/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Vega+
Fra : psks
Vist : 389 gange
20 point
Dato : 11-11-07 11:24

Jeg har en Laptop er en N34AS1.

Er der en som har et godt tip til hvorfor skærmen er sort, man kan se meget svagt win. ikon og ikke andet når den starter op.

Kan det være en ledning til skærmen der er knækket.
Hvordan tager man skærmen af sådan en ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-11-07 11:27

Prøv Fn tasten+en tast med soskin.
Og så måske piltasten til justering.

Kommentar
Fra : psks

Dato : 11-11-07 11:27

Jeg har en Laptop er en N34AS1.

Er der en som har et godt tip til hvorfor skærmen er sort, man kan se meget svagt win. ikon og ikke andet når den starter op.

Kan det være en ledning til skærmen der er knækket.
Hvordan tager man skærmen af sådan en ?

Kommentar
Fra : psks

Dato : 11-11-07 11:54

Jeg kan se start menu på skærmen meget svagt når jeg bruger Win. tasten ( med windows) og forsøgte som du skrev, kunne så ikke bruges til dette.
Tak for dit svar.
Jeg er kommet til at stille spørgsmål 2 gange. Det er første gang jeg er HER på.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-11-07 12:27

Som e.c allerede er inde på, jeg tror også at du har skuet ned for lyset på skærmen, prøv at se på dit tastatur, et eller andet sted, måske på pil til højre og pil til venstre, er der en sol i en firkant, hold FN tasten nede, mens du trykker på tasten med solen for at skrue op for lyset.
Velkommen på Kandu, her kan du få mere eller mindre brugelige svar på næsten alt

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 11-11-07 14:13

En bekendt af mig havde i foråret det samme problem med en Vega. Det var en backlight inverter, som var gået sig en tur. Jeg fandt denne side på nettet, som viste, hvordan man udskiftede den.

http://www.laptoprepair101.com/laptop/2007/01/31/replace-screen-inverter-fix-backlight/

Sendte derpå en mail til SD Data, som er importør af Vega laptops. De havde en inverter på lager til en pris af kr. 300, som de gerne sendte.

http://www.sddata.dk/?Content=kontakt

Udskiftningen af inverteren var problemløs, og maskinen fungerer stadig.

Kommentar
Fra : psks

Dato : 11-11-07 16:38

Jeg har prøvet som o.v.n. skrev, der er 2 taster med sol på F7- F8+ men stadig sort skærm jeg kan se startmenu svat.
Så det kan være det er som moneypenny skriver, det må jeg lige undersøge.
tak for jeres deltagelse i problemet, dejligt.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-11-07 17:00

Husk at holde Fn tasten nede mens du prøver F7 og F8

Kommentar
Fra : psks

Dato : 11-11-07 20:56

Har jeg også, det hjalp ikkke. Så nu skal jeg lige finde ud af hvordan jeg finder det backlight inverter på sådan en N34AS1, det er ikke den samme model som på det link Moneypenny henviser til, der er en blank ramme om skærmen på den jeg har og der er så 2 skruer foroven dækket af en hvid plastik prop og 2 forneden der er dækket af en plastik lap
Og tak for velkomsten her i klubben o.v.n.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-11-07 20:59

Ok det var også bare lige..........

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 11-11-07 21:57

Det er ganske rigtigt ikke en Vega, der vises på hjemmesiden. Det er ikke lykkedes mig at finde en vejledning på nettet til den. Men jeg synes, at forklaringen, der er på siden, er ganske god. Både med hensyn til symptomerne på en defekt backlight inverter, men også hvorledes man adskiller skærmen. Det var muligt for mig, at udskifte inverteren udfra oplysningerne. Jeg stod også med en Vega.

Kommentar
Fra : psks

Dato : 11-11-07 22:43

Dette gode link fik mig til at se nærmer på problemet, så tak for det Moneypenny.
Jeg vil kontakte importøren og se om det kan løses den vej.
Tak til jer.