/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
vejrudsigter og overvågning af
Fra : malarico
Vist : 498 gange
100 point
Dato : 13-11-07 10:43

hejsa,

jeg har netop anskaffet mig linux og har set på screenshots at folk kan se vejrudsigter osv.. hviket program bruger de til det og hvilket er bedst?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-11-07 11:06
Kommentar
Fra : malarico

Dato : 13-11-07 11:13

ja, men hvilket program bruger man i linux for at styre vejrudsigten og hvor meget cpu'en er i brug og læse nyheder osv. på skrivebordet?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-11-07 11:14

Mener du på en hjemmeside ?

Kommentar
Fra : malarico

Dato : 13-11-07 11:18

som vist her på et srivebord.. hvilket program gør at man har vejrudsigten på skrivebordet?

http://www.linuxin.dk/eyecandy/2160_1.jpg

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-11-07 11:20

Ok den har jeg set på en pc.
Der melder jeg pas.
Mon ikke e.c. eller refi ved mere

Kommentar
Fra : me67

Dato : 13-11-07 11:29

Har du kigget lidt på "ForecastFox" plugin ???

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-11-07 11:56

Det er også uden for min viden.
Men læg mærke til at det er et screenshot fra Linuxudgaven " Suse " og ikke mandriva som du er ved at installere. Derfor kan det godt være at Mandriva kan noget tilsvarende.

Men her ved de noget mere om Mandriva.
http://www.mandrivafaq.dk/modules/news/

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 13-11-07 13:16

Du skal ha' fat i en sidebar af en slags. I mange af dem ka' man installere forskellige såkaldte gadgets, der viser forskellige ting, som f.ex vejret i et bestemt område, diskovervågning og lign. - Der kommer masser af hits hvis du Gogler på --> linux sidebar

Til Win XP brugere findes der f.eks Thoosjes sidebar og mange andre!!

/Torben

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 13-11-07 13:29

Fejl ... hedder ikke gadgets, men widgets -- der er nogle stykker hér -->http://linux.softpedia.com/progSearch

/Torben

Kommentar
Fra : peque

Dato : 13-11-07 15:07

Det er nu en del af det du ser i selve filnavnet - eyecandy.

Du kan installere Beryl eller compizfussion - hvor du kan derefter tilføje en masse gadgets/screenlets osv som bla gør dette muligt.

jeg har det på min ubuntu - med Compiz/fuzzion - med screenlets og emeraldthemes.

Det du skal undersøge er hvilke muligheder du har for disse ting - Da det er dem der har nogle små gadgets som man kan påklistre sin desktop!

Håber det hjalp lidt

p

Kommentar
Fra : Uranus

Dato : 13-11-07 21:50

hvis du køre gnomedesktop så er der noget der hedder gDesklets og gdesklets-goodweather.

mvh.
Uranus

Kommentar
Fra : Uranus

Dato : 14-11-07 04:15

og koder til byerne kan findes på weather.com

mvh
Uranus

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 12-01-08 17:39

Hej malarico .. Det er enten gDesklets eller SuperKaramba de kører med primært .. Det bedste vil være at prøve enten begge 2, eller holde sig til det der passer bedst til dit system, dvs. hvis du har et system der er primært baseret på GNOME eller KDE, så vælg det der passer bedst ind i dine omgivelser, eller det du syntes bedst om.. Med hensyn til vejret, så kan du finde forskellige plugins til de forskellige programmer og det er det der skaber det unikke på dit skrivebord.

Og lidt links:

Lidt om SuperKaramba: http://www.linuxjournal.com/article/7417

SuperKaramba: http://netdragon.sourceforge.net/ssuperkaramba.html
gDesklets: http://www.gdesklets.de/