/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pc "fryser fast"
Fra : solbakken60
Vist : 361 gange
100 point
Dato : 07-11-07 17:23

Er der nogen der kan komme med et bud på hvorfor en computer fryser fast kort efter opstart
(har prøvet at installere påny)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 17:29

Harddiskfejl.....

Ramfejl

Samt 100 andre muligheder....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 17:30

Ubesvarede 2
- Besvarede 0
- Annullerede 6
- Slettede 0
Ialt 8

Men løsningerne kan vel ikke bruges alligevel....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 17:33

Du gider ikke engang deltage i dine spørgsmål....

Den eneste gang du har deltaget var for at annulere....

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 08-11-07 11:19

Som Refi skriver er det sikkert en hardisk fejl eller en ram fejl, hvad du kan gøre er at prøve at tage en ram klods ud "vis du har 2" og lade systemet starte op på den ene og se om det stadig sker, vis ja så sæt den i igen og tag den anden ud og prøv igen.

Vis det er en hardiskfjel kan du, lige når pcen starter op, skynde dig ind i start/kør skriv: cmd
Nyt vindue popper op skriv: chkdsk /f og tryk enter, og skriv j til spørgsmålet og genstart så din pc, dette vil gøre at din pc ville checke din hardisk for fejl når den starter op.

Vis du ikke kan når at komme ind i cmd og prøve det her så start op i fejlsikret tilstand og prøv igen,
Du kan komme ind i fejlsikret tilstand ved at når din pc starter op trykker du F8 med 1 sec mellem rum, og på et tidspunkt kommer der en menu op hvor du kan vælge det her.

Mvh
Octon