/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
.bat file under Vista
Fra : Brassovitski
Vist : 964 gange
100 point
Dato : 11-11-07 23:09

Halløjsa
Min søn har købt en bærbar Acer computer med Vista Home basic på. På denne maskine har jeg prøvet at afvikle en .bat fil, som starter en exe-file (sap.exe). Batfilen kan ikke afvikles på maskinen, men kører fint på min XP maskine. Når jeg prøver ved først at åbne en comandoprompt og så køre filen, kommer der en fejlbesked med at programmet kan ikke køres. Jeg har på fornemmelsen at det kan have noget at gøre med sikkerhedsindstillingerne i Vista, men kan ikke rigtig finde ud af hvad der skal til for at bat og exe filer kan køres. Jeg har også prøvet at højreklikke på filen og så vælge 'Kør som administrator, men lige fedt hjælper det.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-11-07 23:15

Har du slået '' ??? fra i BRUGER-KONTI
den der hedder kørsel af programmer = uden godkendelse af ADMIN
HVIS det er popup melding_
Ellers prøv at se under system.
KØRSEL af programmer,___ så vidt jeg kan huske
kan man slå diverse ting og sager fra/ til der, også.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-11-07 23:18

OG_ kender intet til andet end ULTIMA.
Så det skal IKKE undre mig, der er MASSER
af begrænsninger på DEN.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-11-07 23:39

"Kør som Administrator" burde altså virke

Ellers kig her http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=218

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-11-07 23:41

Citat
Jeg har også prøvet at højreklikke på filen og så vælge 'Kør som administrator, men lige fedt hjælper det.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-11-07 23:42

Hov, inden du starter exe filen med batfilen, så sæt exe filen til administratorrettigheder. Højreklik på den -> Egenskaber -> Kompatibilitet -> Nederst flueben i "Kør som administrator".

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-11-07 23:44

Har du BTW prøvet at LAVE det/ nummer, uden at være på nettet
eller´s prøv også at se nærmere på din SECURITY ? center

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-11-07 23:44

Nat me JÆR__

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-11-07 10:14

Ad. stl_s Dato : 11-11-07 23:42
Citat
Hov, inden du starter exe filen med batfilen, så sæt exe filen til administratorrettigheder. Højreklik på den -> Egenskaber -> Kompatibilitet -> Nederst flueben i "Kør som administrator".

Kan man overhodet det i en kommandoprompt??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 12-11-07 10:17

Du kan godt starte kommandoprompten som administrator.