/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vis/vis ikke skjulte filer
Fra : hotmaildude
Vist : 754 gange
200 point
Dato : 10-11-07 16:12

Er det muligt, at lave en form for eksekverbar fil, der skifter mellem vis/vis ikke skjulte filer og mapper?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 16:23

Den der lavet - du skal bare sætte hak ved opsætningen....

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 10-11-07 16:23

Jeg benytter forresten Windows Vista!

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 10-11-07 16:24

Tanker er, at jeg gerne vil have en eksekverbar fil på mit skrivebord, der kan skifte mellem vis/vis ikke skjulte filer.... Der er træls, at skulle finde mappeindstillinger hver gang!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 16:25

Du kan jo lave en macro der præcis laver de tasteslag der skal til

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 10-11-07 16:31

Hvilket eksakt tænker du på.?????
Som REFI påpeger er det i mappe instillinger, hvis du tænker på - at skjule en mappe og gøre den synlig for en selv, men skjult for andre via exe, eller bat. ???

Har selv sådan at når jeg på bestemt computer har en "umiddelbar" skjult mappe, kaldes denne i - start kør "E:\frostys" som angiver stien, og åbner skjult mappe , selvom mapper er skjulte i mappe indstillinger.!!

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 10-11-07 16:32

Jeg har ingen erfaring med at lave makroer.... Kan du give mig en kort vejledning?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 16:35
Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 10-11-07 16:48

http://www.flashplayerpro.com/MacroRecorder/ er et købeprogram... Jeg forsøger med at gratis ....

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 10-11-07 17:06

Jeg kan ikke rigtigt finde et brugervenligt gratis program til makroer.. Er der ikke en venlig sjæl med Vista, der kan kompilere en .exe fil??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-07 17:09

højreklik på mappeindstilliingerne og opret genvej - så lægger den sig på skrivebordet

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 10-11-07 18:06

Som sagt ønsker jeg at gøre det så nemt som overhovedet muligt... Dvs. ét klik og vupti....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 18:19

Så må du investere i et ordentligt macroprogram......

Dovenskab koster....

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 10-11-07 18:29

I så fald tror jeg, at jeg er mere nærig end doven !!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 18:56

Så er problemet jo løst - så går du bare i mappeindstillinger

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 10-11-07 19:57

Jeg lader lige sprøgsmålet stå åbent lidt endnu... Det kunne jo være, at nogen kreerede den fil jeg har brug for!

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-11-07 12:47
Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 13-11-07 19:30

Tak for linket disken.. Spændende program, jeg formåede at lave en makro til hhv vis og skjul... Men det fungerer dog ikke optimalt. Ikke en løsning jeg rigtigt kan bruge!

Annuller spørgsmålet
Fra : hotmaildude

Dato : 14-11-07 19:57

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål