/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Gæld i ejendomme
Fra : ksn
Vist : 2197 gange
100 point
Dato : 08-02-03 18:06

Findes der en side på nettet, hvor der kan indhentes oplysninger om restgæld, løbetid, rente osv... ? på alm. huse

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 08-02-03 19:10

Nej - garanteret ikke! Den slags oplysninger kan købes på et tinglysningskontor for den enkelte ejendom.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 08-02-03 19:39

Til ksn

Lillemig, det er er ikke rigtigt, det du svarer.

Du kan IKKE købe oplysninger om restgæld, løbetid, rente osv på tinglysningskontoret. Det du kan er, at du kan gå på tinglysningskontoret og se i tingbogen, den tinglyste/oprindelige hovedstol og den tinglyste rente på hver enkelt ejendom, og lånets oprindelige løbetid.

Hvis man ikke er helt sikker, synes jeg man skal lade være med at svare, så sikkert som du gør.

Andet kan du ikke se, og som sagt, kan du heller ikke købe det.
Jeg er ansat i en Kreditforening, og vi oplyser ikke engang disse oplysninger hvis ikke vedkommende spørger, kan oplyse sit kontrolnummer. Der er ligeså strenge restriktioner med kontrolkoden som der er med bankernes pinkoder. Det var da heller rimeligt, at trediemand skulle kunne snage i andre folks økonomi.

Med venlig hilsen

Franksp

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 08-02-03 20:19

franksp>
1) Det var en kommentar, og - nej det kan du ikke..... er jo korrekt!
2) OK fortsættelsen gik lidt stærk, jeg vil tro du også har fortsat en bemærkning lidt
ved siden af spm. (i farten).
Du har helt ret i at man ikke kan se restgæld m.v. kun tinglyste lån m.m. (hovedstol)
som dog er væsentlige oplysninger, der kan drages mange konklusioner af

Jeg synes du er ret grov og "bedrevidende" på den lille forseelse, jeg vil mene du kan give ret godt bud på de nævnte ting - ved oplysninger fra tinglysningskontoret ik'?

Men at du korrigerer fejlen er da absolut OK.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 08-02-03 20:43

Til lillemig

Min kommentar var ikke for at genere dig personligt.
Iøvrigt har jeg ikke anden kommentar, end at jeg stadig synes det er vigtigt, i et spørgsmål som ksn stiller, at svaret er korrekt, og at man, hvis man ikke er sikker, så undlader at svare. Engang imellem tror jeg - ikke dig naturligvis - at nogen gør det, for at jagte point og dette synes jeg ikke er korrekt overfor spørgsmålsstilleren, som af en eller anden årsag stiller et seriøst spørgsmål.
"Bedrevidende" - ja, det må du gerne synes. Jeg har været ansat i kreditforeningen i over 40 år, så får man trods alt en "viden".

Med venlig hilsen
Franksp

Accepteret svar
Fra : godtraad

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-03 20:56

Franksp har helt ret - selvfølgelig!
Hvis du vil have de ønskede oplysninger om en ejendom, må du have ejerens tilladelse til at spørge ( v.h.a. kontrol-nummeret ) - eller - hvis der er begæret tvangsauktion over ejendommen, så kan du rekvirere en opstilling hos den
advokat, der "har" sagen - af denne vil oplysningerne fremgå pr. auktionsdato.
mvh
Birgit

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 09-02-03 00:16

Til ksn

Det er absolut ikke fordi jeg er "pointhaj".
Jeg gav dig et absolut rigtigt svar.
Du vælger at gi' DINE POINT TIL EN ANDEN.
JEG HÅBER DU VIL SVARE!!! Hvorfor????
Jeg synes ikke det er er fair. Når jeg giver dig det rigtige svar.

En Franksp

Kommentar
Fra : ksn

Dato : 17-03-04 20:37

Til Franksp

Det må du undskylde, men jeg er helt ny i dette forum, og var ikke klar over at det betød så meget med pointene, som du nok kan se på datoen er jeg ikke den store nethaj. Mange tak for dit svar.

Mvh ksn