/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Trådløs Internet. Kryptering?
Fra : lassebasse-37
Vist : 855 gange
100 point
Dato : 08-11-07 22:55

Hej.
Jeg har investeret i trådløst bredbånd. Hvor, hvad og hvordan finder man ordentligt kryptering??
Vh. Lasse

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 09-11-07 01:20

WPA giver den p.t. største sikkerhed.
Understøtter netkort eller router ikke WPA må du "nøjes" med WEP.

Du starter med at sætte den trådløse router op vha. en computer der er forbundet MED kabel. Herunder opsætningen af krypteringsnøgle.

Dernæst opsætter du netkortet med samme nøgle - og så skulle du gerne ha' "hul igennem"

Kommentar
Fra : lassebasse-37

Dato : 09-11-07 08:48

Hej berpox.
Det er en af de USB-nøgler fra 3.dk så jeg har ingen router.
Vh Lasse

Accepteret svar
Fra : Octon

Modtaget 100 point
Dato : 09-11-07 09:38

Lassebasse, har du prøvet at læse den medfølgene manual? så vidt jeg husker beskriver den rimelig godt hvad du skal gøre.

Men jeg menre ikke du skal bruge noget sikkerhed til den, du stikker vist nok et simkort i den er dette ikke korekt ?
Vis det er behøver du ikke nogle netnøgle til den, fordi du vil køre over en sikkerligne så det er kun dig og ingen andre der kan komme på nettet via den. De her usb nøgler virker ikke som de afmenelige internet udbyder gør, med den her køre du over 3's mobil net så det er helt anderledes skruet sammen.

Godkendelse af svar
Fra : lassebasse-37

Dato : 09-11-07 12:40

1000 Tak for svaret Octon.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 09-11-07 12:43

Hehe no problem