/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Elendighedslisten!
Fra : 3773
Vist : 663 gange
500 point
Dato : 12-11-07 02:02

Har vi råd til de kommer i regering?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 510 point
Dato : 12-11-07 02:07

De kommer ikke i regering, så sov du bare rolig

Kommentar
Fra : pve

Dato : 12-11-07 06:50

..og nej, det har vi ikke, i hvertfald ikke hvis de får held til at få gennemført noget af deres politik.

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 12-11-07 07:39

Noget af deres politik er blandt andet at de multinationale selskaber (Nestlé, MacDonald, Shell f.eks.) skal betale skat i Danmark.
Den manøvre alene vil give 6-7 mia. kr i overskud!

Som det er nu, kan de store multinationale selskaber lave underskud i deres afdelinger her i Danmark ved at købe varer af deres egne datterselskaber udenfor DK til kunstigt oppustede priser - og når der er underskud, betaler man selvfølgelig ikke skat!

Men hvem tror på, at MacDonalds eneste grundt til at sælge burgere i Danmark er ren hygge og opofrelse?
Ville de ikke øjeblikkeligt lukke biksen, hvis de slet ikke tjente penge på det foretagendet?
Jo!

Så Enhedslistens jagt på skatten af de penge, som reelt tjenes her i Danmark er både helt på sin plads
- og dermed er der også belæg for deres udgiftersforslag.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 12-11-07 09:09

Citat
Noget af deres politik er blandt andet at de multinationale selskaber (Nestlé, MacDonald, Shell f.eks.) skal betale skat i Danmark.
Den manøvre alene vil give 6-7 mia. kr i overskud!

Det er ingenting i forhold til hvad det vil koste,hvis enhedslisten kommer i regeringen,åbne grænser hvor det vil strømme ind med flygtninger fra alverdens muslime lande og hvad det fører med sig af kriminalitet og prøv at tænke tanken til ende med Asmaa Abdol-Hamid i en regeringen UHADADA

Så nej,lad for guds skyld enhedslislisten komme under spærregrænsen

Kommentar
Fra : pve

Dato : 12-11-07 12:04

Ja NOGET af deres politik vedr. multinationale selskaber som alle der er bare en anelse røde i DK har set sig god og grundigt sure på (+ alt hvad der har med kapitalfonde...) - og da alle disse arbejdspladser jo bruger Transfer Pricing til at lænse DK, så lad os endelig straffe samtlige selskaber i DK ved enten at beskatte omsætning eller andre vanvittige alternativer hvor vi straffer de store stygge kapitalister.

Og hold da op 6-7 mia. kr - jeg tvivler på de kan dække ret meget af deres ublu-politik. Tror ikke det helt dækker følgende:
Citat
- afstresse den offentlige sektor: 100.000 flere ansatte og 6000 kr. mere om måneden til de lavestlønnede over 3 år

- alle børn skal have et gratis økologisk mad i daginstitutioner og skoler

- give studerende 1000 kr. mere om måneden i SU

- have max. 22 elever i klasserne i folkeskolen

- alle kan få gratis tandpleje

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 12-11-07 18:02

Du pve: 6-7 mia om året i 3-4 år = en storebælts bro kvit og frit (!)

Kapitalfonde? Hvordan har du det egentligt med at betale tingene mere end én gang. Det foregår sådan her; en fond overtager et velkonsolideret firma uden gæld. Købsprisen finansieres ved lån optaget i firmaet. Lån skal jo betales, så det er en driftsudgift der trækkes fra i firmaets regnskab (skattefradrag), og da firmaet jo helst skal give overskud til aktionærerne, sættes prisen på firmaets ydelser sådan, at der er et overskud. Når lånene til køb af firmaet så er ved at være betalt, sælges firmaet til den næste kapitalfond, og cirkusset starter forfra, indtil prisen bliver skruet så højt op, at folk finder alternativer. Udbyttet er så den nye salgspris, som med stor sandsynlighed aldrig kommer til beskatning i Danmark.
Smil mand - det er dig der betaler!!!!

Resten af EL's program er vi enige om er lidt langt ude.

Vh.
Finn

Kommentar
Fra : pve

Dato : 12-11-07 18:59

Citat
Du pve: 6-7 mia om året i 3-4 år = en storebælts bro kvit og frit (!)
- ja og sådan en tilbød en hvis Hr. Møller til danskerne kvit og frit, men fik et pænt nej af en rød fløj ????

Citat
Kapitalfonde? Hvordan har du det egentligt med at betale tingene mere end én gang. Det foregår sådan her; en fond overtager et velkonsolideret firma uden gæld. Købsprisen finansieres ved lån optaget i firmaet. Lån skal jo betales, så det er en driftsudgift der trækkes fra i firmaets regnskab (skattefradrag), og da firmaet jo helst skal give overskud til aktionærerne, sættes prisen på firmaets ydelser sådan, at der er et overskud. Når lånene til køb af firmaet så er ved at være betalt, sælges firmaet til den næste kapitalfond, og cirkusset starter forfra, indtil prisen bliver skruet så højt op, at folk finder alternativer. Udbyttet er så den nye salgspris, som med stor sandsynlighed aldrig kommer til beskatning i Danmark.
Smil mand - det er dig der betaler!!!!

Udbyttet kommer da til beskatning i DK !!

Jeg vil give dig at det forekommer at der derved ikke skal betales skat, men det passer ikke altid. Ofte vil kapitalfondende være med til at skaffe ny likviditet som investeres i at udvide forretningen og dermed skabe arbejdspladser.

Jeg tror ikke på din ide om at priserne bliver skruet op til ulempe for forbrugerne, sidst jeg checkede var det et frit land og vi (forbrugerne) kunne selv vælge. Og nej det er ikke sådan så de får monopol. Der har jo faktisk været sager med dette hvor opkøb så ikke er blevet tilladt.

Prøv endvidere at se på de større danske opkøb de seneste år, og se så hvordan mange/en del af disse har udvidet forretningen.

Og jeg smiler, da jeg som sagt selv vælger om jeg vil betale - håber jeg også du gør....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-11-07 21:08

Udover du har ret i at der er et par internationale deer snyder ved vægten Vigil, er det altid spændende når nogen leger Jesus. Altså fodrer et par tusind mennesker med nogle få brød! Men det har venstrefløjen altid været gode til. Kræv lidt ind, del meget ud. Lån til forskellen. Lad andre om oprydningen. Giv dem skylden. Et godt råd. Bliv radikal. Så er det altid de andres skyld. LOOL

Godkendelse af svar
Fra : 3773

Dato : 13-11-07 17:23

Håber du får ret OVN

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-11-07 17:23

Citat
Har vi råd til de kommer i regering?

- har vi råd til en regering?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-07 17:28

Lad dem dog komme ind.......

Der er da ingen grund til at tage "morskaben" fra Den Danske Befolkning

Hvorfor skal det være så kedeligt.....

Pia som statsminister
Villy som finansminister
Naser som underholdningsminister
Bent kan så sørge for lov og orden....
Helle kan passe børnene så resten kan passe deres arbejde..

Resten må I give et bud på....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-11-07 01:41

Tak for din accept, herunder en kopiering fra TV2 kl. 00.16:
Valget er afgjort. Alle stemmer er talt op og fordelingen mellem de to blokke endte med 94 mandater til Foghs blå blok og 81 til Thorning-Schmidts røde.

Landets største parti er fortsat Venstre, som får 46 mandater. Det er en tilbagegang på 6 i forhold til valget i 2005.

Socialdemokraterne indkasserede en tilbagegang på 2 mandater og får 45 mandater.

Valgets mest fremgangsrige parti blev SF, som næsten fordoblede deres mandattal og fremover bliver repræsenteret af 23 mennesker i Folketinget.

De Radikale er næsten halveret og ender med at få 9 mandater.

For Dansk Folkeparti og Det Konservative Folkeparti endte valget med stort set status quo. DF gik et enkelt mandat frem til 25 og De Konservative har fortsat 18 mandater.

Ny Alliance kommer i Folketinget med 5 mandater.

Enhedslisten mister 2 mandater og er fremover kun repræsenteret med 4 mandater. Det lykkedes ikke Kristendemokraterne at blive valgt ind.
Det er vel ikke så galt som det kunne have været

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-11-07 01:43

Øh det var altså på DR Nyheder Online at jeg læste ovenstående