/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
hvilken slags grafikkort?
Fra : Naqibullah
Vist : 1107 gange
100 point
Dato : 11-11-07 21:58

Hej jeg har et grafikkort som er 3år gammel. når jeg spiller Counter-Strike Source,kommer der et besked at mit grafikkrot er for gammel.

Den er : ATI Radeon 9200SE family

ved I hvilken slags skal skal jeg have for at den virke??

ATI Radeon 9400SE family?
ATI Radeon 9800SE family?

på forhånd tak

Accepteret svar
Fra : Sygate

Modtaget 100 point
Dato : 12-11-07 00:38

Hejsa !

Du skal nok se efter om det er et agp kort eller ej du skal bruge.
Udover det skal du ved at opgradere det også sikre dig at din strømforsyning kan håndtere det nye.
Men ellers koster en passende strømforsyning jo ikke mere end 300-400 kr.
Hvad vil du opgradere til? 256mb eller 512?

Jeg anbefaler helt klart minimum 512 mb ram, hvis du alligevel skal ud at bruge penge.
Det nemmeste er nok at tage dit kort ud af maskinen, tage et par billeder af dit bundkort og gå ned i en forretning og spørge dem om hvilket kort der passer til både din strømforsyning og til dit grafikkort slot.
Det er det jeg ville gøre.

Det er desværre alt den hjælp jeg kan tilbyde, men da der ikke er andre der svarer dig, så kan det jo være du jan bruge noget af det

Men måske kommer der en ekspert forbi med rette svar.

P.s.
Har du hentet den nyeste driver til dit grafikkort?
Jeg skulle prøve Second life. Der fik jeg at vide at jeg ikke kunne bruge det med mit skod grafikkort. Men da jeg havde installeret den nyeste driver kunne jeg sagtens.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 12-11-07 00:39

Hov.. hvis du vælger at gå ned i en forretning (Hvis du ikkefår svar herinde), så husk også lige at tage dit grafikkort med udover billederne

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 12-11-07 07:32

Du kan prøve at kigge lidt i Deres support forum http://support.steampowered.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/enduser/std_alp.php?p_page=1&p_pv=1.64%3B2.u0&p_prods=64&prod_lvl1=64&p_new_search=1&p_search_type=answers.search_nl

Officiel system anbefaling: 2.4 GHz Processor, 512MB RAM, DirectX 9 level graphics card, Windows 2000/XP, Mouse, Keyboard, Internet Connection

Måske kan du også finde deres anbefaling af graphic kort. Ellers er der flere tips om opdatering af drivere og Diretx.

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 12-11-07 07:35

Prøvede lige at søg med dit grafik kort i supporten og fik bla.

Game Crash: Failed to create D3D Device!

This error commonly only happens with the following ATI graphics cards.

Radeon X300

Radeon X700

Radeon X800

Radeon 9###

If you get a Failed to create D3D device error and are using any of the above ATI Cards, please updated to the latest version of Catalyst.

If the crash persists, set the following launch option:

Go to Steam's My games menu.
Right-click on the affected game.
Go to Properties > General > Set launch options...
Type in -dxlevel 80.
Click OK.

Godkendelse af svar
Fra : Naqibullah

Dato : 12-11-07 09:21

Tak for hjæpen