/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Radikale ulykker
Fra : 3773
Vist : 800 gange
500 point
Dato : 12-11-07 02:08

Min far har ved flere lejligheder yndet at lire an lang rækker ulykker op, som Danmark har været udsat for pga de radikale. Kan nogen hjælpe med en liste. Så vidt huskes plejede han vist at starte temmelig langt tilbage!

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-11-07 03:12
Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-11-07 03:14

Citat
http://www.google.dk/search?hl=da&q=radikale+lovforslag&meta=

Sikkert efter din Fars tid___ Sorry.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-11-07 08:21

1.) Dødstraffen blev afskaffet.
2.) Kvinder fik valgret.
3.) Indkomstskatten blev indført for alle. ( ..Kongehuset undtaget )
4.) Prævention og abort blev lovliggjort.
5.) Ytringsfriheden blev grundlovsfæstet.
5.) Myndighedsalderen blev sat ned.
6.) Racisme blev gjort strafbart.
7.) Fartgrænser på offentlig vej blev gjort gældende.
8.) Loven om ligeløn blev vedtaget.
9.) Børnecheken så dagens lys.
10.) Revselsesretten blev afskaffet på arbejdet, i skolen og i hjemmet.
11.) Sikkerhedsseler blev påbudt.
12.) Det blev strafbart for virksomheder at forurene naturen.

Jeg medgiver at alt ovenstående ikke alene er Det Radikale Venstres fortjeneste og ejheller listet i kronologisk orden, men det radikale tankegods har 'ulykkeligvis' været stærkt indflydelsesrigt og medvirkende til disse lovmæssige tiltag.

Var det mon dét du tænkte på 3773?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-11-07 09:18

Nærmere:
Citat
“For filosoffen og samfundsdebattøren Henrik Gade Jensen kan godt se en rød tråd i de Radikales virke, men næppe en tråd, som nogen vil være stolt af at eje. »Det Radikale Venstre har svigtet Danmark, hver gang de fik chancen. Da Sønderjylland frem til 1918 var tysk, bestod radikal politik i at opfordre dem til at lade sig germanisere. Der udgik intet initiativ til genforening fra de radikale, der kun hånede nationalfølelser. Ved debatten om grænsen i 1920 og igen i 1945-49 ønskede radikale ikke at få fremmede - tyskere og flæskedanskere - inden for grænsen, fordi demokrati og velfærdsstat forudsatte et homogent samfund. Den tids radikale politikere forfulgte trods alt denne linie konsekvent, mens nutidens radikale intetanende blæser med mel i munden. Op gennem 1930erne nedrustede Radikale det danske forsvar, så Danmark fungerede som effektivt springbrædt for nazismens sejrstog nordpå. Fra 1949 til Murens fald i 1989 svigtede de NATO, sidestillede supermagterne moralsk og leflede for DDR. Under fredshalløjet og raketoprustningen i firserne rejste Helveg Petersen til Moskva for at kramme Kremls kommunister. Siden 1983 stod radikale forrest for at omforme Danmark til et multikulturelt paradis, dog mest for underklassen, for de sender egne børn i privatskole. Det er 100 års fadæser,« siger Henrik Gade Jensen. “

Taget herfra http://www.uriasposten.net/?p=2188

...og så er du iøvrigt lige blevet bortcencureret Molo

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-11-07 11:24

Kan man stemme på diktatur? Ellers er der vist en trådholder der har et problem!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-11-07 14:32

Jeg går ind for trådholderdiktatur.............så jeg kigger med lidt endnu.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-11-07 21:12

Nææhhhh både noget EC-sjov og noget BjarneNul. Ikke engang i nærheden af et svar, men bare lysten til at ævle.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-11-07 21:46

Altså - når du kan fjolle rundt med alle de point - så gætte jeg på at standarden skulle holdes.
Men ok .............seriøst det er ikke mig i denne tråd, og slet ikke med det forhåndsoplæg.
Hopper af inden jeg bliver smidt af.

[ V ] >>>> [ ]

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-11-07 21:50

Klogt!

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 13-11-07 00:25

Man behøver ikke at gå ind for diktatur, bare fordi man ikke laller rundt uden et rationelt mål.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 17-11-07 14:40

Prøv at se deres partiprogram, der er lidt at hente

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-11-07 18:52

Njaaee PVE, de skriver kun om hvad de synes de har gjort godt (så kan jeg bare spørge MOLO)! Men faktuelt har de kvajet så så gudsjammerligt gennem tiden. Men måske skulle jeg bare spørge den gamle, for at få alle kvajerierne.

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 500 point
Dato : 19-11-07 23:42

Radikale ulykker!! ....Der er jo temmelig mange .

Men se lige hvad jeg fandt inde på folketinget.dk....

http://www.folketinget.dk/Samling/20031/spor_sv/S5034.htm

Godkendelse af svar
Fra : 3773

Dato : 20-11-07 14:05

Tak for svaret creamygirl. Det var alligevel dagens tolver. Gad vide hvad det næste han spørger om er? Han er sikkert surt over at Rambo slår uskyldige russere ihjel i Afghanistan. LOOOOL.

Gad vide hvad de folk der har stemt på sådan en nar tænker?!?!?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-11-07 14:07

- ja ja 3773, jeg tror at det nemmere at svare på hvad din far har lavet af ulykke(r)...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-11-07 15:11

Det tror jeg skam også. Min far er en skrækkelig retlinet mand, og derfor er antallet af ulykker han har lavet naturligvis nemmere at angive, idet der i sagens natur ikke er mange.