/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Anmeldelse mod vold.
Fra : JubazKan
Vist : 521 gange
100 point
Dato : 11-11-07 14:58

Min kammerat er blevet anmeldt for vold Han er ikk blevet afhørt endnu. Han har fået af vide at han ikke på kontakte offeret. Min kammerat vil gerne i kontakt med offeret for at finde ud af om de ikke kan finde ud af noget sammen i stedet for at politiet skal blandes ind i det. Hva vil der ske hvis min kammerat kontakter offeret, selv om har har fået af vide af politiet at han ikke må????? Der skal lige siges at det der er sket med offeret er at han har fået en bule i panden af et jernrør. Men min kammerat mener at bulen stammer fra en kommode da de væltede rundt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-11-07 15:11

Politiet er jo inde i sagen, hvad de skal han rette sig efter.
Hvis ikke skader det hans sag.
Han kan via advokaten søge forlig med modparten.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-11-07 15:13

hvad de siger skal han rette sig efter.

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 11-11-07 15:14

Forlig? Altså så man bliver enig og at han trækker anmeldesen i land?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-11-07 15:16

Hvis der er grundlag for vold, og volden er lavet med slagvåben og lignende, kan der vel ikke være nogen som har ondt af ham.
Unge som, i dag, ikke kan finde ud af hvad en nævekamp er, er i mine øjne ikke normale, og må modtage straffen derfor.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-11-07 15:16

Nej man bliver enig om at klare sagen uden om retten,
med en rimelig erstatning til offeret.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-11-07 15:18

Husk på at modparten sikkert vil sikre sig mod
fremtige men.

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 11-11-07 15:18

Hvordan vil politiet finde ud af om bulen i panden er kommet af en kommode eller et jernrør.. altså det er jo påstånd mod påstand.... der var ingen vidner

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-11-07 15:20

Lad du politiet om det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-11-07 15:22

Han må ikke selv rette henvendelse til anmelderen af volden, det har han jo fået at vide.

Lad sagen gå den gang, den nu skal.

Det vil offeret sikkert også bedst være tjent med.

Og så må din kammerat jo lære at opføre sig pænt fremover.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-11-07 15:25

Det tror jeg det er bedst han lader være med, at kontakte ofret altså.

Når vedkommende har anmeldt ham for vold, er han nok ikke umiddelbart med på at "finde ud af noget sammen"....plus at det kan føre til yderligere sigtelser mod din bekendte, hvis han stik mod politiets ordre alligevel opsøger sit offer.

Hvis han opsøger ofret kan der hurtigt blive tale om, at det bliver sidestillet med trusler om at tilbagekalde anmeldelsen, og forsøg på påvirkning af offer og vidner i en sag, kan straffes endnu hårdere end selve voldshandlingen han er anmeldt for.

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 11-11-07 15:28

Okay... Her kommer hele historien. Min kammarat (Jan) og hans ven Bønne) er bedste venner. De kommer op og diskuterer om nogle ex kærester igennem tlf. Så pludselig står Bønne ude foran døren og truer med at sparke døren ind hvis Jan ikke lukker op. Jan lukker alligevel op og peger på Bønne med et jernrør og siger at han ikke skal komme ind. De flyver lidt rundt i huset og Bønne får en bule i panden. Jan bliver nødt til at stikke af fra sit eget hjem. En uge efer melder Bønne Jan for vold. Bønne har fået en bule i panden som han mener stammer fra jernrøret. Men Jan mener den kommer fra Kommoden. Bønne siger os at Jan har brugt en stungun (strømpistol) i mod ham... Den har Bønne så fundet i Jan's Soveværelse efter Jan er smuttet fra sit eget hjem... Hva så??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-11-07 15:29

Citat
Hvordan vil politiet finde ud af om bulen i panden er kommet af en kommode eller et jernrør.. altså det er jo påstånd mod påstand.... der var ingen vidner

LOOOL

Hvad tror du selv eksperterne er udlært i. Jeg er ikke ekspert, men vil mene, at der er stor forskel på en bule fra en kommode og et jernrør.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-11-07 15:31

Citat
Her kommer hele historien.

Det er ikke hele historien.
Modpartens mangler.
En ommer

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 11-11-07 15:32

Kender ikke modpartens historie.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-11-07 15:34

Fjerner fluebenet,
gider ikke mere ævl.

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 11-11-07 15:35

Må man ikke forsvare sig selv i sit eget hjem??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-11-07 15:35

LOOOOOL

Var du selv til stede !!!!!

Hvis det er meldt til politiet, så lad dem tage sig af sagen.

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 11-11-07 15:41

Prøver jo bare at hjælpe min kammerat.. han skal til afhøring i morgen.. Det har jo heller ikke været fedt for ham at blive overfaldet i sit eget hus

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-11-07 16:00

Han retter sig efter det politiet har sagt.

Citat
Jan lukker alligevel op og peger på Bønne med et jernrør og siger at han ikke skal komme ind.

Citat
Prøver jo bare at hjælpe min kammerat.. han skal til afhøring i morgen.. Det har jo heller ikke været fedt for ham at blive overfaldet i sit eget hus

Nu var det så ikke din ven Jan, der fik en jernstang i hovedet. Desuden har Jan selv lukket "Bønne " ind.

Hvis din kammerat Jan ikke tidligere har været involdveret i vold, så slipper han måske billigt.

Men hvis han vil slippe billigere, så holder han sig væk fra "Bønne"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-11-07 16:28

Citat
Prøver jo bare at hjælpe min kammerat.. han skal til afhøring i morgen..

Jamen hallo, hvordan pokker skulle du kunne hjælpe ham......du var der ikke, er ikke vidne i sagen, har kun din vens ord for hvad og hvordan det skete.

Og din ven, han hjælper sgu ikke sig selv, ved at I måske sidder og prøver at strikke en historie sammen, som han kan servere ved afhøringen i morgen.

Der hjælper det ham kun at sige sandheden og beskrive de nøjagtige forhold så sagligt som muligt.

Hvad jeg mener om din vens og den andens intelligens- og modenhedsniveau afholder jeg mig fra at skrive noget om.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-11-07 16:39

Hvis det virkelig forholder sig som du fremlægger, så vil det kunne se ud som en selvforsvarssituation.
Men man har før hørt, at f.eks en tyveknægt, har anmeldt vold fordi han havde fået tærsk under indbrud. Og selv i en sådan situation er det ulovligt at øve vold mod denne.
Det er sikkert to forskellige situationer, men forholder det sig som din ven udlægger det, mon så ikke det vil være en lidt formildende omstændighed.
Men jeg tror nu ikke han er af den bedste type. Jeg ønsker ikke at kende nogen som opfører/handler sådan, de er ikke i min bekendtskabskreds, og bliver det aldrig.

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 11-11-07 17:12

Citat
Nu var det så ikke din ven Jan, der fik en jernstang i hovedet

Ja det har det været hele tiden.....

Accepteret svar
Fra : Tilde38

Modtaget 100 point
Dato : 11-11-07 17:39

mon ikke du bare skulle lade Jan og Bønne klare den sag.. den er jo anmeldt og du kan ikke gøre hverken fra eller til.. hvis det er første gang han er i kløerne på politiet, så sker der (desbærre) nok ikke det helt store andet end en højt løftet pegefinger og en repremande om ikke at gøre det igen.. og måske en erstatningssag

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-11-07 17:39

Holddddd da op. Så er der kvaksalvere på banen LOOL Uanset hvad, så trækker politiet ikke nødvendigvis en sigtelse tilbage fordi anmelderen annullerer anmeldelsen. Politiet har i Danmark ret til selv at rejse en sag, og fastholde en sag efter anmeldelse.

Hvad med at smide hele bundtet i brummen. En slår med jernrør, een har strømpistol, en er ved at strikke historier sammen. Giv dem 3 mdr. hver, ubetinget i VESTRE

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 11-11-07 17:44

Desværre

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-11-07 17:53

Hvem fik en jernstang eller kommode i hovedet !!!!

Citat
JubazKan

Dato : 11-11-07 17:12

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Nu var det så ikke din ven Jan, der fik en jernstang i hovedet

Ja det har det været hele tiden.....

Citat
så trækker politiet ikke nødvendigvis en sigtelse tilbage fordi anmelderen annullerer anmeldelsen.

Det er jo ikke til at vide, om anmelderen nu vil blive truet til at trække anmeldelsen tilbage.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-11-07 17:57

Hvis man vil så gerne slås, kunne man jo vælge at melde sig frivilligt til Afghanistan.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 11-11-07 18:38

hvad er nemmest atløfte.. jernstangen eller kommoden.. og hvad er nemmest at håndtere???

Godkendelse af svar
Fra : JubazKan

Dato : 11-11-07 20:07

Tak for svaret Tilde38. Tror vidst bare vi lukker her.......

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 11-11-07 20:32

det var så lidt