/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Codec
Fra : Frank322
Vist : 875 gange
100 point
Dato : 12-11-07 16:10

Hej alle,

Jeg har hentet et spil til PS2 på nettet. Filerne ser sådan ud: "ptc-carsm.r17", "ptc-carsm.r18" og så videre. De er hentet vha. et program kaldet Azureus.

For at de kan anvendes i min søns Play-Station skal de åbenbart konverteres. Er der nogen af jer, der ved hvordan?

Mange tak på forhånd.

Bedste hilsner...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-07 16:17

Det er vel DELA af en samlet fil....

Du skal nok have alle for at kunne sætte dem sammen.....

Så vidt jeg kan se skulle den samlede fil være på 1.2 GB

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-07 16:19
Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 12-11-07 16:58

De filer er .RAR filer, du skal bruge WinRAR til at pakke dem ud med, de er ét arkiv fordelt over flere mindre filer (arkivet er splittet), WinRAR finder automatisk ud af hvilken fil der kommer næst i rækken bare du finder den der slutter på .rar, og beder om at den bliver pakket ud. Husk at du skal have masser af disk plads til det.

Kommentar
Fra : Frank322

Dato : 12-11-07 17:29

Mange tak for svarene - men skal de konverteres for at kunne virke i en PS2'er? Jeg har Nero, som hvad skal jeg brænde dem?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-07 17:35

De er vel beregnet til blot at brænde over......

Du skal hente ALLE filerne....
Den første eller den sidste kobler alle sammen til EEN fil....
Denne pakkes ud og er "sikkert" en ISO fil......

Som så brændes som datafil.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-07 17:36

Men om det virker er så en anden historie....

Der findes meget "lo.." derude i torrentspace...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-07 17:38

Ellers kontakter du Disney - de skal nok fortælle dig hvordan du får det til at virke....

Kommentar
Fra : Frank322

Dato : 12-11-07 17:53

Kan det passe at 28 filer på 1,16 GiB skal pakkes ud med WinRAR?? Jeg har godt nok lige hentet WinRAR på nettet, men synes ikke, at det kan passe at 1,16 GiB skal pakkes ud??? De fylder da godt i forvejen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-07 17:58

ja

Kommentar
Fra : Frank322

Dato : 12-11-07 18:02

Okay, er i gang...

Kommentar
Fra : Frank322

Dato : 12-11-07 18:04

Muligvis åndssvagt spørgsmål: Når den er færdig med at pakke ud, skal jeg så bruge Nero til at brænde en Data-DVD eller hvilken DVD skal brændes?

Jeg har både + og - skiver. Det er vel ligegyldigt hvilken een jeg bruger?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-07 18:16

Mener PS2 kører med begge typer, men det må du lige finde ud af først....

Husker ikke om nero kan bearbejde iso-filer (hvis det er en sådan) men ellers kan denne...

http://www.downloadcentral.dk/?action=showProgramGame&id=TXpRMQ==

Kommentar
Fra : Frank322

Dato : 12-11-07 18:38

Jeg kan se, at WinRAR har lavet følgende: (Evaluation Copy)

Modified
.. Mappe
AppStart Mappe ?
Modules Mappe ?
Cars2.psr 1.836.574... File PSR 25.09.2007
SLUS_216.37 4.233.924 File 37 25.09.2007
System.cnf 57 SpeedDial 26.09.2007

Hvad dælen skal jeg brænde over på en disk for at spillet kan spilles fra en PS2'er?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-07 18:53

Det hele - det er tilsyneladende bare et image.....

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 13-11-07 21:22

Du skal også have en boot chip i den ps2,ellers kan du nok ikke få din piratkopi til at virke

Annuller spørgsmålet
Fra : Frank322

Dato : 11-12-07 17:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål