/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
mørkerøde æbler
Fra : karin42
Vist : 801 gange
100 point
Dato : 10-11-07 16:46

På en travetur kom vi forbi et træ med mega mørkerøde æbler .... Vi kom til at " låne " et par stykker med hjem ( iøvrigt udmærkede frugter )

vi har aldrig set dem før , hvem har et godt bud ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-11-07 16:56

Vend tilbage til haveejeren og spørg.
Køb resten.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 10-11-07 17:01

Min første tanke er - Skovfogedæbler - men de er desværre ved at være ret sjældne

Du kan se et foto her i linket.... virker det ikke så søg på frugttræer, æbler, og så skovfogedæbler

http://www.de-gamle-sorter.dk/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-07 17:06

spørg have ejeren som teil siger så er du sikker

det kan for i øvrigt være spartan - sunred - karin schneider(variant af ingrid marie) - det er også tid for pigeon - osv osv

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 10-11-07 17:06

Tak for svaret Nordsted1.

tja man kunne jo spørge haveejeren men jeg tror dit svar er brugbart nordsted 1

tak for det...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-07 17:06

http://lundhede.datascan.net/acatalog/31-76a.jpg er det sådan et er det spartan

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-07 17:07

Selv tak, iiih jeg kan blive helt lækkersulten, der er ikke noget som danske æbler

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-07 17:12

JAAAAAAAH - hvis for hulan de så kunne sælge nogle flere økologiske af slagsen - især cox orange - den her de snart ødelagt nordsted1

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-07 18:01

Jeg har næsten lige fået en hel pose cox orange af min far, - økologiske - fra naboen sommerhus

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 10-11-07 20:44

Tak for den store interesse og jeg er helt enig i at der er alt for få økologiske æbler på markedet , men man skal være lidt forsigtig med at ytre sig , folk er slet ikke klar til økologien - endnu ..... ihvertfald ikke her i jylland !
og man vil ikke gerne betale lidt ekstra for god mad