/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
servicepack 2
Fra : trimare46
Vist : 572 gange
100 point
Dato : 07-11-07 17:35

og er der så en der kan fortælle mig hvordan jeg finder service pack 2 og får den installeret.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-07 17:45

den får du automatisk med windows update - ellers kan du låne den af en ven der måske har været fornuftig nok til at få cd´en der godt må kopieres

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 110 point
Dato : 07-11-07 17:52
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-11-07 17:59

Ellers kan du gå op i menuen og vælge Funktioner og her vælger du Windows Update

//bentjuul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 18:25
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-11-07 11:14

har prøvet med windows update, men den side kan ikke vises. hvorfor nu det.
sdu`s hjemmeside kan jeg godt finde, men når jeg er kommet et stykke hen i det, skriver den, at der er time out i downloaden. desuden falder downloadhastigheden hele tiden.
er det min maskine eller er det mig der er noget galt med.
refi`s link virker heller ikke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-07 11:22

noget kunne tyde på du har fået slettet nogle vigtige filer på en eller anden måde

forsøg med en gendannelse af vigtige Windows filer. Der skal du lægge din Windows CD i drevet og gå i Start/Kør, skriv sfc /scannow (husk mellemrummet imellem c og /).

Herefter kan det være en fordel at genregistrere Windows dll filer. Det kan du gøre med Dial-A-Fix http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Dial-a-fix.shtml

Kør Dial-A-Fix. Det blå "tandhjul". Sæt flueben ved alt i "registration center" og Klik GO. Vent til den er færdig, og genstart din pc .

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-11-07 11:36

det prøver jeg lige at gøre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 11:52

Tja....

Mit link virker nu udmærket - så det er ikke der det er galt....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-11-07 15:42

jeg tror sgu den er død. ligeså snart det er en microsoftside den skal finde, kan den ikke vise siden. google finder den med det samme. har kørt en systemgendannelse, men der blev ikke ændret noget og den vil stadig ikke.
har jeg glemt noget eller er jeg bare ikke computerminded.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 16:09

Det er vel ikke en "piratversion" du kører med

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-11-07 17:20

nej. det er den originale cd der er leveret sammen med pc-en

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-07 17:27

prøv igen at reparere med Dial-A-Fix.
Klik på den lille hammer i bunden af Dial-A-Fix vinduet (tools).
Marker så Repair permissions, klik GO, og vent til den er færdig.
Genstart så maskinen - og prøv at hente SP 2 igen.

vær opmærksom på at windows update beder om at køre nogle filer før den henter opdaternger - og det skal den

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-11-07 18:45

jeg kan ikke komme ind på den side med dial a fix. den står og tygger i meget lang tid, men der sker ikke noget. og jeg kan finde masser af sider på internettet, men ligheså snart jeg prøver at gå ind på windows update eller en anden microsoftside, siger den at siden ikke kan vises.
jeg skulle nok ikke have formateret den, men det er en jeg har fået af min søn og jeg synes ikke jeg vil snage i hans ting, så jeg valgte at starte med en formatering.
gode råd ønskes og vil blive godt belønnet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 18:52

Har du overhovedet forbindelse til "den vide verden"

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-11-07 19:31

ja da. ellers sad vi jo ikke her og skrev sammen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 20:03

Er det den komputer du sidder og skriver på nu ?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-07 20:24

hvis du ikke vil slås med det hele tiden så vil det nok være nemmere at sætte skiverne i og formatere igen

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-11-07 21:34

det er ikke den maskine jeg skriver på nu og jeg har formateret igen. samme resultat. den vil ikke som jeg vil.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 21:39

Citat
ja da. ellers sad vi jo ikke her og skrev sammen

Så tilspørger jeg dig IGEN

Citat
Har du overhovedet forbindelse til "den vide verden"

PÅ DEN MASKINE DER IKKE VIRKER....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-11-07 21:48

ja det har jeg. men den vil bare ikke vise alle sider. på min stationære maskine kan jeg gå direkte ind på microsoft og windows update, men ikke på den bærbare. jeg kan finde mange andre sider på den bærbare, men så snart jeg vil ind på microsofts side, siger den siden kan ikke vises.
refi`s link vil den heller ikke acceptere.
på min første pc kunne man gå ind og reparere når man satte skiven i, men det kan jeg ikke finde noget om nu. findes den mulighed ikke mere.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-07 07:42

jeg synes vi smører rundt her

hvis det KUN er microsofts sider du ikke kan komme ind på - for eks windows update - har du lagt mærke til om der kommer en besked (ofte lidt forsinket) om at du skal bruge et activeX object - og gør du det ?? Det kan være det blot er det der mangler ?
Du skal svare ja til det

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-11-07 09:35

hvor længe kan det tage før den besked kommer op. jeg har haft den til at stå i over et kvarter og der sker ikke andet end at den skriver siden kan ikke vises.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-07 09:42

SÅ længe skal det nu heller ikke vare

Er den bærbare du har fået med recovery cd´er eller har du kun en ren windows ??? Ligger der under programmer noget der hedder et eller andet med recovery ???

(forestiller mig der måske er noget der ikke kommer med eller lign) - det lyder da helt ude i det blå at netop ms sider ikke vil vises - det er som regel dem der popper frem som det første jo

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-11-07 09:54

det er en recovery cd der er med og jeg har ingen problemer med at finde google og læse min avis på nettet. men den vil ikke snakke med ms.
det ender nok med en tredie formatering og så må vi se hvad der sker ved det. ellers må den laves til en ohs-model. (over højre skulder)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-07 10:22

Det lyder fuldstændigt hul i hovedet at du ikke skulle kunne komme på MS.....

Reelt er der kun to muligheder.....

Enten kører du med en ulovlig kopi af win

eller

Du har DIREKTE blokeret MS-websteder i din firewall

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-07 10:24

Men korrekt at der er visse active-x objekter der er nødvændige for at downloade, men det har INTET at gøre med at få siden VIST...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-07 10:32

den med firewallen har jeg også tænkt på (og glemt) - det er da en mulighed

trimare46 - kig efter hvis der ER blokeret i din firewall - og ellers - luk ned for firewall og antivirus når du går ind på update - måske en løsning ???

HVIS du bestemmer dig til recovery så undlad at installere sikkerhedsprogrammer i første omgang - det KUNNE jo være det hjalp

og en gang til - har du nogen venner/bekendte/familie der evt kan låne dig - eller kopiere til dig - en cd med sp2 ??

ps - ved recovery så læg mærke til om der er en præinstalleret sikkerhedspakke - den kan du måske undgå (ikke alle recovery der giver muligheden)... du kan så hente gratis FW og AV senere

refi.........
Citat
Men korrekt at der er visse active-x objekter der er nødvændige for at downloade, men det har INTET at gøre med at få siden VIST...
.. nej - det er temmelig mystisk - eller også roder vi rundt i blnde

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-07 10:43

Hvis du alligevel er parat til at formatere.....

Så slå din firewall fuldstændig fra og gå ind på MS - og ikke andre steder - så vil det jo vise sig.....

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-11-07 10:48

Du er sikker på, at datoen passer på systemet, ellers kan det være det, der gør, at du ikke kan opdatere hos MS

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-07 10:51

peet49 - DET er der ingen her der har tænkt over og det skulle da lige være det - men det vil ikke forhindre at ms siderne kan læses vel ???

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-11-07 10:53

Normalt ikke, men man ved aldrig med Bill&Co.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-07 11:03

Citat
men det er en jeg har fået af min søn
..hvor gammel er den ???

jeg kom til at tænke på at den muligvis ikke KAN hente update pga for lidt plads ?

nedenstående er kravene der stilles af ms:

Processor på 233 MHz

64 MB RAM

2 GB ledig plads på harddisken under installationen

Sådan finder du ud af, om computeren opfylder disse krav:

Klik på start - højreklik på Denne computer - klik egenskaber - under fanen Generelt kan du se computerens processorhastighed og RAM.

blot en tanke !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-07 11:07

http://support.microsoft.com/kb/885627/da læs lige det her - og check om du har for eks t.v media installeret som kan forhindre dig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-07 11:10

Det har jo INTET at gøre med at VISE siden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-07 11:13

UANSET hvor "defekt" komputeren er....

Kan den vise EEN side kan den også vise ANDRE

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-07 11:18

det er jo det refi - og dog http://www.kimcm.dk/~unikcm/Ramblings/Avoid-IE-dk.html læs med IE og ikke andet

tror faktisk peet49 er inde på noget som man ikke lige tænker over

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-07 11:28

En af den type maskiner man skal sidde med FYSISK for at finde fejlen....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-11-07 12:01

det er en 1,8 ghz med 20 gb harddisk, så det skulle ikke være noget problem.

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 02-12-07 19:50

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-12-07 08:25

Selv tak.