/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PC slukker
Fra : jakobal
Vist : 606 gange
100 point
Dato : 11-11-07 13:02

Hej,
Har fået en 5 år gammel PC som jeg ville installere dansk XP home på. Kunne ikke få lov da det var en engelsk win 2000, så jeg valgte at formatere HD'en med hjælp fra XP cd'en. Problemet er, at efter XP har undersøgt system og spørger om man vil belkæfte installation ved brug af ENTER, så bliver den ved med at spørge efter CD'en som om den ikke kan læse den. Jeg har prøvet at udskifte cdr drevet, men det hjælper ikke. Jeg har nu prøvet mange gange, men enten bliver den ved med at spørge efter cd'en eller også slukker den bare. Har også prøvet at inst win 2000 igen, men der sker det samme. Hjælp..........

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-07 13:06

Er det nu også en Home-cd og ikke bare en recovery fra en anden maskine...... ?????

Kommentar
Fra : jakobal

Dato : 11-11-07 13:09

Yes, er en helt lovlig dansk XP home SP2

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-07 13:12

Så må du lige fortælle lidt mere om maskinen......

Kommentar
Fra : jakobal

Dato : 11-11-07 13:16

Fujitsu Siemens Scenic L, i845
1600 Htz
tror den har 512 mb ram

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 11-11-07 13:25

har du prøvet at boote den med en win98se bootdiskette ?
prøv det - og vælg at den skal boote med cdrom support
hvis du ikke har sådan en boot diskette kan den hantes på "www.bootdisk.com"

mvh hardy

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-11-07 14:46

måske du også skulle prøve at formatere med fdisk og helt slette partitionen. Opret en ny partition og formater fra ny af. Måske det så vil virke.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-11-07 19:27

Det kan også være at din bios ikke kan læse fra cd-rom, eller først skal indstilles til det.

Før kunne du læse cd- rom fordi windows havde indlæst drivere til det. Men dem har du slettet nu.

Start med at se om bios kan indstilles til at bote fra cd rom.

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 12-11-07 07:54

Giv først disken en gang KILLDISK så du er sikker på at der ikke ligger noget forstyrrende på disken og prøv så igen
www.helgec.dk/killdisk.html