/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Møbler og tøj foræres væk
Fra : Satellit
Vist : 926 gange
50 point
Dato : 11-11-07 16:27

Jeg har lige talt med en pige, hvis nære veninde netop er død af leukæmi.
Hun har sammen med afdødes familie været med til at rydde lejligheden, og nogle af tingene skal til Sverige, hvor familien bor, men resten har den pige, som jeg har talt med, lovet at tage sig af at forære bort.
Hun er tynget af sorg og oplever, at det slet ikke er så let en opgave, for det er ikke bare sådan ligetil at få nogen til at komme og hente møbler og tøj.
Kofoeds Skole har for travlt. Kirkens Korshær har ikke mulighed for at hente alle de ting, der er tale om, og Frelsens Hær er måske en mulighed, men de vil først ringe besked engang i løbet af i morgen.
Så nu har jeg tilbudt at hjælpe ved at spørge herinde, om der kunne være andre relevante steder, man kunne spørge?
Det drejer sig om 1 næsten ny sofa, et nyt klædeskab, 1 ældre lænestol, 2 mindre kommoder, klapstole, 1 tv, papkasser med køkkentøj og lysestager samt poser med tøj. Den afdøde var en pragtfuld pige på knap 33 år, som har været vikar her på min arbejdsplads.

Umiddelbart tænker jeg på flygningecentre eller lignende, men er der andre der har nogle links eller konkrete forslag til hvem, der kunne tænkes at ville fjerne disse genstande gratis?
De skal fjernes i den kommende uge og lejligheden er i København.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-07 16:30

www.dba.dk har en rubrik med bortgives.

Ellers så kik i ugeavisen, der er flere der annoncerer med afhentning af dødsboer

Kondolerer, hvor er det trist

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-11-07 16:42
Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 60 point
Dato : 11-11-07 16:58

Danmission med mange butikker i København.

http://www.danmission.dk/site/877.htm
Citat
Dødsboer ryddes. Kontakt nærmeste genbrugsbutik

http://www.danmission.dk/site/3924.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-11-07 17:06

Tøjet kan man jo lægge i en genbrugsboks, men det er jo dobbelt så tungt at slæbe på noget den stakkels pige har haft på. Lad ikke andre rode og sortere i hendes tøj inde i lejligheden, det rammer for dybt.

Jeg vil også foreslå en hurtig annonce i dba under bortgives, så kan man hurtigt ved samtaler/mail sortere gribbe fra og folk der vil have de større genstande bragt.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 11-11-07 17:13

Abbepierre er nok lidt langt fra København, det er ikke sikkert at de vil køre så langt med en flyttebil.

Jeg vil give det andet link til danmission.dk videre.

Ja, det er en meget trist historie.
Den smukkeste, skønneste og gladeste pige var hun. Gravid i 7. måned med et ønskebarn. Pludselig mister hun barnet og bliver dybt fortvivlet og sygemeldes selvfølgelig. Hospitalet undersøger årsagen til at hun mister barnet og finder ud af, at der er noget helt galt med hendes blod, - de mistænker blodforgiftning og hun indlægges kort tid efter hun har mistet sit barn. Her finder lægerne ud af, at hun lider af en særligt ondsindet leukæmi, og hun dør 4 dage efter indlæggelsen, få dage før sin 33 års fødselsdag. Hun var netop blevet færdig med sin uddannelse og glædede sig til at få sit barn. Livet lå vidunderligt lyst foran hende. Hvor kan tingene dog forandres med ét slag.
Hendes stakkels familie er i chok. Hun ligger i et kapel et sted i en kiste med sit lille ufødte barn i armene og venter på at blive kremeret. Det er familiens ønske at de skal begraves sammen.
Svært at se en mening med sådan en historie.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 11-11-07 17:48

meget meget trist.. kondolerer

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-11-07 17:51

Jeg undrer mig sommetider over hvordan man herinde ved hvor de forskellige bor, ejheller du har præsenteret dig ved bosted.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 11-11-07 18:18

Men der er da vist heller ingen herinde, der ved hvor jeg bor. Det er jeg ret sikker på

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-07 18:27

Stilkene

Citat
Kofoeds Skole har for travlt
er der ikke kun den ene, som ligger i KBH??

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-11-07 19:50

øhhhhhh.

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 11-11-07 22:11

Hej satellit
kondolerer. prøv ring til kommunen, de samler også sådan ting
til hjemløse og flygtninge

Godkendelse af svar
Fra : Satellit

Dato : 13-11-07 10:49

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 13-11-07 14:36

Jeg siger også tak.

mvh
jakjoe