/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
SF - Ja eller nej?
Fra : karlahammerskov
Vist : 559 gange
20 point
Dato : 10-11-07 21:23

Hej!

Er der nogle der kan give mig 3 gode grunde til at stemme på SF og tre gode grunde til ikke at stemme på SF?

Mange Tak!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 21:32

Ikke at stemme:

Der er for langt til stemmelokalet
Det regner
Jeg kan ikke skrive

For SF

Elsker søvn
Rød betyder ikke altid stop
Jeg trænger til motion

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 21:35

- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 2
- Slettede 0
Ialt 3

Valget er på tirsdag så der er ingen grund til at vente på Kandu lukker spørgsmålet (om 3 mdr)

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-11-07 22:32

SF er det parti der klarest står for en seriøs klimaindsats, ordentlig offentlig service og som samtidig har en ansvarlig økonomisk politik.

Jeg kan ikke rigtigt finde nogen gode grunde til ikke at stemme på SF.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 10-11-07 22:56

Citat
og som samtidig har en ansvarlig økonomisk politik.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-11-07 22:59

WinXPeter, prøv om du kan formulere en sætning, det kan godt være at det er svært for dig, men det kan være en fordel hvis du ønsker at fortælle noget.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-07 23:00

Ja den undrede jeg mig også over, er der noget SF ikke har, så er det en ansvarlig politik, ufattelig at man kan læse, at SF har godt tag i unge veluddannede, de burde kunne gennemskue deres valgflæsk

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 10-11-07 23:05

Dette her bliver landet ruin

Citat
SF foreslår konkret, at Danmark fra 2008 forhøjer sin flygtningekvote fra 500 til 1500 årligt. Kvoteflygtninge er flygtninge, som bosættes i Danmark på grund af en henvendelse fra FN. Hvis det viser sig, at Danmark et år har taget imod færre end 3.000 flygtninge i alt opreguleres kvoten med det manglende antal det efterfølgende år.

SF foreslår endvidere en række ændringer. Asylansøgere skal behandles ordentligt og retfærdigt. De lange sagsbehandlingstider for asylansøgere skal bringes ned. Asylansøgere må højst opholde sig et år i et asylcenter, og ingen børn må opholde sig i et asylcenter mere end 3 måneder. Asylansøgere skal have mulighed for at arbejde, gå i skole og uddanne sig i Danmark, så integrationen kan komme i gange med det samme.

Og hvor skal pengene komme fra til dette her

Citat
SF vil arbejde for:
5.000 flere ansatte i ældreplejen

2.000 kr. mere i løn om måneden til personalet i plejesektoren

Mindre minuttyranni og papirnusseri - mere tid til omsorg

Og forældrene skal opdrage deres børn, så andre har lyst til at uddannne sig til jobbet som lærer, da dette ikke sker, vil der altid værer lærermangel.... det er jo ikke kun pga den elendige løn, at der ikke er flere lærere.. så 2 lærere pr klasse, blive aldig en realitet, hvis begge skal være udlært

Citat
SF vil arbejde for:
Højst 22 elever i klassen
2 lærere pr. klasse i de første 3 år
Nye fysiklokaler og ordentlige toiletter

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-11-07 23:06

På SF's hjemmeside:
http://www.sf.dk/kampagne/
Kan man under "Finansiering" hente et .pdf dokument der forklarer partiets politik på området.
På hvilken måde skulle SF økonomiske politik være uansvarlig?

De unge ved godt at SF er Danmarks mest troværdige parti.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-11-07 23:09

En forhøjelse af flygtninge kvoten på 1000 pr. år, vel at mærke FN flygtninge, kan på ingen måde blive landets ruin.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-11-07 23:13

Citat
Og forældrene skal opdrage deres børn, så andre har lyst til at uddannne sig til jobbet som lærer, da dette ikke sker, vil der altid værer lærermangel.... det er jo ikke kun pga den elendige løn, at der ikke er flere lærere.. så 2 lærere pr klasse, blive aldig en realitet, hvis begge skal være udlært

Og hvordan havde du så tænkt dig at du ville få forældrene til at opdrage på deres børn?

Naturligvis kan vi få alle de lærer vi ønsker, hvis vi giver dem ordentlige løn og arbejdsvilkår.
At give dem ordentlige arbejdsvilkår inkluderer også at fjerne alt det papir nusseri som VKO har indført.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-07 23:14

Nå ja de unge har vel den evig gældende sandhed til undskyldning: Hvis ikke man er socialist som ung, har man ingen hjerte, men hvis man stadig er det som voksen, har man ingen hjerne

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-11-07 23:27

Tja - enhedslisten er vel ved at slagte sig selv ved hjælp af tolerance.

Bare ikke SF's naive holdning slagter hele Danmark.

Problemet med det middelalderlige menneskesyn som mange af vores "stakkels" gæster har - kan til sidst knuse demokratiet....................i demokratiets navn.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 10-11-07 23:30

Ordentlig arbejdsvilkår er ikke kun lønnen, men at de får lov at undervise, dette er ikke muligt i dagens danmark, pga uopdragne elever...

1000 flygtning pr år, jo det kan godt være danmarks ruin, bolig, uddannelse, (som de ikke kan få noget af, før de kan dansk, og indtil da, socialhjælp, skoleundervisning, tolke-hjælp og rend mig i nakken.

Citat
Desuden skal at alle børn i både vuggestuer og børnehaver sikres [B]gratis[/B], sund, økologisk mad.
Nå og nu skal forældrene heller ikke forsørge børnene hele døgnet Mon de penge kommer fra??

Citat
Terror bekæmpes primært ved, at vi skaber større social lighed i verden
Nogle flotte tomme ord!!! Eller skal u-landsbistanden hæves

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-11-07 23:36

Citat
Ordentlig arbejdsvilkår er ikke kun lønnen, men at de får lov at undervise, dette er ikke muligt i dagens danmark, pga uopdragne elever

Nej, lærerne får ikke lov til at undervise pga. lærerplaner, elevplaner, nationale tests og alt det andet papirnusseri som VKO har indført.

Din tale om "uopdragne elever" er intet andet end et forsøg på at undgå at gøre noget ved de problemer skolerne har.

At mene at 100 flygtning/år skulle blive landets ruin er paranoia og intet andet.

Ja, u-landsbistanden skal hæves, også for at bekæmpe terrorisme.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 10-11-07 23:44

Det er vist lang tid siden du har overværet en undervisningstime i skolen

Nu var det ikke 100 personer men 1000 personer pr år, hvor mange år skal de mon være her, før de kan forsørge sig selv, og hvor der stadig kommer 1000 nye til pr år

U-landsbistanden forhindrer da ikke terrorisme, nok snare tværtimod, pengen som vi giver dem, går ofte til de helt forkerte ting, end fødevarer og uddannelse, hvor mange gange har man ikke hørt, at pengen bliver brugt til våben.

Der har altid været krig, og vil altid blive ved med at være der, det behøver vi ikke være med til at sponsorerer

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-11-07 23:51

Citat
Det er vist lang tid siden du har overværet en undervisningstime i skolen

Jeg har to børn der går i skole, jeg kender forholdene.

Der skulle have stået 1000, der manglede et 0, beklager. Det ændrer dog ikke på at de ikke betyder danmarks ruin. Stop skræmmekampagnen, det virker ikke.

Jo, u-landsbistand forhindrer netop terrorisme, u-landsbistanden bliver brugt til udvikling, uddannelse og mad, alt sammen er det en meget mere effektiv måde at bekæmpe terrorisme på end krigen i Irak.
At u-landsbistanden skulle gå til våben er en gammel skrøne, at du mener at du har hørt skrønen ofte betyder ikke at det er sandt.

Ved at give u-landsbistand er vi netop med til at bekæmpe krig.

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 11-11-07 00:14

Det er godt nok det man kalder skræmmekampgne!

1: Man kan lige så godt opgive folkeskolen, da alle elverne er uartige og lærene ikke gider undervise dem.

2: U-landsbistanden kan vi lige så godt droppe, den går bare til terrorisme.

3: Hvis vi lukker flere flygtninge ind, falder Danmark økonomisk fra hinanden. (Trods vi er et af de EU-lande med den strammeste flygtninge politik.

HVORDAN SYNES I SELV DET LYDER!!!!!!!??????

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-11-07 00:18

Millister, bravo!

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-11-07 00:40

WinXPeter, SFs økonomiske ansvarlighed betyder, at vi, der sparer op, skal betale for dem, der bruger rub og stub.

Og her er et ægte SF spørgsmål:
Citat
Og hvordan havde du så tænkt dig at du ville få forældrene til at opdrage på deres børn?

På den anden side har du ret Bertel, nåd du skriver:
Citat
lærerne får ikke lov til at undervise pga. lærerplaner, elevplaner, nationale tests og alt det andet papirnusseri

Så inkompetente forældre der
1. blander sig i noget de ikke har forstand på
2. ikke opdrager deres unger og forhindrer at lærerne gør det

og en offentlig administration, der kræver planer, der ikke bruges til andet end at punke lærerne, i stedet for, at grupere eleverne, så de kan få det størst mulige udbytte,

DET ER GRUNDEN TIL LÆRERMANGLEN

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-11-07 00:46

Citat
WinXPeter, SFs økonomiske ansvarlighed betyder, at vi, der sparer op, skal betale for dem, der bruger rub og stub.

Hvordan kommer du på den idé?

Problemet med at skælde ud på "uopdragne unger" og "ansvarsløse forældre" er at det ikke kan bruges til noget som helst. Lidt som at råbe på mere medvind på cykelstierne.

Hvis man vil ændre på noget må man have konkrete forslag og ikke blot skælde ud og snakke "værdier".

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-11-07 01:07

Hvordan er det lige med SFs holdning til ejendoms- og formueskat.

Hvilke tilbud/sanktioner har skolerne tilbage til/overfor uunderviselige elever?

Der kan ikke oprettes de nødvendige grupper med tilbud til elever med særlige behov, såfremt
1. der ikke er lægelige indikationer
2. forældrene modsætter sig

Eleverne sammensættes udelukkende efter alder, som om deres udvikling kunne aflæses af "dåbsattesten".

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-11-07 01:15

Citat
Hvordan er det lige med SFs holdning til ejendoms- og formueskat.

Så vidt jeg kan se står der hverken noget om ejendoms eller formue skat i SF's forslag til finansiering.

Skolerne skal naturligvis kunne tilbyde eleverne den rigtige undervisning, uanset om der er lægelige behov eller forældrene modsætter sig det. Man er heldigvis gået bort fra at bruge "special klasser" i stor stil.

Det er blevet meget mere almindeligt at nogle børn venter et år ekstra med at komme i skole, i takt med at der er kommet mere og mere undervisning i børnehaveklassen. Vi har heldigvis ikke niveau delt undervisning i de små klasser i Danmark.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-11-07 01:20

SF er en flok bonderøve på lige fod med de tosser der render rundt og smadrer Nørrebro i tide og utide. En flok forkælede børn uden realitetssans. Hvis det er det i ønsker i folketinget så stem SF!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-11-07 01:23

Flash77, rart med et seriøst indlæg...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-11-07 02:01

Tak Bertel.... Næsten ligeså seriøst som SF's politik.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-11-07 02:12

Flash77, skræmmekampagnen virker heldigvis ikke:

http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-9321106.html

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-11-07 03:08

Citat
Man er heldigvis gået bort fra at bruge "special klasser" i stor stil.

Nej, for det er der jo ingen, der har brug for, eller er der?

Citat
Vi har heldigvis ikke niveau delt undervisning i de små klasser i Danmark.

Nej, for eleverne er helt ens, når de begynder i skolen, eller er de?

Hvis vi samler elever i grupper med ens behov, vil de alle få fuld tids undervisning, i stedet for, at én eller flere skal vente på, at læreren tager sig af de andre.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-11-07 03:11

Der faldt en linie ud før sidste afsnit:

Man behandler IKKE børn lige, ved at behandle dem ens!

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 11-11-07 06:16

Hej igen

Og hold da op der har været gang i den.

Det jeg griner af ved SF er at de altid lover det næsten perfekte velfærd men glemmer financeringen. Denne gang er de heldige at komme med forslagene i en højkonjuktur hvor der er masser af penge i kisten og så ser forslagene jo rimeligt financerede ud. Men hver gang er opskriften den samme. De lægger fartbumb på vejen, tar høet fra hestene og putter flere folk i vognen.

2.000 kr. mere i løn om måneden til personalet i plejesektoren, det fortjener de. Syntes bare også lige at Politiet,Skolelæreren, Kassedamen o.s.v har fortjent det, vi kan ikke undvære nogen af dem. Og det kommer vi nok også til at høre hvis den ene får.
Derudover burde det være Fagforeningen og Arbejdsgiveren der løste den sag.

Skolen skal jeg ikke gøre mig så klog på, men 2 lærere, hvad er der sket med ungerne, har de fået 4 arme. Mon ikke det er Pædagogik/Disciplin parameteret der skal justeres.

Citat
Skolerne skal naturligvis kunne tilbyde eleverne den rigtige undervisning, uanset om der er lægelige behov eller forældrene modsætter sig det. Man er heldigvis gået bort fra at bruge "special klasser" i stor stil.

At man ikke har "special klasser" mere syntes jeg er synd både for de stærke og de svage, børnene skal sgu nok finde ud af hvem der er smart og omvendt alligevel. Ved at undervise børn med store forskelle i evner og resurcer trækker man de stærke ned og de svage får ikke den hjælp de behøver.

Nå nu vil jeg gå i seng, Godnat/morgen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-07 09:58

Jeg vil lige blande mig lidt.

Min datter er lige blevet udlært lærer, ikke en eneste gang under uddannelsen, har hun hørt noget om at det lyder spændende, men ALTID... AT DU ORKER MED DE UOPDRAGNE BØRN...

Efter hun er begyndt for alvor, siger hun at arbejdet er dejligt, meeen at der godt nok er meget at tage hensyn til.... netop fordi der er stor forskelle på hvordan børnene er, noget som jeg syntes er skræmmende ved at der ikke er specialklasser er, at lærerne opgiver nogle elever, det er de simpelthen nød til for at kunne undervise resten, så kunne der have nok så mange lærer i hver klasse, det havde ikke hjulpet noget. Eleverne gør lige som det passer dem, går simpelthen fra
klassen hvis de ikke får det som de vil ha det, kontakt til forældrene er overflødig, for hvorfor skulle de hører efter i skolen når de ikke gør det i hjemmet, frihed under ansvar.osv... Der er overhovedet ingen sanktionsmuligheder i skolen i dag, ikke at jeg ønsker øretæver mm, men ikke engang en "sveder" er der mulighed for længere.

U-landsbistanden, forhindrer ikke terrorisme, u-landende skal ikke have penge, vi har ingen garanti for at pengene lander hvor de skal, bare sådan noget som pengene fra operations dagsværk sidste år... penge som gymnasieelever samler ind.... er ikke nået frem endnu. Så må det hellere være materielle ting, der kan hjælpe dem igang, altså hjælp til selvhjælp.... Eller aller bedst sendt hjælpen til Grønland, det er trods alt en del af DK...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-11-07 13:54

Jeg kan simpelthen ikke finde en eneste god grund til at stemme på SF. Men her har du 3 gode grunde til at tænke dig om, inden du sætter dit kryds ved liste F.

1. SF vil hæve topskatten med 2.5%. Det er i sandhed en risikabel satsning, idet det allerede er bevist, at hvis man hæver skatterne, så opnår man ikke andet, end at folk ikke gider arbejde, eller udvandrer til udlandet. Det vil være en katastrofe, at skræmme de folk væk der smider flest penge i statskassen. Eksempelvis ved man, at hver fjerde speciallæge i Danmark er på vej på pension. Regeringen, Danske Regioner og Lægeforeningen lod sig inspirere af en engelsk model til at løse dette problem, og lavede en aftale, der skal gøre studietiden for speciallæger kortere. Dette projekt advarer Britiske læger om: http://politiken.dk/indland/article282244.ece

Hvordan Villy har tænkt sig at tiltrække dygtige læger til at arbejde i Danmark, står hen i det uvisse. Personligt tror jeg det bliver umuligt at overbevise eksempelvis en Inder om at han da skal komme til Danmark, betale 2/3 i skat, fordi her er så hyggeligt - når han istedet kan springe over den Danske sprogbarriere ved at vælge England, og samtidig få lov at beholde mere af sin løn.

2. Så er der den med troværdigheden. Villy Søvndal udtalte sig i den første debat i valgkampen vedrørende virkeligheden. Citat: "Det, der er den virkelige test i dag, det er at tage ud i virkeligheden"

Villys virkelighed er ikke andet end en nyindspilning af Svend Aukens "telefonsamtale" og Poul Nyrups "svinestaldsbesøg" – rent SPIN. Her bliver Villy Søvndal indhentet af virkeligheden: (se videoklip) http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-9178942.html

3. Så er der den med boligskatten. Villy Søvndal udtaler: ”"Vi vil ikke pille ved boligskatten. Der er ikke flertal for det, og det er ikke nødvendigt for at finansiere de ting, vi gerne vil"

Fra SF’s hjemmeside: "Indkomstskatten skal sættes markant ned, og boligskatten skal gradvis sættes op. Alt dette kræver en skattereform, og derfor er SF imod skattestoppet,"

Sagen er den, at baglandet i SF – (95% af partiets kandidater) er uenig med Villy. De vil alle som én beskatte boligejerne: http://news.tv2.dk/article.php/id-9311269.html

så længe den gode Villy ikke får magt, som han har agt, så er han nok bedst... for han er bestemt mere farverig end han er realistisk.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-11-07 14:01

Problemet i hele denne valgkampagne har været, at de vigtige ting er blevet usynlige i mængden af fuldstændigt irrelevante mærkesager. 22 elever i hver klasse, billigere at køre i bybus, og retten til at klage til en velfærdsombudsmand, hvis ikke man kommer igennem til lægevagten indenfor 5 minutter..osv.

Dybt godnat..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-11-07 14:09

Stil dig selv 5 simple spørgsmål.

1. Går du ind for en stærk stat - eller en svag stat.
2. Hvor meget skal staten blande sig i dit liv.
3. Hvem har ansvaret for diverse ting, dig eller staten.
4. Hvordan skal tingene finansieres?!
5. Brugerbetaling eller via skatter?!

Og glem alt om valgflæsk.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-07 14:14

Sådan!!!!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-11-07 14:18

hjkofoed, nej alle børn er ikke ens, men alle børn fortjener de samme chancer. Hvis vi putter nogle børn i special klasse og andre i elite klasser er der mange børn der aldrig får en reel chance.
Der for har vi heldigvis alle børn i samme klasse.

WinXPeter, vedrørende løn, staten, dvs os alle er arbejdsgiveren, det er folketinget der bestemmer lønnen. Jeg har hørt adskillige politikere sige at de ikke vil blande sig i lønnen, at det er op til overenskomstforhandlingerne, men det er at stikke hovedet i busken, for de er den ene part af forhandlingerne.

creamygirl, hvor læser du at SF vil hæve topskatten?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-11-07 14:24

1. Går du ind for en stærk stat - eller en svag stat.

Jeg går ind for en stat der yder en ordentlig service.

2. Hvor meget skal staten blande sig i dit liv.

Det er er nødvendigt

3. Hvem har ansvaret for diverse ting, dig eller staten.

Det er altid en kombination, du vil sikkert sige at det er dig, men med den begrundelse kunne man jo afskaffe alle overførsels indkomster, det er dit eget ansvar at skaffe brød på bordet.

4. Hvordan skal tingene finansieres?

SF har på glimrende vis demonstreret hvordan det skal finansieres.

5. Brugerbetaling eller via skatter?

Skatter.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-11-07 14:26

Citat
creamygirl, hvor læser du at SF vil hæve topskatten?

På SF's hjemmeside..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-11-07 14:29

10 minutter med Tøger: http://politiken.dk/poltv/?ExtID=2473

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-11-07 14:39

Der står så vidt jeg kan se ikke noget om at hæve topskatten på SF's hjemmeside.
I interviewet på politikken siger Villy at han vil hæve grænsen for hvornår der skal betales topskat, så der bliver færre der skal betale topskat. Intet om at hæve topskatten med 2,5 %

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 11-11-07 17:02

Citat
Der står så vidt jeg kan se ikke noget om at hæve topskatten på SF's hjemmeside.
I interviewet på politikken siger Villy at han vil hæve grænsen for hvornår der skal betales topskat

OK, men hvor er financieringen så. SF stiller nogle store standarter for fremtiden og nu kan de bruge en masse penge som de siger at de vil tage fra regeringens skattelettelser og overskud på budgettet. Hvad vil der ske når de penge er væk og det skal financieres direkte.
Han vil hæve grænsen for hvornår der skal betales topskat, lyder fint, men det koster da også penge.

Citat
WinXPeter, vedrørende løn, staten, dvs os alle er arbejdsgiveren, det er folketinget der bestemmer lønnen. Jeg har hørt adskillige politikere sige at de ikke vil blande sig i lønnen, at det er op til overenskomstforhandlingerne, men det er at stikke hovedet i busken, for de er den ene part af forhandlingerne.

Jeg syntes stadigvæk lønnen skal forhandles med den direkte arbejdsgiver (Kommuner m.m). Jeg syntes ikke staten overordnet skal blande sig i det. Det ville være det samme som hvis Microsoft Danmark skulle over til Bill Gates og forhandle deres løn.
Og en ting er sikkert, det hører slet ikke hjemme i en valgkamp, 2000 Kr. er nu allerede et løfte og ikke en forhandling. Hørte lige at Pædagoerne er begyndt at rasle med sablen også og de bliver ikke de sidste.

Citat
hjkofoed, nej alle børn er ikke ens, men alle børn fortjener de samme chancer. Hvis vi putter nogle børn i special klasse og andre i elite klasser er der mange børn der aldrig får en reel chance.
Der for har vi heldigvis alle børn i samme klasse.

Ja, middelmådigheden længe leve og så skide være med om de fleste svage børn kunne have haft stor gavn af at gå i special klasse.
Med al respekt for ordblinde og opmærksom på egne fejl, vil jeg påstå at det ses tydeligere og tydeligere at bl. a. retskrivningen generelt, er et sted hvor det halter.

Og så lige denne her:
Citat
SF foreslår endvidere en række ændringer. Asylansøgere skal behandles ordentligt og retfærdigt. De lange sagsbehandlingstider for asylansøgere skal bringes ned. Asylansøgere må højst opholde sig et år i et asylcenter, og ingen børn må opholde sig i et asylcenter mere end 3 måneder. Asylansøgere skal have mulighed for at arbejde, gå i skole og uddanne sig i Danmark, så integrationen kan komme i gange med det samme.

Så kan vi vist lige så godt bare give dem et personnummer med det samme. Hvis det er SF der skal bestemme hvor mange der skal smides ud efter et år eller to, bosiddende, arbejdende og børnene i skole her i Danmark, så tror jeg allerede jeg kan sætte tal på.

Citat
3: Hvis vi lukker flere flygtninge ind, falder Danmark økonomisk fra hinanden. (Trods vi er et af de EU-lande med den strammeste flygtninge politik.

HVORDAN SYNES I SELV DET LYDER!!!!!!!??????

Selv om statistikkerne siger at der er uforholdsmæssigt flere af de dyre samfundsbekendtskaber mellem udlændinge end danskere så er det nu ikke økonomien jeg er bange for.
Der er mange indvrandrere der gør alt for at blive integreret og hatten af for det. Men der er også en stor gruppe der ikke vil/kan integreres og med den polarisering jeg ser fra begge sider er jeg bange for at der bliver store problemmer hvis vi ikke ser at få integreret dem, før vi lukker flere problemer ind.

Og vores flygningepolitik er slet ikke så meget strammere end resten af Europas ( Sverige untaget ), efterhånden får flere og flere øjnene op for at løsningen ikke er at flytte hele verdens befolkning til Europa.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-11-07 18:52

Jeg har nogle gode valgslogans til SF:

"SF - hvis du vil nyde uden at yde"

Eller

"Velfærd til pengene slipper op"

Tror i ikke Villy vil være interesseret i at få mig som spindoktor?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-11-07 18:53

ELLER!

"hvem bekymrer sig om penge - vi kan jo altid låne!"

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-11-07 21:36

Tak WinXPeter

Det er lige netop det jeg og et par andre lærere mener.
Jeg fjerner mit flueben, orker ikke, og du siger det meget præcist.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-11-07 23:03

WinXPeter kommer med det sædvanlige nonsens og de gamle skræmmekampagner, det har ingen hold i virkeligheden.

Med hensyn til specialklasser; intet politisk parti har specialklasser på dagsordenen, så drøm blot videre.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 12-11-07 00:16

Citat
WinXPeter kommer med det sædvanlige nonsens og de gamle skræmmekampagner, det har ingen hold i virkeligheden.

UUUHHHHAAAAADDAAAADDDAAA

Så vidt jeg husker var det på din opfordring:

Citat
BertelBrander

Dato : 10-11-07 22:59

--------------------------------------------------------------------------------
WinXPeter, prøv om du kan formulere en sætning, det kan godt være at det er svært for dig, men det kan være en fordel hvis du ønsker at fortælle noget.

at jeg skriver min mening her.

Jeg prøver ikke at skræmme nogen. Jeg skriver hvad jeg mener som du vel skriver din mening, og så er jeg af den tro at folk selv har intelligens til at sortere om det er min eller andres mening der er hold i.

Citat
Med hensyn til specialklasser; intet politisk parti har specialklasser på dagsordenen, så drøm blot videre.

Nej, det har jo været Pædagogisk og politisk ukorrekt i mange år. Jeg spørger bare om vi kan begynde at se hvor den nuværende politik bærer hen.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 12-11-07 00:21

Du har naturligvis lov til at have din mening og komme frem med den, men det er svært at føre en diskussion når du ikke kan byde på andet end fordomme og skræmmekampagne.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-11-07 00:32

Jeg har ingen fordomme!!!

Men ALLE SF'ere er en flok hippier! Stem på SF og få de glade 60'ere tilbage!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-11-07 01:36

Citat
[Der står så vidt jeg kan se ikke noget om at hæve topskatten på SF's hjemmeside.
I interviewet på politikken siger Villy at han vil hæve grænsen for hvornår der skal betales topskat, så der bliver færre der skal betale topskat. Intet om at hæve topskatten med 2,5 %

Kniber det med både at læse og høre, bertel?!

Lyt godt efter: http://politiken.dk/poltv/?ExtID=2473 Ved spørgsmålet om topaskatten (ca. 1 minut og 50 sek inde i videosekvensen) udtales der et ”både og”…. Villy vil hæve topskattegrænsen, men samtidigt hæve progressionen for topskatten. Du ved vel hvad progression betyder?!

At det er så meget som med 2.5 % han vil beskatte yderligere - holder han selvfølgelig behændigt ude af debatten med Tøger.. " vi har kilder" siger han nok så frejdigt - og en af dem er altså topskatten..

Du linker jo ellers selv til SF's hjemmeside, og roser finansieringen af de lovede goder - og jeg gik derfor ud fra at du havde sat ind i skattepolitikken også.

Det havde du så ikke - men kig her: http://sfoe.dk/2007/10/29/villy-s%C3%B8vndal-om-sfs-skattepolitik/

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 12-11-07 01:49

Jeg har ikke læst alle blog indlæg der skrevet under valgkampen, jeg går ud fra at Sf's poilitik er det der står på deres hjemmeside.

Hvis vi ser på Villys forslag så vil alle med en indtægt under 650000 slippe billigere i skat, dem over vil få en lidt højere skat, det kan jeg godt leve med.

Noget helt andet er at de aldrig kommer igennem med deres forslag.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 12-11-07 03:53

Citat
Du har naturligvis lov til at have din mening og komme frem med den, men det er svært at føre en diskussion når du ikke kan byde på andet end fordomme og skræmmekampagne.

Kan ikke se at min mening skulle være fordomme og skræmmekampagne, mens din mening skulle være den rette mening. For SF`s politik = mening, mod SF`s politik = fordomme og skræmmekampagner. ????

Kan ikke se hvordan jeg skal komme med min mening hvis jeg ikke må argumentere mod SF`s politik, da jeg ikke er enig i den.

At kalde andres mening for fordomme og skræmmekampagne er bare en yderst billig måde at sige:

Jeg ved godt mange mener sådan og jeg har ikke rigtigt nogle modargumenter.