/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Kernen i politik
Fra : dabj
Vist : 533 gange
50 point
Dato : 11-11-07 11:21

En lille dreng siger til sin far: Far, jeg skal skrive en opgavetil skolen. Må jeg spørge dig om noget?

Selvfølgelig, min dreng, spørg løs!

Hvad er politik, far?

Tja. . . i politik findes der:
1. befolkningen
2. regeringen
3. den økonomiske magt
4. arbejderklassen
5. landets fremtid

Det forstår jeg ikke, far. Vil du forklare det for mig?

Godt, jeg vil bruge vores hjem som eksempel. Jeg tjener pengene til den fælles husholdning; altså er jeg den økonomiske magt.
Din mor administrerer og bruger pengene; hun er altså regeringen.
Vi tager os af dine behov; du er altså befolkningen.
Din lillebror er landets fremtid, og hans barnepige er arbejderklassen.
Forstår du det, min søn?

Mere eller mindre.

Om natten vågnede den lille dreng ved, at lillebroderen græd.
Drengen stod op for at se, hvad der var galt, og han opdagede, at broderen havde skidt i bleen. Han gik ind i forældrenes soveværelse, hvor moderen sov tungt. Så gik han hen til barnepigens værelse, men gennem nøglehullet så han faderen oven på barnepigen. Eftersom de ikke reagerede på, at han bankede på døren, gik han tilbage til værelset og sov videre.

Næste morgen sagde drengen til faderen: Nu tror jeg, at jeg forstår,hvad politik er.

Glimrende, min søn! Prøv at forklare mig det med dine egne ord.

Jeg tror, at det er såadan her: Mens den økonomiske magt fucker arbejderklassen, snorksover regeringen. Befolkningen bliver ignoreret fuldstændigt, og landets fremtid står i lort til halsen!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-07 11:46

Tja - som vittighed OK....

Hvad er spørgsmålet ????

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 60 point
Dato : 11-11-07 12:17

den er fed

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-11-07 14:52

->refi
Da jeg ved du er fejlfri, hjælper det jo nok ikke at forklare, at det var en fejl den ikke kom under vittigheder.
Mine ærbødigste undskyldninger.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-11-07 15:10

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 13-11-07 13:22

Tak for svaret bentjuul.