/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
forbandet testside
Fra : tararam
Vist : 4302 gange
100 point
Dato : 08-11-07 18:12

Min Printer HP psc1315 (all in one) er begyndt på at udskrive en testside hver gang den tændes.
Jeg ved ikke hvor man kobler det fra, da der ingen options er omkring dette. Men jeg har fundet ud af at hvis jeg holder "annuller" knappen nede, så er det kun et blankt papir der køres igennem. Men der må da være en måde at fjerne det testlort på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-07 18:16

Kunne godt lyde som en fejl i printeren - den "aligner" simpelthen ikke og er derfor ikke i 0-stilling.....

Så kører den pr. automatik en test....

Spild af blæk.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-07 18:19

Rens din printers betjeningsknapper med et rensemiddel (sprit + sulfo evt. ?)

Én af 'knapperne' har åbentbart sat sig fast?

..hvorved et default testside print altid vil udskrives fra en HP printer..

.-. ..uanset model ..as far as I know!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 08-11-07 18:21

Hp test sider skal som regel scannes ind.
Udskriv en testside - læg den i scanneren. (husk at vende den rigtigt. Det står på testsiden hvordan)
Tryk scan. indikatoren blikker - når den lyser konstant, er den færdig. Så skulle den gerne holde op.
Dette skal gøres, hvergang du skifter blækpatron.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-07 18:29

Citat
Dette skal gøres, hvergang du skifter blækpatron.

Er det noget HP har indført for nylig

Har skiftet patroner mindst 200 gange i mine - de har ALDRIG skullet scanne noget som helst af den grund......

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-11-07 18:53

Reset printeren, sluk og hiv stikket ud.
Vent to min. tilslut strømmen
og tænd for prinnter.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 09-11-07 06:11

Har en Hp all-in-one 1510 og jeg skal gøre det hvergang, der skiftes blækpatron uanset om det er farve eller sort (Spild af farve og møgirriterende)

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 09-11-07 07:57

Teil.
Jeg ved sgu ikke hvoran man resetter printeren, men det lyder da som en mulighed.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 09-11-07 08:16

Har du lige sat nye patroner i.........

Nu er de små printere jo efterhånden beregnet til "køb og smid væk" - så hjælper nye patroner heller ikke er der nok ikke meget at gøre....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-11-07 09:18

Citat
Reset printeren, sluk og hiv stikket ud.
Vent to min. tilslut strømmen
og tænd for prinnter.

Dette er reset.

Det hjælper ikke at slukke for en HP.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-11-07 15:13

Hej Tararam og alle jer andre.
Jeg havde for nyligt den samme fejl, og folk havde forskellige forslag lige som i denne tråd, jeg løste problemet ved at gå ind på HPs danske hjemmeside, her fandt jeg et sted hvor der stod at det var et kendt problem ved nogle af deres printere, løsningen er at man fjerner den sidst installerede blækpatron og sættte den i igen, og derefter køre en komplet blækpatrons justering igen, det løser som regel problemet, og ellers må man kontakte HPs suport, derfor valgte jeg at annulere mit spørgsmål.
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-11-07 15:23

Ja - patronfejl er en rimelig drillesyg fejl....

Derfor også forslaget om at skifte dem.....

Det er særlig slemt med "piratpatroner"...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-11-07 15:24

PS..

Jeg mener 1315 kører med chip-patroner......

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-11-07 15:40

Det gør min psc 1417 også.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 23-11-07 10:26

Citat
Nu er de små printere jo efterhånden beregnet til "køb og smid væk" - så hjælper nye patroner heller ikke er der nok ikke meget at gøre....

Jeg har prøvet alt, og må nok give Refi ret. De små billige printere skal man være glad hvis de holder 1 år uden problemer.
Så jeg må se efter en ny og bedre. Men HP tør jeg ikke købe igen.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 23-11-07 10:26

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-07 13:38

Selv tak

Citat
Men HP tør jeg ikke købe igen.

Det er nu ellers udmærket kvalitet, men det skal jo være en ordentlig og ikke "de billige".....

Men får generelt hvad man betaler for....