/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvilket format bedst ?
Fra : tararam
Vist : 685 gange
50 point
Dato : 13-11-07 07:55

Hvad format, jpeg, gif osv. er bedst at bruge til sin hjemmeside. Også hvilken størrelse, pixel - er bedst så siden åbner hurtigt med billeder osv. Hvor langt ned kan man tillade at gå i billedstørrelse, hvis man gerne også vil vise noget. ?

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 13-11-07 08:35

Jpeg er det mest optimale at bruge, angåne det andet spørgsmål er det meget en smagsag, det kommer meget an på hvad det er man skal vise.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-11-07 14:25
Accepteret svar
Fra : mystik

Modtaget 50 point
Dato : 15-11-07 23:33

Jeg foretrækker JPG-billeder. (eller JPEG om man vil). Synes GIF-billeder er lidt for tunge...

Det bedste du kan gøre er at uploade billederne til din hjemmeside og se, hvor hurtigt siderne med billederne loader... Og der er det jo altid en fordel, hvis man ikke samtidigt selv har verdens hurtigste internetopkobling ! Fordi så vil man jo synes, det går hurtigt med selv de aller største billeder...

Men et godt link at læse om dette er: http://www.html.dk/artikler/00029/

300px x 300px er vel i grunden ikke for store... Men med 100 x 100 kan det godt bli lidt småt...

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 07-12-07 18:24

Tak for svaret mystik.