/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC vil ikke slukke :S
Fra : zith
Vist : 732 gange
100 point
Dato : 12-11-07 11:18

Halløj

Jeg har et problem med min PC den vil ikke slukke som i måske nok længe har gættet jer til.

Men hvorfor?

Det er en Xp med SP2 dansk (og engelsk er osse prøvet)
Når jeg går ned i start og vælger luk og den så begynder at lukke så ser det meget fint ud men den slukker ikke det er som om den går i dvale eller standby eller hvad det nu hedder.

Skærmen slukker tastaturet slukker, men jeg kan stadig se lys i PC og kan skubbe cdrom ud og ind.

Har prøvet at reset min bios til default har prøvet at kører en killdisk på min windows hdd.

Men nu ved jeg ikke rigtig hvad jeg mere skal prøve... nogen forslag??

Kommentar
Fra : ejay1982

Dato : 12-11-07 11:30

Husk der skal stå luk computeren i den dialogboks der kommer op når du prøver at lukke den måske står den til standby
Håber det hjalp

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-11-07 11:30

Den går sikkert i stand-by, tryk en tast, og se om ikke, den starter op igen.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 12-11-07 11:54

Kontrolpanel - Strømstyring - Avanceret
Hvad står der i feltet:
"Når jeg trykker på afbryderknappen" ?
- Der skal stå "Sluk computeren"

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 12-11-07 11:55

Dernæst er der måske en tilsvarende indstilling i din BIOS under POWER..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-07 12:06

Ved ikke lige om det løser dit problem, men prøv at sætte computeren til at slukke når du trykker på start knappen, højre klik på et tomt område af Skrivebordet, klik på Egenskaber - fanebladet Pauseskærm - ned og klik Strøm styring - fanebladet Avanceret, linjen Når jeg trykker på afbryder knappen på min computer, sæt den til at lukke computeren og klik Anvend og Ok
Selv synes jeg det er meget nemmere at lukke på den måde

Kommentar
Fra : zith

Dato : 12-11-07 13:14

hehe.
tak for jeres kommentar men har tjekket alt det, og har søgt efter en bios opdatering men der er åbenbart ikke lavet nogle til min hehe typisk.

Har prøvet at være inde i Bios og se om jeg kunne finde et eller andet der indikerede at istedet for at den skulle slukke så skulle den gå i standby men kunne ikke rigtig se noget og kunne heller ikke se hvorfor det pludselig skulle være sat til da jeg aldrig roder inde i bios medmindre der er noget der ikke virker.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 12-11-07 13:16

Prøv at køre en checkdsk, måske der er en lille fejl et eller andet sted, som så kan rettes der!

Clou

Kommentar
Fra : zith

Dato : 12-11-07 13:24

en checkdisk tester kun min hdd og det er ikke den der er noget galt med da jeg lige har fuldstændig formateret den og har fjernet den gamle bootrecord og lavet en ny med killdisk

Kommentar
Fra : clou

Dato : 12-11-07 14:16

ok

Clou

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 12-11-07 14:30

Så slå power management helt fra i din BIOS.

Samme ting er sket her i forbindelse med en windows opdatering, der gjorde det umuligt at samarbejde med computerens APM.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-11-07 14:37

I strømstyring, er der et felt med APM, skal apm aktiveres.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 12-11-07 14:44

skal jeg prøve at gå ind i bios og deaktivere APM??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-11-07 14:46

Den skal være aktiv(APM), ellers kan du ikke lukke PCèn normalt.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 12-11-07 14:49

okey så jeg skal prøve at tjekke om den er aktiveret.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-11-07 14:51

JA

Kommentar
Fra : zith

Dato : 12-11-07 14:52

godt så... prøver jeg når jeg engang kommer hjem fra work

Kommentar
Fra : zith

Dato : 12-11-07 17:34

Jeg har ikke en der hedder APM...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-11-07 17:38

Og det er strømstyring i kontrolpanel, du har tjekket?

Kommentar
Fra : zith

Dato : 13-11-07 12:44

ahh nej troede det var i BIOS du mente...

Men prøver det andet straks

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-11-07 13:52

Du kan prøve med dette vbs
script>

linje=76. Power Off<<<< klik,ikke på >>> på or Reboot After Shutdown

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Gem det på pc'en og dobbelt klik på det>ok

Det virker for det meste men ikke altid.
Det er ikke farligt selv om du får nogle advasler fra
virus program eller window,det eneste
det gør er at rette et 0 til 1 i en
reg nøgle.
Kan også rettes manuelt i regedit men ovenstående er lettere
vis du ikke er så velkendt i regedit.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-11-07 13:53

genstart pc'en og prøv så at slukke den.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 14-11-07 08:29

peet49 >> Jeg har ingen APM i min strømstyring.

Manse9933 >> Jeg prøver din nu.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 14-11-07 08:53

Manse9933 >> dit forslag virkede desværre heller ikke.

Og efter langt om længe fandt jeg en opdatering til min BIOS men det virkede heller ikke.

Så tror desværre jeg skal sende den til forhandleren igen. :(

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 15-11-07 23:43

Systemgendannelse ?

Kommentar
Fra : zith

Dato : 17-11-07 11:30

vil heller ikke hjælpe da jeg jo lige har formateret min pc

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 100 point
Dato : 17-11-07 11:33

Du har alle drivers indstalleret??

Kommentar
Fra : zith

Dato : 19-11-07 09:00

yup.

Og har lige sat et nyt bundkort i men hjalp heller ikke så tror det er min strømforsyning der på en eller anden måde gør sådan den ikke vil slukke

Godkendelse af svar
Fra : zith

Dato : 21-01-08 08:00

Tak for svaret peet49.

Det hjalp ikke men det var nogle gode bud på hvad der kunne have været galt