/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
A og V - valgløfter mm.
Fra : nullerbullerpige
Vist : 555 gange
20 point
Dato : 11-11-07 15:29

Hej.
Er der nogen som kan finde en side til mig, med hvad henholdsvis Venstre og Socialdemokratiet går ind for/valgløfter/godt og skidt ved de to partier.
Det skal helst være en kort beskrivelse.

hilsen nullerbullerpige

Ps jeg har kigget på de to partiers hjemmeside, men der stod alt for meget så det gad jeg ikke læse mig igennem.

PPs Har desværre ikke mere end 20 point...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-11-07 15:32

Tror du vi kan gøre det kortere.
Læs og find ud af om det passer dig,
det meste er sikker tomme løfter

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 11-11-07 18:01

Skimt dig igemmen, så får du også din egen mening, og ikke nogen andres måde, at stille det op på...

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 11-11-07 18:10

Alle kommer med tomme løfter. De vil bare have stemmer for at få en taburet med en god løn, frynsegoder m.m.
Det er op til dig selv hvem du vælger.

hawaii7

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 11-11-07 19:44

Ganske kort:

VKO: fortsættelse af den nuværende politik med fuld beskæftigelse og skattestop med stadig stigende realindkomst og bedre offentlige tilbud

S,EL,SF og R: powershopping med de opsparede midler med inflation tilfølge, udvidelse af landingsbanen i CPH og øvrige lufthavne for at tilgodese fly med asylansøgere fra Etiopien, Irak, Marokko m.m.fl. Større skatter for boligejere og alle forbrugere

....altså ganske kort

Ziggy99

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-11-07 21:13

Jo kortere beskrivlese du får jo mere unuanceret og overfladisk bliver det, hvis du vil have hjælpe til at danne dig en holdning er der ikke andet for end at læse det hele

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 11-11-07 21:50

Citat; "skattestop med stadig stigende realindkomst og bedre offentlige tilbud."

Sludder og vrøvl. De penge du sparer i skat skal du bruge til at betale privatiserede serviceydelser med: bleer til vuggestuen, pensionsopsparing, private sygeforsikringer osv. Og så 20% ekstra til de private udbydere, der jo skal have lidt for ulejligheden.

Vi almindelige lønmodtagere kommer til at have mindre til os selv, når først vi har lappet på de huller der efterhånden er i det skattefinanserede system. De rige sparer selvfølgelig noget, og tjener tilmed lidt ekstra ved at investere i de forsikringsselskaber, pensionskasser og private sygehuse vi almindelig dødelige, jo er nød til at bruge. Se bare på behandlingsgarentien; privathospitaler suger midler ud af det offentlige sygehusvæsen og regering fremstiller det som om det er til fordel for borgerne:

Annuller spørgsmålet
Fra : nullerbullerpige

Dato : 01-01-08 18:01

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål