/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
gældssanering!
Fra : janinna
Vist : 2403 gange
400 point
Dato : 10-11-07 17:06

hej! har en en gæld i banken og er ved at søge gældsanering, kan banken så tage mine sønners børneopsparring,for at dække gælden?
hvad skal man tjene om måneden, for at opfylde sin erhvervsevne, ved en gældssanering?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-07 17:13

Det kommer an på hvor gammel du er, om du er rask,. står du lige op af en større arv, har du arbejde, hvad tjener du, hvad råder du over osv osv. Mange ting spiller ind

Nej de opsparingskonti som står i dine sønners navn vedrører ikke dig, og dermed heller ikke en evt. sanering

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-07 17:14

Men jeg forstår ikke hvad du mener med dette
Citat
for at opfylde sin erhvervsevne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-07 17:14

Jeg er ret sikker på, at børnenes opsparing er børnenes, og kun deres, ergo kan ingen tage den fra dem.

Men prøv at henvende dig til en gratis advokat

http://www.advokatsamfundet.dk/Default.aspx?ID=11780

http://www.friproces.dk/ngr/

Her koster det lidt at få svar, men du kan prøve at se om der måske allerede er et svar i "brevkasse"

http://www.familieadvokaten.dk/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-07 17:15

Citat
kan banken så tage mine sønners børneopsparring,for at dække gælden?
.. nej - men de kan sørge for at du på ingen måde kan hæve dem og det er jo fair nok

udover det - så hør kun på hvad der bliver sagt i retten af deres rådgivere/advokater - ingen kan give dig et 100% svar udover dem .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 17:22

Citat
hej! har en en gæld i banken

Du kunne jo starte med at fortælle HVOR STOR gælden er......

Så er det jo muligt at gældssanerimng SLET IKKE er en mulighed......

Går ikke ud fra du er 80 når du har børn med børneopsparinger

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 10-11-07 17:24

Citat
Men jeg forstår ikke hvad du mener med dette

det jeg mener er , at min kone er ansat ved et vikarbureau, og trode hun skulle have et fast arbejde, men har fået at vide ,at det ikke betyder noget,hvis bare hun opfylder sin erhvervsevne,ang med at tjene penge.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 10-11-07 17:27

hvorfor, det er jo ikke et spørgsmål om jeg Kan få gældssanering?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 17:29

Citat
hvorfor, det er jo ikke et spørgsmål om jeg Kan få gældssanering?

Hvad er det så et spørgsmål om

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-11-07 18:19

Vikarburearet skal ikke blande sig hvis Din kone har fuld erhvervsevne og tager glad på arbejde, omend psykisk påvirket i perioder af gælden.

De eneste arbejdsgivere der kigger folk over skuldrene er banker og andre steder hvor der er betroede regnskabsmæssige job, ikke fordi at de vil beskylde folk for at stjæle, men de siger bare rent ud at hvis folk har rod i økonomien kan de heller ikke bestride et sådant job.

Jeg har en kapitalpension der også er låst, den må ingen hvis jeg går på røven, jeg kan frigive den selv, men det koster 70 % i skat hvis det sker før tid.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-07 18:30

Så nu starter gøglermarkedet med alle klågeågesvarene som ikke har en skid med spørgsmålet at gøre

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 10-11-07 19:51

Prøv at kontakte www.gaeld.com, de kan stensikkert hjælpe dig med dine spørgsmål

Kommentar
Fra : myes

Dato : 10-11-07 20:06

De kan og må ikke røre dine børns opsparing, hvis det er sådan en der er lavet som er låst indtil børnene fylder 18 eller 21, hvad man nu har valgt, så kan ikke en gang du røre ved de penge. Det eneste du kan er flytte dem til en anden bank, men det regner jeg ikke med der grund til.
en almindelig konto du har til dine børn, kan man til gengæld godt selv hæve fra.

Jeg har selv gået med de spørgsmål, og fik svar på dem af min bank den gang.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-07 20:08

Falcha,.......Du kender vist ikke gaeld.com. Det er en gang plattenslagere, specielt Christian. De overtager komplet alt dit regnskab og regner baglæns. Laver en aftale med dine kredtorer og skummer selv en god bid af kagen.

Så får du udleveret et beløb hver måned, som du skal leve for, svarende til bistandshjælp
Jeg kender ham fra før han startede gaeld com. Hans hjemmeside er lavet af et par knægte til en aftalt pris af 10.000 kr. De fik ikke en bøjet femøre, men tilbud om bistand til oprettelse af firma, for et beløb svarende til de skyldige 10.000 kr. Det var Christian Smart den store økonom dr lavede det stunt.

Om jeg er irriteret på ham.... nøøø jeg er skide rasende på den platugle. Havde jeg ikke haft så mildt et sind, havde jeg lavet ham til lirekassemand

Kommentar
Fra : myes

Dato : 10-11-07 20:14

Klumme.... og mig som KUN gik og troede, det hele bare handlede om de skulle skrabe penge sammen, dejligt at få det bekræftet..
Havde selv en gang kontakt til dem, men synes ikke det virkede som om de gad hjælpe, før de havde brugt en evighed på at fortælle mig om hvor meget de skulle have..............
Sørgeligt når nogle mennesker skal leve godt af andres problemer......

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-07 20:19

Ja det er trist, når ellers begavede mennesker scorer deres udkomme på at tvære mennesker i nød. Christian Kjær er en klæbrig charmetrold, men jeg garanterer dig for, at uanset hvad du ser når du taler med ham eller hører hvad han siger, så er der kun et der tumler inde i hans bold, og det er HVORDAN SCORER JEG MEST MULIGT PÅ DEN NAR

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 11-11-07 09:55

Gå ind på denn retsside, hvor du kan få svar på de fleste spørgsmål, sam tpapirerne som skal udfyldes http://www.domstol.dk/BLANKETTER/GAELDSSANERING/Pages/default.aspx

Som udgangsunkt skal du have stabile forhold. Det har egentlig ikke noget med fast arbejde at gøre. Kan man fremføre, at man har stabilt vikarjob evt. gennem at have haft det et stykke tid, er det i de fleste tilfælde tilstrækkeligt. Du skal kunne fremvise en samlet hustandsinkomst med et overskud til at leve af.

De rør ikke børneopsparinger. Men har du kapitalpension kan denne kapitaliseres og indgå i en evt udlodning til kreditorer. Banken må ikke selv gøre noget når der er indledt gældssanering. Det er kun retten.