/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Lindesus2001 [Tips]
Fra : Franksp
Vist : 459 gange
300 point
Dato : 08-02-03 23:43

Det Lindesus2001 skriver i tips, kunne lige være mine ord, 100%.
Hvis alle i verden kunne leve efter dette budskab, ville der aldrig være krig og ufred.
Jeg vil gerne starte en debat her.

Her er ordlyden af Lindesus201' budskab:
<citat>

HUSK....... at nyde og værdsætte livet hver dag. Tænk positive tanker og sig noget pænt til dig selv i spejlet hver morgen. Der vil altid være perioder i ens liv der er hårde at komme igennem - det er naturligt og får os til at værdsætte de gode oplevelser livet giver os endnu mere. At tænke positivt giver mere livsglæde og energi - fremfor at tænke negative tanker og brokke sig over alt som vi alligevel ikke kan ændre på. Prøv det!!!! Tiden går og for hvert sekund bliver vi en lille smule ældre.... og pludselig en dag er chancen for at nyde livet der ikke længere. Derfor : grib den nu - lige nu!!!!

</code>

Jeg ved det bliver svært at vælge hvem der skal have mine point. Jeg lader spørgsmålet stå åbent i resten af februar måned, og så vil jeg bede Lindesus2001 om at hjælpe mig med at udvælge, hvem der skal have mine 300 point som er der største pointtal jeg nogensinde har givet her i kandu. Det er fordi du ramte mig lige i hjertet.
Lindesus2001 er du med på mine betingelser m.h.t. udvælgelsen af hvem der skal have mine point???
Hvis der undervejs kommer rigtig gode indlæg, vil jeg være indstillet på at forøge pointtallet.

Med venlig hilsen og håbet om en god og seriøs detbat

franksp

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 300 point
Dato : 09-02-03 05:18

Hej Franksp

Som understøttelse af Lindesus2001's rigtigt nok fine budskab kunne man også citere en af vor tids mestre i gruk og andre korte genialiteter med ordene:

<code>

Hvad du end gør, gør det fuldt og helt
og ej stykkevis og delt
Piet Hein

</code>

Når man NETOP søger efter mindre brok -- og især over ting man alligevel ikke kan ændre kommer jeg til at tænke på at det jo netop er asiaternes største fordel: de kender FORSKELLEN på¨det man kan ændre og det andre BURDE ændre...

<code>

Jorden giver nok til alle menneskers behov, men ikke til alles griskhed!
Mahatma Gandhi

</code>

Især synes jeg Ernest Hemingway sagde det flot -- og det passer så perfekt med denne debat:

<code>

Det mærkeligste ved fremtiden er, at man så vil kalde vor tid for de gode gamle dage.

</code>

Fortsat god weekend. Jeg vil pleje min mulige diskusprolabs og forkæle konen i dag med det sprudlende humør fra denne debat.

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 09-02-03 21:28

Hej Henrik

Jeg tror dette spørgsmål er "gået død". Smadder ærgerligt. Jeg satte mine point så højt, fordi jeg troede vi kunne få en debat igang. Min erfaring er, at såsnart den er væk fra seneste 25, går den "død".
Jeg håber den der har skrevet til KanDu om at lave en "seneste 100" får ønsket opfyldt.
Jeg lader lige mit spørgsmål stå åbent et par dage endnu, så lukker jeg det.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 09-02-03 22:23

Hej Frank

Jeg synes for så vidt, at lindesus´ tip er meget sympatisk.
Men på en eller anden måde er det også for nemt.
Det matcher ikke rigtig med virkeligheden - men mere
med Morten Korch eller Gustav Winkler.
Det er sikkert grunden til, at det kun har fået halvanden stjerne.
Og det er nok også grunden til, at du ikke rigtig har fået nogen
respons på dit spørgsmål.
For hvad skal man i grunden sige til det?
Selv kan jeg sagtens nyde og værdsætte livet, men det er, fordi
jeg har en god tilværelse.
Hvis mit hus brændte, mit firma krakkede, og min kæreste døde
- så tror jeg ikke, jeg kunne bruge tippet til noget.

De bedste hilsner
Rellom

NB! Iøvrigt finder man det samme budskab i de banner-reklamer,
som kandu kører med for tiden.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 10-02-03 08:36

Hej Rellom
Jamen ingen af os ved jo endnu hvordan vi reagerer "hvis huset brændte, firmaet krakkede, og kæresten [i mit tilfælde: konen] døde" -- men én ting er sikkert: folk der generelt har lettere ved smil både ind- og udvendigt vil ALTID klare situationen bedre end andre...

Nogle gange er det måske kun marginalt bedre, men alligevel kan det bevises at psyken bliver STÆRKERE af optimisme. Derfor også denne forhåbning om at sådanne debatter kunne køre i "måske" en optimist-nyhedsgruppe.... Det var lige noget for dk.admin...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 10-02-03 14:04

Det lyder meget positivt, det som Lindesus siger, men kan man overhovedet leve på den måde ? Og gør Lindesus det selv? Det der med at sige at man skal gribe chancen lyder jo fint, når man siger det. Har lindesus solgt sit jordiske gods og draget ud i verden for at søge lykken, eller bestod vovestykket i at ødsle penge væk på nye sko?

Vi kan da godt blive enige om at det er fint at være positiv, men bliver vi allesammen ikke sure hvis bussen er forsinket, eller hvis naboen spiller højt musik hele natten ?

Lindesus siger i sin profil:

"Jeg drømmer som så mange andre om at møde " prinsen", men.... med alderen er kravene til prinsen efterhånden blevet så høje at jeg pludselig er blevet i tvivl om han eksisterer!!" Hvorfor griber du ikke chancen, og slækker lidt på dine forventninger?

Store ord kan lyde flot, men ofte er det kun en gang øregejl, når det kommer til stykket.

Alligevel skal i ikke snydes for mit yndlingscitat:

"Jeg vil hellere fortryde ting jeg har gjort, end ting jeg ikke har gjort"

/Thomas

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 10-02-03 14:14

Hej Thomas, alias "Bofh"

Jamen, der er jo mange positive måder at give udtryk for sin optimisme -- også selvom man måske ikke lige sælger alt sit jordiske gods.... Lindesus er garanteret en skidegod kammerat... Og det er da forståeligt at det kan synes som "øregejl"...

Men nu skal I allesammen høre. Jeg har d.d. på nyhedsgrupperne dk.admin og dk.admin.opslag (når disse kommer gennem moderering) foreslået at vi opretter en nyhedsgruppe dk.snak.optimisme eller dk.snak.positiv for NETOP at kunne glæde os over hvor godt det er at være optimist...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-02-03 20:56

Lindesus2001

Hvor bliver du af i debatten???

Med venlig hilsen
Frank

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 16-02-03 15:20

Tak for svaret h_blunck.