/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook
Fra : clou
Vist : 638 gange
200 point
Dato : 08-11-07 10:49

HJÆLP!!!

Jeg har ændret mit e-mail fra OE til MS Outlook, nu er der sket det, at jeg får ALLE post meddelelserne 2 gange - hvad kan jeg have gjort forkert?

På forhånd tak for hjælpen

Clou

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 08-11-07 10:56

Hvad mener du med ændret, har du slettet det gamle eller har du bare gjordt MS til standard?

Men normalt sker sådan noget her vis du for emailen fra den gamle outlook også det bliver forward til den nye.

Vis det er det der sker er det en opsætning i outlook du skal ændre inde under instillinger.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 08-11-07 11:03

Ja, jeg har gjort MS Outlook til Standard.

Clou

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 08-11-07 11:07

Okay så det gamle Oe ligger der endnu, hvad der sikkert ville løse dette problem ville være at fjerne OE fra din pc, dette kan du gøre inde under.

start/kontrol panel/tilføj fjern programmer - Nu vil der komme en langliste op med programmer, nu finder du Oe og trykker på Uninstall/fjern ude i siden af den.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-11-07 11:49

Du har måske både oprettet konto i Outlook og hentet kontoen fra OE
Prøv at kigge på dine konti.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 08-11-07 14:09

Jeg har hentet fra OE

Clou

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 08-11-07 14:27

Så skal du fjerne denne henvisning fra dit nye mail program, det gør du i funktioner eller instillinger i programmet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-07 15:23

Du kunne jo starte med at fjerne automatisk send/hent......

Kommentar
Fra : clou

Dato : 10-11-07 12:22

Undskyld jeg er så længe om at kommentere på Jeres svar, men har været Offline siden spørgsmålet.

Det er stadigvæk et problem, det er ikke ved alle afsendere der kommer 2 mails ad gangen, men det gør der bl.a. fra kandu og enkelte andre afsendere. Det er s.... irriterende

Har endnu et problem, hvordan er det lige at jeg får mailadresserne på dem jeg besvarer automatisk ind i adressekartoteket?

Jeg forøger lige pointene for at få svar på begge dele

Jeg er først på igen efter kl. 17

Clou

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 10-11-07 12:33

Højreklik på mail og vælg " Tilføj afsender i adressekartoteket "

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 12:39

Citat
Det er stadigvæk et problem, det er ikke ved alle afsendere der kommer 2 mails ad gangen

Det er vel ikke sådan at det er webmail - der så bare bliver liggende på serveren og hentes hver gang....

Alternativt - det ene af programmerne er sat op til at gemme en kopi - som så hentes af det andet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 12:41

Hvordan opdager du i det hele taget fejlen.....

Kører du med 2 mailprogrammer ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 12:43

Citat
Kører du med 2 mailprogrammer

Og hvis du gør - er begge så sat til at hente automatisk - så skal det jo gå galt.....

Kommentar
Fra : clou

Dato : 12-11-07 13:23

Jeg kører ikke med 2 mailprogrammer og computeren er ikke sat til at hente meddelelser automatisk - jeg gemmer meddelelserne på serveren, da jeg har 2 computere, som gerne skulle få alle meddelelser.

Problemet med de dobbelte mails er kun på den ene af computerne

Det med adressekartoteket - jeg ved godt at jeg kan højreklikke for at tilføje kontaktpersoner, men i OE ligger der en mulighed for, at man automatisk kan tilføje de personer, som man besvarer i sine kontaktpersoner - findes denne mulighed ikke i MS Outlook?

bruger Outlook 2003 Professionel

Clou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-07 14:14

Citat
jeg gemmer meddelelserne på serveren, da jeg har 2 computere, som gerne skulle få alle meddelelser.

Så er der jo iukke noget galt - du har jo selv bedt den om det....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-11-07 14:24

Refi - han får 3 mails > 2 på den ene comp og 1 på den anden.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 12-11-07 14:25

Nej, jeg har ikke selv bedt om det, for i OE fik jeg kun meddelelserne 1 gang på hver computer - jeg forklarer lige mig selv en ekstra gang - nu får jeg 2 enslydende mails fra enkelte mailadresser (f.eks kandu) på den ene computer og ikke på den anden, hvor jeg "kun" modtager 1 mail.

Clou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-07 14:30

Den umiddelbare logik :

Du henter din post men gemmer en kopi så du kan hente igen....

Dette sker så på begge maskiner....

Resultat:

Den ene maskine henter kopien
Den anden (der har hentet originalen) henter også kopien...

Er der ret forstået....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-11-07 14:37

Forklaret i gmail.
mail ligger hos google og jeg kigger på den og svarer evt.
nu går jeg til en anden maskine og kigger på den samme mail.
Det er først når jeg sletter den mail at den forsvinder.
Den forsvinder så fra mailoversigten på begge maskiner