/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ford Mondeo 2001 Instrumentlys
Fra : Oompa_Loompa
Vist : 4238 gange
100 point
Dato : 09-11-07 13:33

Hej.
Jeg har en Ford Mondeo fra 2001. (Den nye model)
Efter at jeg har monteret en Parrot Bluetooth sæt (Sæt der sættes mellem radioens og bilens ISO-Stik) til mobilen, så er der ikke lys i drejeknapperne til regulering for kabineblæseren mere...

Er der nogen der ved om man kan skifte pærer i denne konsol? (Det er en boks hvor alle tre drejekanpper sidder i)
Hvis man kan hvor mange pærer sidder der så og hvilken type er det?

Mh
Oompa

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-11-07 14:53

Mon ikke du bare har sprunget en sikring......

Eller hevet en ledning af....

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 09-11-07 20:45

Sidder der et stykke plasitk der "transmitere" lyset fra pæren ?

Hvis der gør, er det sikkert knækket i forbindelse med montage af udstyret ??

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 10-11-07 09:25

stikkene sidder på... Der er ikke klippet nogle ledninger og der findes ikke en sikring kun til det... så er det lys i hele instrumenteringen der forsvinder...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 09:36

Et eller andet har du fået "brækket" af.....

Stelforbindelse måske....

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 10-11-07 12:09

Jeg har ikke brækket noget af... Alle stikkene sidder på, og det jeg har trukket har intet med den boks at gøre... det er trukket uden om den det hele...

Så hvis ikk du har andet at skrive så bare lad være... mit spørgsmål går på om man kan skifte pærer i den boks...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 12:20

Citat
mit spørgsmål går på om man kan skifte pærer i den boks...

Så pil den dog ud - så ser du jo hvad det er for en....

Alternativt kør forbi ford reservedele og spørge - det er såmænd også gratis.....

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 100 point
Dato : 10-11-07 16:12

Jeg mener at huske at det er de små special instrument lyspærer.Man kan skifte dem.Vi har dem på værkstedet.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 10-11-07 22:27

Tak for svaret alimak.
Se det svar kan jeg bruge til noget... Gider nemlig ikke at skille hele lortet ad hvis de ikk kan skiftes... Men hvis de kan så er det jo bare om at komme i krig med det....

Kommentar
Fra : Netsocbambi

Dato : 16-11-07 19:43

De pærer kan ikke skiftes!(kræver loddekolbe og en MEGET rolig håne det er lysdioeder! har lige skiftet dem alle i min fra Grøn til Rød.Det eneste sted der er alm.glødepærer er i instrumenthuset ved peedo/omdr.tæller

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 23-12-07 14:21

det er små glas pærer.. (1,2 watt glassokkel)... så de er faktisk nemme at skifte...
Men fik en mekaniker med til det... der skal skilles en hel del ad...

mvh
Mark

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-12-07 00:07

Mener det kun er er at trække pæren ud af sokkelen og præsse ind en ny.Seføli efter og have demonteret så du kan komme til.
alimak