2GB ram nok til at Vista kører fint uden problemer. Det kan endog køres ,ed 1GB men er dog noget trægt at vente på.
Jeg vil også mene at det er en oprydning og defragmentering af Vista der skal til i første omgang.
Tjek også i msconfig om hvor meget der starter op sammen med windows.
Snavs måske ? Oprydning igen og scanning med antispyware program

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 14-11-07 19:26

Tak til alle for jeres svar.
jeg sig tak og afslutter.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 14-11-07 19:27

Tak for svaret e.c.