/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Optage radio på PC'en
Fra : Franksp
Vist : 791 gange
75 point
Dato : 08-02-03 21:50

Er der nogen der ved, om der findes en "enhed", som kan købes i Danmark, gerne som kan tilsluttes USB 1.1 eller 2.0 til at optage radio direkte til PC'en, så jeg kan undgå at optage via kasettebånd eller Mini-Disc.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 08-02-03 22:38

Du kan da gøre det via Line-In på dit lydkort direkte til mp3 eller ogg.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 08-02-03 22:47

Hej xodeus

Nu er det således, at mit stereoanlæg står meget langt væk fra mit PC-værelse, derfor tænkte jeg mig, om jeg kunne købe et eller andet apperat som kunne tilsluttes PC'en. Det du mener er måske at jeg bare kan tilslutte en radio der har en en udgang til PC'en og så optage derfra?

M.v.h.
Franksp

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 75 point
Dato : 09-02-03 01:58

Hej Franksp!

Du er sikker klar over, at der på nettet er flere steder hvor man kan høre radio - dette er en mulighed og så bare bruge et lydoptagerprogram og du har sikkert et program til at optage med som fulgte med dit lydkort eller PC.

En 2. mulighed er at købe et TV / radio tuner kort fås fra ca. 500 kr. i stereo.

En 3. mulighed er overførsel af signal fra dit nuværende musikanlæg - du skriver at det står ret lang væk fra PC'en; men så kan jeg anbefale trådløs overførsel af signal.

Jeg har bl.a. selv denne mulighed og har et trådløst system fra Medion MD9032 som jeg er meget tilfreds med og kan fås for ca. 500 kr.

Dette system kan overføre lyd (stereo) og billede til / fra PC til TV, musikanlæg, DVD, video m.m. Indendøre er rækkevidden ca. 30 meter gennem mure og lofter og udendøre er rækkevidden ca. 100 meter.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 09-02-03 05:34

Hej Franksp

Jeg vil anbefale Hauppage's produkt - det er lidt dyrere men du får til gengæld FM-radio med stereo-kvalitet, hvilket vel også var ÅRSAGEN til at du søgte at kunne optage direkte via USB??? De andre kort jeg kunne se på www.edbpriser.dk tilbød kun FM i mono...

Jeg fandt følgende kort:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1554607906
Sælges fra HS Data Service ApS for 879,- + fragt...

Hauppage's produktside om det kort ligger på http://www.hauppauge.com/html/usb_data.htm

God fornøjelse.

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 12-02-03 19:01

prøv dette program:

Beskrivelse:
Cybercorder 2000 giver VCR-lignende optagelse af radio eller hvilket somhelst andet lyd input.
Optagelserne er lagret på harddisk som WAV eller MP3 med maksimal kompression for at spare disk plads. Optagelserne kan nemt afspilles ved at vælge på en liste over afsluttede optagelser. Med det specielle afspilning vindue kan du nemt afspille små stumper af optagelserne forlæns og baglæns.

http://www.download.dk/index.asp?prog=1959&selOS=windows

åber at du kan bruge det

/Steffan

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 16-02-03 15:24

Tak for svaret Bjarne_H.