/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Rensning af skærm på bærbar
Fra : nollerik
Vist : 3420 gange
100 point
Dato : 10-11-07 14:05

Er der nogen, der har et godt husråd, til erstatning for de dyre rensevæsker?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-11-07 14:15
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-07 14:15

Jeg vidste slet ikke at man skal bruge dyre rensevædsker, jeg bruger en fugtig Tentax mikrofiber støve klud, den tager også fluelort som ellers kan være vanskelig at fjerne

Kommentar
Fra : jamillcamilljam

Dato : 10-11-07 14:17

jeg bruger mikrofiber klud, men den skal ikke være våd
der er små fine hår som tager støvet godt med sig.
Også kan kluden vaskes i vaske
Citat
maskinen.

Accepteret svar
Fra : chicapigen

Modtaget 110 point
Dato : 10-11-07 14:22

jeg bruger ganske almindeligt varmt vand og et vaskeskind. det gør underværker og så fnugger det ikke. bare sørg for at vaskeskindet et vredet hårdt .

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 10-11-07 14:39

2 Stk AM Screen Cleaner til Kr. 29,95 Er det dyrt?? Det syntes jeg ikke, når man tænker på hvad fladskærmene koster.
Har 3 bærbare, 2 17" skærme + 1 LCD fjernsyn i huset. Bruger stadigt første flaske (nr. 2 er endnu ikke åbnet) her 8 mdr. efter de er købt.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : nollerik

Dato : 10-11-07 14:40

Tak for svaret chicapigen. Vand er jo en del billigere end rensevæske, og det virker OK!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 14:45
Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-11-07 14:55

Der skal normalt ikke rensevæske til.

Brug en blød fnugfri klud af bomuld. Vædet med posevand, men meget hårdt opvredet. Der må ikke løbe dråber ned ad skærmen, men vand er verdens bedst antistatmiddel.
Hvis der er fastsiddende snavs- bussemænd eller cola , så bruges forsigtig vask med sprinklervæske til biler. dens sammensætning er magen til den dyre rensevæske, men prisen er kun omkring 5 kr /liter.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 10-11-07 15:12

selvtak , ja vand er nok det billigste, bedste og nemmeste

venlig hilsen chicapigen