/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Underligt printer-problem...
Fra : jyk
Vist : 506 gange
100 point
Dato : 08-02-03 19:02

Win 2K SP3 og Canon LBP4 Lite.

Udskriver kun 95% af første side, så kager printeren med alarm-dioden. Ingen besked i printerens display.
Siden er ikke færdig-printet. Af sidste linie på papiret kan man kun se den øverste halvdel.
Hvis jeg så trykker "Error Skip" og derefter på Online, så fortsætter printeren med at printe det manglende på en ny side.

Problemet opleves kun med nogle dokumenter. Fx. med et dokument, hvor jeg har kopieret tekst fra en hjemmeside. Har forsøgt at køre en autoformat på dokumentet uden held. Et andet dokument som jeg selv har skrevet kan fint udprintes.

Har forsøgt at reinst. printer-driver uden held. Har også prøvet at kopiere teksten over i notepad og printe ud herfra, men problemet fulgte med!

Har i oplevet noget tilsvarende og har en løsning på problemet?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-02-03 19:11

jeg kører w2k og canon, er det en bestemt hjemmeside, eller alt. Er det en pdf-tekst eller hvad. Måske kunne jeg prøve.
Emesen.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-02-03 19:13

gør den det osse hvis du forminske teskten.

Kommentar
Fra : birger100

Dato : 08-02-03 19:35

jeg tror det er fordi at hjemmesiden kommer uden for de standarter som printeren normalt kører(jeg tænker på bredde og længde).
Prøv at gøre som Emesen foreslår og forminsk skrifttypen når du skriver ud...håber det hjælper

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 08-02-03 20:02

Det var nu xou der forslog forminsk. Men ja det kan måske løse det. Du kan også, hvis det er i word >filer>vis udskrift se hvad det fylder. Eller >filer>udskriv> skaler til A4.
Emesen.

Kommentar
Fra : jyk

Dato : 08-02-03 21:02

Det hjalp ikke med "Skaler til papir:A4" - samme problem

Forsøgte så at sætte tekststørrelsen ned fra 12 til 10 (Times New Roman) og nu er der ingen problemer

Satte tekststørrelsen tilbage fra 10 til 12 og nu kom problemet igen

Må så leve med at dette dokument kun kan udskrives korrekt i tekststørrelsen 10 - tak for hjælpen anyway!

Godkendelse af svar
Fra : jyk

Dato : 08-02-03 21:03

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : tuj

Dato : 08-02-03 21:42

Kan også skyldes manglende memory i printeren. Siden bygges helt op inden den udskrives, hvis der ikke er nok intern hukommelse i printeren skyder den det af den kan.

Samme problem når der er grafik på siden?

Så vidt jeg ved er LBP4 ingen GDI printer, dvs. den er overladt 100% til sin egen hukommelse.

Bad Luck

Mvh. Thomas

Kommentar
Fra : jyk

Dato : 09-02-03 00:39

Det kan der være noget om, men jeg har tidligere skrevet dokumenter ud på 10, 20 og 30 sider før uden problemer.

Det er nok printeren der strejker lidt - det er også en gammel (men trofast) fætter efterhånden, 5-6 år gammel, mindst!