/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Laserbeh. af Forkølelsessår
Fra : Desmersnaps
Vist : 2944 gange
150 point
Dato : 13-11-07 01:49

Hej folkens

Er her nogen der har erfaringer med laserbehandling af forkølelsessår? Evt. med VitaLaser fra følgende hjemmeside: http://vitamate.com/ . Andre erfaringer er dog også velkomne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-07 07:19

Den tror jeg ikke på, og ville heller aldig forsøge.

Laserbehandling til hjemmebrug

Laserbehandling skal udføres af uddannelt personale, og i dette tilfælde vil jeg sige at det skal være en hudlæge/speciallæge.

Der står det heler uden sårdannelse....Ergo må det være en meget let form for laser. Virus til forkølelsessår er i kroppen, og vil komme igen uanset om der er blevet behandlet med laser eller ej.

Gå du hellere til din alm. læge og få en salve til at smører på ved de første symptomer på forkølelsessår, det er da i det mindste bevist at det virker

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-11-07 07:37

Herpes er en virus man har i kroppen. Der bryder ud med mellemrum.
Så det kan ikke passe at det kan laser behandles væk.
Måske kan man fjerne et sår i udbrud, men bestemt ikke sikrer at der ikke kommer udbrud andre steder....
Har dem selv i perioder. Zovir virker meget fint.
mvh Ben

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 13-11-07 10:50

Hvis bare man kan få et sår i udbrud til at hele lidt hurtigere vil jeg føle det er penge godt givet ud. Synes Zovir (og alt det andet jeg har prøvet - plaster, andre cremer etc.) virker elendigt...

Kommentar
Fra : timses

Dato : 13-11-07 11:42

Man kan hos lægen få tabletter til forbyggende behandling, de er lidt dyre, men virker, så snart man mærker det prikker, er det bare at ta et par stykker, og vupti, bliver det ik til mere...har selv brugt dem i flere år....suppleret med Longo Vital Super, som du kan købe i ethvert supermarked...giver heller ik meget for laser teknikken da virus jo er i kroppen....

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 14-11-07 06:58

Laserbehandling virker heller ikke mod smitte!!!
Brug Zovir (eller det der er lidt billigere, spørg på apoteket). Hvis du er hårdt angrebet spørg din læge om I kan gøre noget andet og mere.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 150 point
Dato : 14-11-07 08:02

Istedet for at smide penge ud til et laserapparat, der højst sandligt er virkningsløst, syntes jeg du skulle snakke med din læge.

Der findes bl.a. og nogle tabletter

Prøv at se hvad der bliver skrevet på www.netdoktor.dk

Svar:

”Forkølelsessår” der forårsages af et såkaldt HERPESVIRUS er en meget hyppig lidelse lokaliseret til området omkring mund og læber og det skønnes at ca. 20-30% af den danske befolkning rammes af sygdommen med ca. 2-3 udbrud om

året.

Angrebet med virus optræder ofte i forbindelse med at ens modtandskraft er svækket, ved f.eks. infektionssygdomme (influenza- forkølelser m.v.) og der optræder ofte en svien og kløe og hurtigt herefter vædskefyldte blærer med vandigt indhold som efterhånden brister og efterlader sårdannelse.

Der findes i dag en række cremer der virker virusdræbende(acliclovir-valaciclovir-penciclovir-famciclovir - tromantadin)

og disse cremer er meget effektive især når de anvendes tidligt i forløbet d.v.s. så snart man mærker de første gener i huden. Det er ligeledes især vigtigt, at man overholder den hyppige dosering af salven.

Såfremt lidelsen hyppigt vender tilbage kan det blive nødvendigt med en tabletbehandling og de fleste af ovennævnte cremer findes som tabletter og der kan evt. blive tale om en langtidsbehandling m.h.p. at få reduceret antallet af udbrud

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 14-11-07 14:01

den ville jeg ikke kaste penge efter. Jeg ville bede om at se de testresultater da det lyder ulogisk den kan virke forebyggende på en sygdom der er koblet til imunforsvaret.

Personligt kan jeg anbefale at man køber en grøn vand nr. 7 fra elsa hieronymus i magasin (og nogle matas) til ca 150kr (så er der til en ti år eller sådan) og dupper når det begynder at prikke. Det tørre det helt ud og gør forløbet lige så kort som de påstår denne laser kan.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 14-11-07 14:02

den ville jeg ikke kaste penge efter. Jeg villede bede om at se de testresultater da det lyder ulogisk den kan virke forebyggende på en sygdom der er koblet til imunforsvaret.

Personligt kan jeg anbefale at man køber en grøn vand nr. 7 fra elsa hieronymus i magasin (og nogle matas) til ca 150kr (så er der til en ti år eller sådan) og dupper når det begynder at prikke. Det tørre det helt ud og gør forløbet lige så kort som de påstår denne laser kan.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 20-11-07 11:19

jeg har lige fundet dette link, som faktisk forklarer hvorfor elsa hieronymus fungerer så godt som det gør - men jeg vil da selv prøve med sprit næste gang!

http://www.natur-drogeriet.dk/frame.cfm?id=4592&sprog=1&grp=12&menu=1

Godkendelse af svar
Fra : Desmersnaps

Dato : 02-12-07 00:46

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 02-12-07 00:46

...og alle andre naturligvis