/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Måske et bedre grafikkort
Fra : bassenborg
Vist : 417 gange
100 point
Dato : 08-02-03 20:52

Jeg skriver for en ven der ikke selv er på nettet.
Han har en maskine der indeholder: Asus bundkort a7v, 1200 mhz atlon-processor, 512mb sd-ram, asus 7700 32mb-ddr grafikkort.
Han spiller meget racerspil, f.eks Nascar 2002, men han siger at det ikke kører optimalt(800x600). Er det nok at skifte grafikkortet, eller skal der andre udskiftninger til?
Hvilket grafikkort vil i givet fald kunne hjælpe ham?

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 08-02-03 20:59

Har han, først og fremmest, prøvet at hente de nyeste drivere til det grafikkort. De kan hentes på www.nvidia.com. Til et spil som Nascar 2002 er der INGEN grund til at skifte grafikkortet når han kører i opløsningen 800*600....

Der sparede I lige en tusse - skattefrit!!!

Henrik, Slagelse

Accepteret svar
Fra : Bofh

Modtaget 110 point
Dato : 08-02-03 21:05

Et nyt grafikkort burde være sagen, men hvilket han skal vælge kommer selvfølgeligt an på hvor mange penge han vil ofre.

Et forslag kunne være et Gf4 Ti4200 som koster ca 1200.

Han kunne også ofre ca 700.- på en nyere AMX XP processor.

/Thomas

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 08-02-03 21:12

Undskyld mit link skulle selvfølgelig være: www.nvidia.com...

Jo, men man kan altid købe sig til mere ydelse - men den processor og det grafikkort kan SAGTENS trække Nascar 2002 hvis man har de seneste drivere...

Ellers ville links til www.edbpriser.dk og www.google.com kunne løse ALLE problemer... Jeg drømmer sg* også om et dyrere grafikkort, men sandheden er at du om ½ år kan købe et Geforce 4 TI 4600 til halvdelen af det et Ti4200 i dag koster!!!

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 08-02-03 21:12

www.nvidia.com - sorry...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Enim

Dato : 08-02-03 22:23

Prøv i første omgang, at nedjurstere grafik options i spillet.
Sørg eksempelvis for at der er 16bit graffik og ikke f.eks 24 eller 32bit. Det kræver abnormt meget og er ikke "nødvendigt"
Hvis det ikke er nok forsøg at gøre graffik options "mindre". med andre ord, ting såsom billiniær og triliniær, vælg billiniær. Shadows kan du slå fra....
Den slags og hvad der end måtte være af options i Nascar...

MVH ENIM

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-02-03 18:15

tryk på f når spillet kører d v s når racerbilen ses i aktion.så vises et tal med fps den skal

helds være oppe på 30 altså 30 billider i sekudet.Nu skriver du ikke hvilket grafikkort han
har,med er det geforce ,så bed ham at gå ind i :
kontrol panel-skærm-indstilliger-avanceret-geforce(2-4 ?)der under fanen ydeevne -sættes
ydeevne til aggrevsiv
anti-aliesing til 0 og aniotropic osse til 0
om det hjælper med bedre grafikkrt skriv hvilket han har :

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 10-02-03 18:21

Hej Xou

Asus 7700- 32Mb står der øverst - du finder yderligere info om kortet her: http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=V7700%20TI&langs=01

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-02-03 19:15

Nå ja det gør der osse h_blunck

men jeg kunne godt tænke mig at du downloadet 3dmark som er et test program,for at se

hvor godt det er:http://www.futuremark.com/download/?3dmark2001.shtml

Det skal været over 6000 måske 7000 i denne test.brænd det til ham hvis du kan.

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 10-02-03 19:26

Tak for svaret Bofh.